oplichter op marktplaats

Discussion in 'De lounge' started by priscilla1987, Jul 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden ik heb een vraag wij hebben onze laptop te koop gezet nu kreeg ik een bod voor 100 euro.ik denk joepie 100 ken die weg kan ik voor een tablet kijken nu kreeg ik mail terug.

Hallo,
    Ben 38 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr.Adewuyi Olatunde
    Adress: 35 Parakin road
    City ; ILE IFE
    State :eek:sun state
    Zip code:234036
    Country:Nigeria

mvg joyce,lisa

ik google blijk een oplichter te zijn kan je dat aan geven ergens

2. Fireball

Fireball Actief lid

Jul 27, 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij marktplaats melden

3. priscilla1987

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    oke dankje ja want zei maak geld over met een niet gedekte check....vertrouwde het al niet.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dit zijn die nigeriaanse bendes, niet op ingaan

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Inderdaad niet op ingaan. Is nep en proberen aan je gegeven te komen.

6. priscilla1987

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ja devil ik had al een naar gevoel er over en las ook op marktplaats heb het maar gemeld.me vriend zei niet meer op reageren jij.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb je gepbt, zoek nog een laptop..

8. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ongelooflijk al die oplichters tegenwoordig op marktplaats. ;lees er de laatste tijd veel over. ben zelf ook pas opgelicht met kinderkleertjes. voor 15 euro maar toch. ik durf niks meer op mp te kopen.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Oei, heb net weer 2 bestellingen gedaan op mp, ook kleertjes.... Ben benieuwd dan :S

10. Yameerah

Yameerah Actief lid

Jul 30, 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik iets koop op marktplaats haal ik het zelf op.
    Ik kijk dan ook alleen op max 25 kilometer van mijn adres.

Niemand die mij op deze manier op kan lichten.
    Ik zal nooit geld overmaken naar iemand van marktplaats als ik het nog niet in handen heb..

Dus ja oplichters zijn er genoeg maar dat komt omdat jullie het ze zo makkelijk maken !!!!!!!!
    MIJN TIP DUS: HAAL HET ZELF OP

11. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Het lulligste vind ik dat men accoord gaat met een prijs en jij vervolgens je betalingsgegevens doormailt.... vervolgens hoor je niks meer en wordt er op geen enkele mail meer gereageerd. Gewoon onbeschoft.

12. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    wat zelf kopen betreft....mocht je geld overmaken en vervolges niets krijgen en/of niets meer horen, kun je natuurlijk altijd het bedrag terugboeken he?! Ben er verbaasd over dat er nog zo veel mensen zijn die dit niet weten. Scheelt een hoop narigheid. Ok, je bankgegevens doormailen en niets meer horen is ook vervelend, maar ben je in ieder geval niet je geld kwijt.

13. comr70

comr70 Actief lid

Feb 19, 2012
    206
    0
    16
    Heb ik ook weleens gehad met een mobiel, niet op in gaan.

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is bij mij twee keer raak geweest op MP twee keer opgelicht. Ik laat niks meer versturen jammer, dat het steeds meer voorkomt.

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Dat kan niet, alleen bij een automatische incasso. Meestal tot 8 weken na datum van afschrijven (Bij SNS tenminste)
    Behalve bij afboekingen van loterijen o.i.d. dan kan het vaak alleen in een hele korte termijn.

Heb ook wel eens zo'n mailtje gehad, maar dan als spam, zonder enige aanleiding. uiteraard niet op in gegaan.

16. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Kan alleen met automatische incasso bij mijn banken. ABN en ING

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat ik wel heb gemerkt is dat 50% van de mails ongeveer niet aan komt sinds ze anoniem via de Marktplaatserver gaan. Ik kreeg laatst ook een boze mail van iemand waarom ik niet reageerde, terwijl ik die persoon nog had gemaild met mijn gegevens en wat zijn reknr. was. Blijkt die mail niet aangekomen ;)

18. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Dat meen je niet? Ook niet als je contact met de bank opneemt? Wat raar!:$

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Zodra ze met een zielig verhaal komen over een zoon/neef in nigeria dan weet je dat het foute boel is. Meestal reageren ze ook alleen maar op laptops, camera's, telefoons, computers etc.
    Wij zetten tegenwoordig in de advertentie de tekst dat verzending alleen mogelijk is binnen ned/belgie/duitsland.

Vaak zetten ze ook in het bericht de vraag of JIJ even kunt uitzoeken wat het kost om het pakket naar nigeria te versturen, maar dat ze deze kosten zeker gaan betalen!

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

jemig lekker dan! inderdaad aangeven bij MP

Share This Page