Woonlastenverzekering doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Beetje in dubio..

Gister gesprek gehad bij ons financieel adviseur en toen kwam de woonlastenverzekering ter sprake. Of wij hier overna willen gaan denken. Zou dan gaan om de verzekering bij Callas.

Weten nu niet zo heel goed wat wijsheid is.

Onze situatie momenteel: man heeft een detacheringscontract, en mag tot max eind 2018 bij het bedrijf werken, daarna moet hij eruit of vast contract gaan krijgen. Het uitzendbureau en bedrijf investeerd veel in hem wbt opleidingen etc, ontzettende goede beoordelingen elk jaar. Maar toch, bied geen zekerheid natuurlijk.

Ik ben thuismama en ben van plan om wel weer een baan te gaan zoeken om er even uit te wezen.

Mocht puntje bij paaltje komen dan kunnen wij van de ww van man alle lasten en boodschappen nog gewoon betalen. Verder zal het buiten de lasten/boodschappen om krap worden.

Zn verzekering kost ons zn 30€.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    En wat doet zo'n verzekering precies?
    Wat zijn de voorwaarden? Addertjes onder het gras etc?

Heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord

3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wij hebben ook een woonlasten beschermer op onze hypotheek. Mocht mijn man wat overkomen dan kunnen de kinderen en ik hier eerst blijven wonen.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Op het moment dat mijn man arbeidsongeschikt raakt of in de ww terecht komt dan komt er een x bedrag vrij per maand, in het kort gezegd natuurlijk :) voor een periode van 12-24 maand

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben alleen een overlijdensrisico verzekering genomen. Voor de rest hebben we wel voldoende buffer. Als je zegt dat je het wel redt met de ww evt, dan zou ik het niet doen.

6. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Kijk heel goed naar de kleine letters en hangen namelijk een hele hoop voorwaarde aan.. als je ziek ben.moet je half dood zijn en als je geen werk heb mag je geen armen en benen meer hebben anders kan je altijd werk hebben... dat was iig bij ons het geval.
    Kijk heel goed en als ie het red met een ww zou ik het niet doen

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind 30 euro veel te veel geld daarvoor, vooral omdat het slechts een periode van 12-24 maanden is. Zorg dat je een goede buffer aan spaargeld hebt, dan kom je de eerste periode ook prima door, maar hoef je daar niet ieder jaar 360 euro voor te betalen terwijl je het misschien nooit gaat gebruiken.

Overigens vind ik een verzekering bij overlijden iets heel anders, dat hebben wij wel gedaan, zodat een van ons inderdaad in het huis kan blijven wonen, mocht een van ons iets overkomen.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Even laten bezinken en inderdaad het is een hap geld die we wss weggooien. Gaan het maar niet doen. Hebben een prima buffer waar we het zelf mee op kunnen vangen als mijn man bij huis komt.

Samen even over gehad en doen het dus maar niet. Met de diploma die mijn man heeft gehaald op het werk is de kans ook alweer een stuk groter dat hij niet lang ww nodig zal zijn.

Zn belastingadviseur weet het natuur allemaal heel mooi te vertellen en brengen door je allerlei cijfertjes te laten zien, waardoor je er over gaat twijfelen.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wij hebben dat inderdaad ook alleen.
    Als je 30 (pm?) Kan missen zou ik kijken of je niet gewoon zelf een goede buffer kan opbouwen mocht er nood aan de man zijn.

Deel Deze Pagina