Advies gevraagd! Sinds een jaartje heb ik een smartphone (SAmsung Galaxy S-1, provider Vodafone), met abonnement dus. Ga maandag voor 4 dagen naar Parijs en vraag me af wat nou het beste is... want ben bang dat ik opeens 300 euro ongemerkt internetverbruik ofzo moet betalen? Ben echt een leek, kan iemand me uitleggen hoe het zit of uit ervaring spreken? Is het zo dat als je dus belt/sms dat bovenop je abo komt gewoon? Ik heb al gekeken maar kan nergens 'internet' uitzetten. Kan m wel op wifi zetten maar dan is t toch zo als er geen wifi netwerk in de buurt is dat hij dan toch op het betaalde netwerk overgaat?
je moet even je data verkeer uit zetten en je wifi aan. Dat doe je door de uit toets (zijkant) wat langer in te druken en dan data verkeer uit. Dan staat je internetverbruik dus uit. Of je neemt vodafone passport, daarmee kun je voordelig(er?) in het buitenland bellensmseneninternetten. En ja, bellen en smsen gaat buiten je bundel om in het buitenland. Als je het land inrijdt krijg je een smsje waar de tarieven op staan. let op, gebeld worden kost ook geld. (dit heeft overigens niks met je smartphone te maken, had je dommepfone ook hoor )
Haha thanks! Kijk ik heb dit gevonden: Alles-in-1 op Reis Dat lijkt me wel wat, denk dati k dat doe. Dan is het in totaal 8 euro en word je gewaarschuwd als je eroverheen dreigt te gaan!