Omdat ik heel erg slecht ter been ben, wil ik graag een videodeurbel aanschaffen. Heeft er iemand zo'n ding en zo ja welke en bevalt hij?! Wat zijn de voor en nadelen?
Wij hebben de eufy doorbell omdat je daar geen abo bij hoeft te nemen. Je kunt wel alle gebeurtenissen terugkijken. De bel gaat op je mobiel e/o vaste plek. Je kunt spreken naar bezoeker, zien wie er is. Gevoeligheid instellen, dat ie alles opneemt wat voorbij loopt of alleen als er iemand dichtbij deur komt. Zie eigenlijk geen nadelen behalve dat mijn partner heeft ingesteld dat ie overal een (stille) melding van krijgt en ik dat dan dus ook moet dat kun je niet los van elkaar instellen (dan moet ik meldingen uitzetten maar dan krijg ik dus o ook geen melsing als er iemand daadwerkelijk aanbelt).
Wij hebben de RING deurbel. Werkt prima, wij zijn er tevreden mee. Kwaliteit is goed, wel wat duurder. Wij hebben ook een camera in de woonkamer van dit merk.
@vlinderCN De eufy klinkt wel heel goed als ik jullie zo hoor. Alleen wat onhandig als partner de meldingen op stil heeft dat ik het ook niet krijg. Ik lees ook dat deze makkelijk te verwijderen is? I.v.m. evt. diefstal. @Kiki84 Is het zo dat je bij de RING deurbel een abonnement moet afsluiten?
@Kiki84 Is het zo dat je bij de RING deurbel een abonnement moet afsluiten?[/QUOTE] Wij hebben idd een abbo, maar dat hoeft niet perse. Dit kost ons 30 euro per jaar. De beelden die de deurbel maakt blijven dan opgeslagen voor een maand geloof ik. Mochten ze de deurbel jatten dan krijg je gratis een nieuwe van RING. Meldingen kan je uitzetten, weet alleen niet of dit apart van elkaar kan. Wij hebben beide de link op onze mobiel. Btw wij hebben wel gekozen voor de PRO versie. Kwaliteit beeld is mooier en nog een aantal pluspunten. Mijn man heeft research gedaan en vond deze de beste. Maar goed dat is voor iedereen anders. Volgend jaar schaffen wij ook de RING alarminstallatie aan.
Nee je hoeft geen abbo te nemen bij de Ring. Enkel zonder abbo slaat hij de beelden niet op in de cloud. En ja.. je kan de meldingen per "telefoon" aan-/uitzetten. Ik krijg meldingen bij beweging en aanbellen en mijn man alleen bij aanbellen.
Nee ik of hij kan ze w el op stil zetten de meldingen. Maar ik vind het dan nog irritant dat ik bij elke voorbijganger een icoontje te zien krijg met notificatiebalk. Voor mij hoeft ie niet zo gevoelig afgesteld (alleen bij aanbellers isprima voor mij) maar partner wil dat dus wel als anti inbraak. Volgens mij is ie er wel gewoon af te rukken ja, heb het niet geprobeerd Je ziet dan wel wie het gedaan heeft.
Huh dat kan wel hoor! Zo krijgt mijn man ook overal een stille melding van en ik juist niet. Staat een van jullie toevallig als gast in plaats van als medebeheerder ingesteld? Overigens hebben wij dus ook de eufy en ben ik erg tevreden. Voordeel is dat je geen abonnement nodig hebt, en je videobeelden zo lang opgeslagen blijven als dat je zelf wilt. Je kan ook een vooraf ingesproken boodschap instellen voor als je zelf niet thuis bent en hij heeft een super scherp beeld zowel s nachts als overdag. Wij hadden pas politie over de vloer om de beelden te bekijken ivm een inbraak in de straat, en deze agent zei ook dat hij nog nooit scherpere beelden van een deurbel had gezien dan van een eufy (zo dus ook die van ons).
Jawel, ik krijg een stille melding als er iemand voorbij loopt en een melding met geluid als er iemand aanbelt. Mijn man (veel aan het werk) krijgt alleen een stille melding als er iemand aanbelt en verder niet. Wij hebben dus ieder onze eigen voorkeur qua meldingen en dat gaat dus goed.
Klinkt wel goed. Heeft dus gewoon meer opties als de ring. En op de lange termijn goedkoper. Ik ga ze eens aan mijn man voorleggen en nog even sparen
Hm dan nog eens kijken hier of het is omdat ik gast ben dan. Je bedoelt ook die balk bovenin je scherm waarop staat dat er beweging is gedetecteerd toch? Edit: ik ben geen gast..wat gek dan
Klopt, je bent niet afhankelijk van een of andere cloud en betaald dus geen abonnementskosten. Volgens mij kosten ze rond de €179, inclusief homebase. Die homebase heb je wel nodig, hier worden de beelden op opgeslagen. Mocht je hierna willen uitbreiden met security, dan kan je bijvoorbeeld camera's en deur/raam sensoren ook verbinden met de homebase.
Wij hebben ook de Eufy. Inderdaad geen abonnement dus dat is fijn! Op zich heel blij mee wel een vraag voor degene die ook Eufy hebben. Bij ons ziet hij niet altijd alles. Zo kan het zijn dat er iemand wat in de brievenbus gooit savonds en hij dat niet ziet. Ook zet hij vaak niet automatisch de nachtmodus aan als hij wat detecteert. Hebben jullie dat ook? of zou dat echt aan die van ons liggen?
Hmm vreemd ja, we hebben gelijk een mail naar Eufy gestuurd ben benieuwd.. hoor van iedereen namelijk hele goede ervaringen