Ik heb al zooooooo vaak geprobeerd om taart, cake of iets anders te maken en het mislukt iedere keer weer. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat het aan mijn oven ligt. Alles verbrand! Ook al zet ik de oven op 100 graden, dan nóg wordt de cake na een kwartiertje zwart. Dus...op zoek naar een andere oven. Welke raden jullie me aan? En waarom?
Maar welke dan? Kan van deze merken geen vrijstaande ovens vinden... (of misschien zoek ik verkeerd? )
Ik heb een gasfornuis met heteluchtoven van Bosch, superding! Maar zoek je puur een oven of een met een fornuis erboven. Die eerste vind je alleen als inbouw gok ik.
Daarom vraag ik ook naar een vrijstaande oven Wij hebben geen ruimte voor een inbouwoven en al helemaal niet voor een los fornuis.
Een Samsung combi hetelucht/magnetron/grill. Op zich is het een mooi apparaat alleen wordt hij lang niet zo heet als mijn oude oven, dus dat is wel lastig. Maar goed, als je hem een tijdje gebruikt wen je daar wel aan. Ik kon hem voor weinig nieuw overnemen.
Ahhh ok vrijstaande oven, zoals zo'n ding wat je op het aanrecht kunt zetten! Ik moest even 2x denken wat je nou bedoelde met vrijstaande oven edit: zoekterm bakoven geeft via marktplaats goede hits. misschien daar eens tussen snuffelen? heb er zelf geen ervaring mee, sorry.
is het misschien zo dat jouw oven de grilspiraal gebruikt bij het opwarmen? Dat doet die van mij namelijk ook! ik verwarm hem dus ongeveer 20 graden te heet voor, en zet snel mijn cake oid erin op een lage stand. Als de oven teveel afkoelt springt meteen die spiraal aan en zeker als de cake of taart wat hoger staat verbrand ie! Wat je dan dus ook zou kunnen proberen is om een cake bijvoorbeeld de 1e 3 kwartier tot een uur te bakken emt een aluminium folietje eroverheen, die dan het laatste kwartier eraf te halen voor het bruine korstje
Zo een bedoel ik ja Tot nu toe alleen maar tips gekregen voor ovens die je toch echt in moet bouwen, dus je bent niet de enige Ik zit zelf te denken aan de Tefal OF2658. Had eerder een Tefal, maar die heb ik verkocht omdat we in dit huis een combi hebben (die dus niet blijkt te werken, dom dom dom!)
Nou, denk eerder dat de temperatuurregelaar gewoon kapot is. Als ik de cake op 100 graden in de oven zet dan nog verbrandt het! Had gister bijvoorbeeld biscuit gemaakt voor een taart. Super mooi deeg, zette het vol vertrouwen in de oven. Moet volgens recept ongeveer 45 minuten op 180 graden. Nou, na 30 minuten op 150 graden heb ik hem er maar uit gehaald en weggegooid. Zowel de boven als de onderkant was zwart
Oh, zo'n vrijstaande oven....ik dacht dat je een losstaande oven bedoelde, zo eentje hebben wij. Maar die bedoel je dus niet
Maar on topic, op kieskeurig.nl staan ook allemaal vergelijkingen en reviews en prijzen, misschien kun je je daar orienteren? Die site gebruik is zelf ook altijd.
Nee...als er ooit een nieuwe keuken komt dan komt er zeker weten een fornuis met oven, maar nu nog even niet
Ja, daar kijk ik ook vaak op. Maar de oven die ik nu heb staat daar als best op en die spoort dus niet helemaal Dus dacht, laat ik hier eens vragen!
ah bah das inderdaad irritant! ik heb hier ook een vrijstaande combi, van samsung. Hiervoor een sharp, die deed het opzich erg goed maar daar ging het lcd scherm vrij snel van stuk, wat bij nader onderzoek vaker gebeurd bij sharp combi's. Ik ben ontzettend tevreden over mijn sharp, ook omdat ik er mee kan stomen. De ontdooifunctie doet het ook erg goed, bij mn sharp was het gehakt vaak of half gaar of nog bijna helemaal bevroren terwijl de sharp voor bijna al eht vlees een speciaal ontdooiprogamma had en deze samsung maar een variant van ontdooien kent. Hij si trouwens geweldig in het bakken van cake's maar dan dus wel even oppassen dat hij goed is voorverwarmd
Mijn oma heeft zo'n rond ding die je tegenwoordig ook bij de action kan kopen. Is van glas en hij gaat aan en weer uit. Ziet er heel apart uit. Nu had zij laatst een taart en cake gebakken maar dat lukte haar niet (lag volgens haar aan de oven) Toen heb ik het geprobeerd en het ging prima, mooie cake geworden! Je kunt er geen grote cake in bakken maar ook wel een ronde taart.