Sinds kort heeft onze zoon de smartgames ontdekt. Hij speelt nu die van roodkapje (hier in het ziekenhuis), maar speelt deze redelijk makkelijk heeft alleen wat moeite met de laatste opdrachten. Wil voor Sinterklaas graag een smartgame voor hem kopen, maar wie kan mij helpen aan een mooi spel waar hij hopelijk echt een poosje zoet mee is. Overigens heeft hij in Roodkapje wel plezier en begint zo weer van vooraf aan, maar ik zou het leuk vinden als hij er over 1/2-1 jaar ook nog uitdaging uit kan halen. Maar er is zoveel keuze en leeftijdsindicatie vind ik soms moeilijk te vertrouwen, dus wie helpt ons aan een paar leuke opties, ik ben op dit gebied nog een beetje een leek. Hij had eerder dan mij door wat de bedoeling van het hele spel was.
Die van zijn bijna vier en vijf en wij hebben: - Smartgames IQ puzzler (favoriet!) - Drie kleine biggetjes. Zelfde idee als Roodkapjes - coulor code. Erg leuk! - Camelot (via MP overgenomen keertje). - smart games IQ XoXo De eerste en derde van mijn rijtje vinden ze het leukste hier. Colour code heeft een boekje met meerdere niveaus. Die laatste zijn echt moeilijk, dus uitdaging genoeg Ze krijgt er voor sinterklaas nog eentje, maar weet niet welke dat is.
Wij hebben ook die van roodkapje en die van de drie kleine biggetjes. Beide erg leuk. Wat ook heel leuk is, is bunny boo. Stimuleert ruimtelijk inzicht.
Leuk jullie reacties! Ik had die smartcars ook al gezien, hij vind auto's erg leuk dus die ga ik zeker onthouden! De IQ puzzler vind ik ook erg leuk! Wordt nog lastig kiezen straks. Ga de onbekenden voor mij ook nog even googlen vanavond.
Ik lees even mee. Kwam er een paar weken geleden pas achter dat er Smartgames bestaan Maar dus geen idee welke leuk / uitdagend zijn!
Wij hebben verschillende smartgames, road block is zijn favoriet,met de politieauto's moet je de boef insluiten.color code is ook leuk! De houten met het kasteel die is voor hem te makkelijk
He leuk, ik kende dit speelgoed ook nog niet. Zijn degenen waarbij staat 3-5/6 jaar ook echt geschikt voor een 3jarige?
Voor sint komt er hier Club 2%, die is niet meer nieuw te krijgen, maar wel via marktplaats. Ghost hunters viel hier ook in de smaak, onze toen net 3 jarige (vermoeden hoog IQ, deels getest ivm spraakproblemen) verraste ons dat ze de eerste kaarten ook al kon leggen, officieel is het voor 6+. IQ-link hebben we ook, maar die is best wel lastig, dat vraagt ook voorbereiding door het eerst moeten naleggen van het startplaatje. Die wordt hier bijna niet gepakt. Op de tablet is RushHrFree een leuke app (helaas alleen voor apple), die heeft onze 5 jarige inmiddels al uitgespeeld. Windin is leuk, Puzzeldom wordt hier veel gespeeld
Dat wisselt een beetje per spel en hangt ook wel van je drie jarige af. Een kind moet wel een tijdje stil kunnen zitten en zich concentreren. De ene drie jarige kan dat al wel, de andere nog niet. En sommige vierjarigen ook niet. Je moet dus ook een beetje inschatten of het al bij je kindje past. Het is bij de meeste spellen (van Smartgames dan) ook wel zo dat de opdrachten die erbij zitten van verschillende niveaus zijn. Vaak zullen de opdrachten uit de moeilijkste categorieën in het begin nog te hoog gegrepen zijn, maar die worden dan later weer leuk, wanneer de makkelijkste opdrachten geen uitdaging meer vormen. Edit: Er staat trouwens altijd beschreven dat het spellen zijn voor één persoon. Dat is op zich ook zo, maar dat betekent niet dat elk kind er alleen een tijdje zoet mee is. Mijn dochter moesten we toen ze drie was echt wel begeleiden bij het spelen met Bunny Boo (dat was haar eerste smart game). Dat had voornamelijk te maken met een stukje concentratie en speelsheid. Nu kan ze het wel alleen.
https://www.smartgames.eu/nl/onze-spellen Edit: Ik heb trouwens wel het idee dat niet alle smart games op de site staan, want wij hebben een heleboel spellen die er niet op staan (en die zijn volgens mij wel van smart games). Maar misschien zijn dat oude spellen ofzo.
Ik zou ook eens bij de thinkfun spellen kijken, vind ik en mijn oudste dochter meestal net iets leuker dan de smartgames.
De traveledities zijn ook erg leuk en handig. Met magneten en het boekje met opdrachten vast aan de kaart waarop je de magneten moet doen. Handig voor op reis, in de auto en past ook makkelijk in de handtas van mama
Iemand ervaring met parking puzzler of squirrels go nuts? Vind het nog best een zoektocht wat nou bij hem past. Van de week van de juf begrepen dat hij qua rekenwerk met groep 2 mee doet, op cognitief gebied heeft hij best een voorsprongetje, ruimtelijk inzicht is ook erg goed, maar wil ook niet te hoog grijpen voor m en hij vind spelletjes met poppetjes of figuurtjes wel gewoon nog erg leuk. Ben bang dat hij smartcars 5x5 zo heeft uitgespeeld of zal dat wel meevallen?
Hier hebben ze Jumpin’ ofzo? Met konijntjes en vosjes; vanaf 7 volgens de doos, maar mijn dochter van 4 kan er ook al prima mee spelen - wel eerst even goed samen de regels doornemen en wat oefenen. Leuke puzzeltjes en leuke figuurtjes! En we hebben er wat kleine spelletjes van zonder poppetjes, die vinden ze ook leuk maar de jongste van 4 vindt met poppetjes toch leuker.
Ja die zag ik inderdaad ook nog! Spelregels is geen probleem inderdaad, die zitten na 1x in z'n koppie opgeslagen. Dan wordt het sowieso een spel met figuurtjes, het blijft een 4 jarige kleuter.