Lust ik niet.. eet ik niet..

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 7 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Hebben jullie ook dingen waarvan jullie zeggen dat je ze niet lust, maar ik werkelijkheid nog nooit echt geproefd hebt?
    Dat bijvoorbeeld de geur je tegen staat en je dan maar hebt bedacht dat je het niet lust?
    Ik heb dat met mosselen.
    (Ik las het mossel-topic, vandaar)
    Nog nooit gegeten, maar ik denk dat ik het niet lust.
    Mijn moeder maakte ze wel eens en ik werd van de geur al beroerd.
    Zien er niet aantrekkelijk uit ook ,(in mijn ogen dan)
    Wellicht dat ik ze ooit eens "durf" te proberen..

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Oesters. Nog nooit geproefd, maar kan me niet voorstellen dat ik het lust.

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Het enige wat ik niet eet zijn dingen als ingewanden, insecten etc. Maar daarvan zeg ik ook rustig dat het idee me niet aanstaat. Verder probeer ik wel altijd alles :) Er zijn ook niet echt dingen die ik niet lust, wel zat dingen die ik zelf niet maak.

Ohja het enige wat ik ooit op heb en eruit kwam was een oester :roflmao: Zo koud en slijmerig.. Maar mosselen, inktvissen etc: heerlijk.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Mosselen, slakken, kikkers, insecten, organen (afgezien van lever), knaagdieren.. volgens mij nog wel een stuk meer:roflmao:

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee. Er zijn dingen die ik niet lekker vind en dingen die ik er niet lekker uit vind zien maar ik zal nooit zeggen lust ik niet voor ik iets heb geproefd. Mijn kinderen moeten ook alles proeven voordat ze zeggen dat ze iets niet lusten.

Axia, Ysabella en Mapje vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.996
    113
    Met zoveel dingen, maar zou dan ook in hemelsnaam niet weten waarom ik dingen zou moeten eten die me van te voren al zo tegenstaan.

Spectre vindt dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zal niet zeggen dat ik iets niet lust, terwijl ik het nooit heb gehad. Er zijn wel dingen die ik niet eens wil proberen.

Nataly1972 en Mapje vinden dit leuk.
  8. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Je moet sowieso niks, maar wie weet zijn de dingen die je zo tegen staan wel super lekker en mis je iets dus dat zou een reden kunnen zijn ;)
    Geen idee welke dingen je tegenstaan hoor , maar coquilles bijvoorbeeld, echt het lekkerste wat er bestaat !! :D

9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Mosselen zijn suuuuper lekker enige wat ik me kan voorstellen dat je de "consistentie " wat vreemd vindt. Zeker als ze niet goed gemaakt zijn kan het nogal taai zijn :) En tuurlijk kan je ook de smaak niet lusten maar ik zou het echt een keer proberen

10. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dit. Ik probeer altijd alles. En er is vrij weinig wat ik echt niet lust (ik houd alleen bijv niet zo van vlees. Ik lust het wel maar ik word er niet zo blij van) Je kan toch niet zeggen dat je iets niet lust als je het nooit hebt geprobeerd denk ik dan. Dan moet je zeggen: het lijkt me niets en ik wil het ook nooit proberen. Dat kan natuurlijk prima. Dat heb ik met veel fear factor dingen :roflmao:

Oh ja, ik vind melk gewoon zo uit een glas echt vies. Mijn hele leven al. Maar elk jaar drink een glas om te proberen. Maar al 36 jaar vind ik het niet te drinken.

Axia, hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Dat denk ik dus als ik het mossel-topic lees.
    Maar als ik het dan ruik...

Neskio vindt dit leuk.
  12. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Het schijnt dat je er ook 12 moet eten voordat je het lekker gaat vinden :roflmao: ik hou het bij drie, ik kan er niet aan wennen. Ik lust echt alle soorten vis maar die slok zeewater met smurrie vind ik echt niet lekker.

13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik lust geen witlof, spruitjes en tuinbonen. Die heb ik vroeger wel moeten eten, maar no way dat ik die ooit nog klaarmaak.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.222
    35.996
    113
    Ik weet niet wat ik mis, dus denk dat ik het wel overleef zonder. Eten waarbij ik al bijna moet kokhalzen voordat ik eraan begin, laat ik lekker aan mij voorbij gaan.
    Ben sowieso een moeilijk eter.
    Ik proef de meeste dingen wel overigens hoor (geen mosselen of oesters), maar geur zegt vaak veel.

Zara75 vindt dit leuk.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.938
    113
    Mosselen, oesters, garnalen. Nog nooit gegeten en ga ik waarschijnlijk ook niet doen...

Het staat me gewoon tegen inderdaad. Kan me er niet echt iets bij voorstellen wat er lekker aan zou zijn.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.254
    11.854
    113
    Slakken… brrrrrr
    Kikkerbilletjes… brrrrr
    Insecten…. brrrrr

Zara75 en Maslov vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Ik heb het nooit geproeft omdat ik bang ben dat ik ga spugen (heb een issue met bepaalde structuren eten). Klopt het dat je oesters ook niet kauwt maar in zijn geheel doorslikt? Ook dat staat me tegen ben van de kleine hapjes.

Zara75 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mosselen, oesters, eigenlijk alles qua vis, sushi, inktvis.. :confused:

19. GossipGirlxoxo

Wat ik trouwens echt niet lust is 90% van de peulvruchten. Bruine bonen, witte bonen, erwten. En de smaak vind ik niet vies soms zelfs lekker van deze dingen maar de structuur dat maakt het voor mij vies.

20. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Zuurkool... kreeg het vroeger letterlijk niet weg en begin er nu dus echt niet aan, net als asperges... brrrr... de geur alleen al.

Maar ik heb het ook gehad met garnalen, maar omdat ik tijdens de zwangerschap van m'n dochter er ineens zin in kreeg, toch geprobeerd en nu lust ik ze graag.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina