Zijn er nog meer dames hier die dat doen. Ik bedoel gewoon vrienden, bekenden, vrienden van vriendinnen. Ik weet nooit goed wat te zeggen of wat te doen, ik stel me niet open (in de zin van goede gesprekken) , ik voel me vaak ongemakkelijk. Hoe verander ik dit, en zijn er meer die dit hebben?
Nee, ik herken het niet. Met de mannen van mijn vriendinnen en m'n mans vrienden kan ik heel goed overweg. Misschien ligt het aan je verwachtingen? Dat je hoopt dat ze je aardig vinden of zo? Ik hou me er eigenlijk nooit zo mee bezig, ben stapelgek op mijn eigen kerel en wat de mannen van vriendinnen van me vinden of zijn vrienden...tja..dat boeit me eigenlijk niet zo . Misschien ben je een beetje onzeker, dat kan natuurlijk?
Proberen gewoon een gesprekje te voeren? Vragen stellen over hun enzo? Ik heb er zelf niet zoveel last van, kan over het algemeen beter met mannen opschieten dan met vrouwen. Heb ook een beetje dezelfde interesses als hun haha
Ik herken 't ook niet, mijn vriend zegt ook altijd; je bent meer een 'mannenvrouw dan een vrouwenvrouw' whatever that may be. Maar 't klopt wel een beetje, als sinds de lagere school heb ik meer mannelijke vrienden dan vriendinnen, ik voel me vaak juist minder onzeker in hun bijzijn en ben meer op m'n gemak. Kan het zijn dat je denkt dat er dan een bepaalde 'spanning' opgeroepen wordt doordat het een man is waarmee je een gesprek voert? Of is het inderdaad misschien een beetje onzekerheid over wat ze van je zullen vinden? Dat laatste zou ik heel snel naast me neerleggen, mannen zijn namelijk veel directer dan vrouwen, je weet vaak veel sneller wat je aan ze hebt en of ze je aardig vinden of niet. Bij vrouwen moet je dat vaak maar raden.... ze doen aardig maar ondertussen... Begin gewoon 's een gesprek over voetbal, auto's, vakantiebestemmingen, barbequeën en je hebt vaak al een begin, haha!
Vooral niet forseren... Ik ga liever met mannen om dan vrouwen. Onlangs keken wij voetbal met de mannen en een vrouw zocht ook toenadering, onzeker...ja dan maakte ze opmerkingen die niet handigzijn, ofzelfs nbeetje dom overkomen... Wees gewoon jezelf, daar houden mannen meer van, dan t gemaakte..
onbekende mannen vind ik echt doodeng. ik vind het ook vreselijk als er een vreemde man iets bij ons in huis moet komen doen, zoals bv vaatwasser nakijken. verschrikkelijk vind ik dat. bekende mannen, bijv man van vriendin heb ik dat helemaal niet bij. kan ik vaak juist heel goed mee praten en praat ik vaak nog uitgebreider mee dan met vrendinnen zelf haha
Onbekende mannen vindt ik ook doodeng, ik denk dat ik het onderbewust toch bewust doe (snappen jullie het nog?) en daar wil ik vanaf. Ik moet inderdaad meer mezelf zijn.
Weet je zelf wat de reden hiervoor is. Heb je in het verleden nare ervaringen gehad? In zo'n geval kan ik me best voorstellen dat je wat angstig of terughoudend bent. (Ook als is het bij een andere man misschien niet terecht.)' Tja, als je het wil veranderen is er denk ik maar één mogelijkheid, en dat is 'gewoon' doen. Dus toch een gesprekje aanknopen. Maar ik begrijp dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, want als het zo makkelijk was had je dat natuurlijk al lang gedaan. Toch denk ik dat je er alleen vanaf komt door het te gaan proberen. Maar dan wel in de meest makkelijke / veilige situatie. Dus niet gelijk een wildvreemde aanspreken 's avonds op het station ofzo. Maar praat eens met de man van een vriendin, in een situatie dat er ook andere mensen bij zijn. Ik denk dat als je dit een aantal keer gedaan hebt, dat het dan makkelijker wordt.
Ik heb het niet met mannen die dicht bij me staan zoals bijvoorbeeld mijn schoonvader. Maar zeker wel met vreemde mannen waarmee ik verder ook echt niks temaken heb. Ik vind het zelf wel prima zo...
Nee, ik heb dat niet, niet specifiek mannen in ieder geval. Maar wel met sommige mensen, maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat ik daar geen klik mee heb. Heb je nare ervaringen gehad vroeger met mannen?
Mannen blijven mij mij altijd heel ver op afstand... ik schrik ze denk ik af ofzo... geeeeeen idee. Ik zal denk ik onbewust iets raars doen.
Ik heb wel nare ervaringen gehad, maar daar ben ik wel over heen. Gelukkig ben ik niet de enigste die dit heeft. Gewoond doen idd, maar dat is juist wat niet lukt. Maar ik vindt het soms wel ontzettend jammer.
Je zou natuurlijk begeleiding kunnen vragen bij een professional. Misschien dat er onbewust toch nog iets is 'achtergebleven' door ervaringen in het verleden.
ik hou ook mannen op afstand, eigenlijk alle mannen. ik doe het wel bewust. ik ben gewoon niet zo'n prater en ik word erg snel verliefd:x dus zo bescherm ik mezelf.
Hou ze niet op afstand, gaat juist erg goed, ondanks een heel vervelende jeugd zeg maar. Heb wel met sommige mensen dat ik ze ontwijk omdat ik niet met ze om weet te gaan. Maar das eigenlijk meer vrouwen dan mannen bedenk ik me.
Ik ben niet bang dat ik verliefd wordt ofzo, ik voel me inderdaad niet op mijn gemak, terwijl er toch echt aardige mannen in onze vriendenkring zitten