Maar dat kan toch sowieso? Al ik uiteten ga dan ligt mn telefoon op stil ergens onderaan in mn tas. Pas met betalen pak ik hem want mn pasje staat er op. Op mn werk ligt hij in een kluisje en alleen in de pauze kijk ik erop. De opvang en school hebben. Het nummer van mn werk dus als er wat is kunnen ze daarheen bellen. En bij uiteten laat ik oppas weten welk restaurant en telefoonnummer.
Ik heb een duo-sim. Eentje in een smartphone en eentje in een Nokia flip phone. Je kan maar op 1 toestel bereikbaar zijn, dus de andere gaat in vliegtuig modus. Tijdens mijn werk, 's avonds laat, tijdens het eten enzo gaat mijn smartphone uit. Maar hij zit dan wel in mijn tas, mocht ik mijn agenda nodig hebben of een foto willen maken. In de auto gebruik ik dan weer mijn smartphone, voor navigatie/muziek. Of als ik even op de bank zit en gewoon even wil scrollen. Mensen weten dat als ze me nodig hebben, ze moeten bellen of smssen. Want WhatsApp staat regelmatig uit.
Dat ben je toch ook als je telefoon in je tas zit die je bij je hebt? Duurt hooguit enkele sec langer om op te nemen. Uit eten is tijd met elkaar doorbrengen. Dus dan kijk je per definitie niet op een scherm lijkt me. Ben je bang de oproep te missen dan leg je de telefoon op de kop op het tafeltje. Alle meldingen uit behalve inkomende oproep van de oppas.