Open nu toch eens een topic hier over hoor. Dochter van af de speelgoed boeken tot nu mama mag ik dit mama mag ik die keuken mama ik wil ook een tablet. Mama ik wil alles hebben wat op tv voorbij komt en ze op de laptop vind. Morgen is haar broer jarig maar dan krijg ik toch ook een cadeau. En waarom krijg ik geen zakgeld. ze is nog geen vijf hé, Broerlief krijgt door de week wel eens geld mee om wat te kopen in de aula op school. Ik wil ook zakgeld. Ze krijgt van mij vaak genoeg een paar centjes kun je zien als zakgeld. Maar man o man. Mijn oudste was niet zo die had wel wensen maar was eigenlijk altijd wel te vrede. Maar dochter die wil echt alles hebben en vind alles leuk ik zeg heb je niet genoeg speelgoed Gisteren mama al mijn oude speelgoed weg krijg ik nieuw Ze is ook bezig een beetje met de sint. Ik zeg zal het aan de sint door geven. Maar je moet wel goed op ruimen. ZE heeft ALLES in de huiskamer opgeruimd dat wel haha Oei wat een meid. Mag ik een nieuwe kinderwagen mag ik een andere pop... Ik durf met haar de Action niet meer in. Zeg geen nee whaha dan trekt ze toch een hoofd. Mijn nee is nee hoor dat op zeker maar toch haha. .. We durven met haar geen boodschappen meer te doen. Alles is waar maar je moet het ook vooral lezen met een grote
Gewoon even lekker mijn verhaal kwijt. En of herkenning haha. Het is echt van ik wil dit en ik wil dat. Ik kan er negen van de tien keer wel om lachen en kan er ook goed mee om gaan. Nu rest alleen die geld boom in de achtertuin nog en de cadeau.s die ik al in gekocht hebt voor de sint wel de juiste keuze was haha ze vind alles leuk dus dat zal vast wel goed komen toch?
Als het aan mijn dochter lag, kreeg ze het complete playmobil assotiment, pasrden, prinsessen, citylife, camping etc etc. Dan daaatbij alle poppen en accesoires uit de intertoys- en bartsmitcatalogi. Ja, amehoela.......
Als ik met mijn zoontje in de winkel loop en hij ziet iets wat hij hebben wil roept hij bij voorbaat al is heel duur he haha heb ooit eens gezecht dat iets te duur was
Och.. Kind hier.. Nog geen 3.. Die heb ik nog niet, die heb ik wel, die wil ik nieuw, die ga ik kopen, mama gaan we die kopen? Zo spit ze dat boek door.. En als klapper zegt ze tegen iedereen die ze denk om haar vinger te kunnen winden: ik ben morgen jarig hoor! Draak..
Hier net zo. Ik zeg vaak "vraag maar aan Sinterklaas"... Ben ik er vanaf De jongste van twee doet al gezellig mee en wil die Sinterklaas inmiddels graag zoeken...
Ik zeg altijd dat ik een porsche cayenne wil en een zwembad, maar dat je nu eenmaal niet alles kunt hebben.
Herkenbaar hoor. Ik heb verschillende antwoorden. Varierend van: "ok, mag jij betalen!" tot "ja schat, we hebben wel geld, maar we moeten ook eten kopen en kleren kopen dus we kunnen niet al het geld voor speelgoed gebruiken". En bij voorkeur koop ik nooit iets direct op 'aanvraag' (als we in een winkel staan ofzo) om te voorkomen dat het nog erger wordt. Ze zeurt gelukkig niet erg en ze mag dingen ook mooi of prachtig vinden, dat is het ook.
Hier is het standaard antwoord van mij:' Zet maar op je lijstje voor je verjaardag.' Want dat kan het hele jaar door Ze krijgen hier nooit tussendoor cadeautjes, alleen knutselspulletjes voor beiden, als het op is. Maar zelfs dat helpt niet. Al weten ze heel goed dat ze niks krijgen, dus gaat alles 'op het lijstje voor je verjaardag'. Dochter denkt nog dat ze dat alles ook krijgt, zoon gelukkig niet meer
Inderdaad 3,5 hier en als hij het bart smit of intertoys boek doorkijkt wil die werkelijk waar alles hebben.
Haha, hier eentje van 3,5 jaar die het ook al door heeft. Hebben haar uitgelegd dat als we haar oude speelgoed verkopen, dat het geld dan in d'r spaarpot gaat en wij daar nieuw speelgoed voor haar van kopen. Dus ik was v/d week met d'r wat oud speelgoed aan het opruimen, zegt ze; "Naar andere kindjes! En ik nieuw speelgoed!" :') In de winkel valt het nog wel mee. Maar als ik iets in m'n hand heb om te kijken, en ik vraag haar; Wil je dit hebben? Dan zegt ze wel direct ja, ongeacht of ze weet wat het is.
Ben blij ze nog niet in die fase zit, met iets uitzoeken voor sinterklaas ( nu kan t nog) wordt rustig het ene terug gezet omdat t andere leuker is.. En dit en dat dan is ze helemaal de kluts kwijt..
Hier juist andersom, ook lastig hoor. Uitgelegd dat ie echt wel 3 cadeautjes mag vragen en dan komt ie als derde met een chocoladeletter Misschien kun je samen met haar gaan zitten en uitleggen hoeveel cadeautjes ze mag vragenl bv 3 of 4. Die uitknippen en op plakken op een A4 en als brief naar de Sint?
Ben toch blij dit topic geopend te hebben leuk de andere reacties te lezen leuke tips zitten er tussen. Ze denk bestel via internet mama mag ik je taart bestellen hihi. Reed van de week langs de pin automaat. Mama daar krijg je geld.. zo okt schuldig nog hihi.
Hahaha, het klinkt wel komisch Kan me wel voorstellen dat het soms wat vervelend is, zeker als je in de shop staat en het begint. Die van mij is juist uitzonderlijk kieskeurig, ze had het Bart Smit boek gehad, en mocht uitknippen wat ze wilde hebben (is nu 4 jaar en 3 maanden) en is hier echt heel erg lang mee bezig geweest dus ik zag de bui al hangen. Heeft ze welgeteld 10 dingen uitgeknipt die ze graag van de sint zou willen hebben, en de dingen die ze heeeeeel graag wilde heeft ze haar naam ook nog eens opgeschreven (just in case he) Super super cute. Als de tv aan staat en de reclames komen voorbij is ze minder kieskeurig, ze wil niet alles hebben, echt enkele de poppen en roze meiden dingen, maar als ze bvb het my little pony paleis in het boek overgeslagen heeft wil ze die wel hebben als die op tv is. Moet ik wel zeggen dat ik vroeger ook bij de reclames zoiets had van wowwww! Maar als ik het dan eenmaal kreeg was het helemaal niet zo leuk als op de televisie :S Neem nou dat pinypoo (heet dat zo??) water paradijs. Slaat ze over in het boek, maar op tv zie je het lopende water, leuk muziekje, de bikini verkleurt! Ze presenteren het gewoon geweldig, en ja dan wil ze het wel. Maar hoe vaak zal ze in het echt met dat waterparadijs zitten als blijkt dat ze het niet vol mag gooien met water en dan lekker dagelijks mag spatteren over de vloer heen?