Al een tijdje vermoed ik dat fb een beetje raar doet. Ik kreeg een aantal vriendschapsverzoeken waarvan ik dacht: o leuk! Maar wel onverwachtte zeg maar. Nu heb ik al voor de 3e keer de melding gehad: .... heeft je vriendschapsverzoek geaccepteerd. De eerste keer dacht ik: o dan zal ik wel met mn dikke vingers per ongeluk gedrukt hebben. Was een vader van school, ik ga veel met zn vrouw om, dus zou kunnen. Maar nu al 2x iemand waarvan ik denk: nou nog nooit op dat profiel geweest, dat kan ik nooit per ongeluk gedaan hebben. Zou fb bij veel gemeenschappelijke vrienden zelf verzoekjes versturen?
Ja ik herken het wel. Ik zag opeens berichten van iemand waar ik ook niet bevriend mee ben en schijn er mee bevriend te zijn. Nooit gevraagd ook. Kende hem wel.
Klopt heb ik ook. Maar mij is opgevallen dat er dan vriendschapsvoorstel staat en niet verzoek. Dus volgens mij doet FB gewoon voorstellen van goh wil je met deze persoon connecten.
Facebook stelt ook wel eens mensen voor, dan druk je op de knop omdat het lijkt dat degene jou een uitnodiging stuurt maar dat is niet zo. Laatst kwam er ook een collega naar mij toe: heb je geaccepteerd hoor op Facebook! Toen keek ik wel even raar op aangezien ik geen collega's toevoeg en ook nog nooit op zijn profiel had gekeken.. Geen idee hoe dat kan.
Nee hier geen laat van. Denk dat je dan toch een keer ergens op geklikt hebt, onbewust. En worden veel voorstellen gedaan, als je daarop klikt nodig je ze gelijk uit.
Maar je zegt dat je de melding krijgt dat ... je verzoek heeft geaccepteerd. Jij hebt dan dus iemand uitgenodigd. Wellicht dus door te hard doorscrollen door die voorgestelde verzoeken, aangezien hij dan gelijk de uitnodiging stuurt?
Alles kan maar het gaat al om 8 verzoeken over en weer. Dus een aantal keer de melding dat Pietje mijn verzoek heeft geaccepteerd en een aantal keer dat ik een verzoek kreeg van iemand uit erg onverwachte hoek. En dit alles sinds een paar weken. Heb al jaren fb en nooit eerder gehad.
Kan het zijn dat 1 van je kinderen wel eens een spelletje op je telefoon speelt en ook wel eens op Facebook kijkt? Misschien hebben zij verschillende vriendschapsverzoeken verstuurd door op de 'voorgestelde vrienden' te klikken?
Geen vriendschapverzoeken, maar wel mensen die met mij willen chatten. En dat zijn gewone mensen, geen viezeriken. Ik heb er in 1 week 3 gehad, daarvoor nooit. Weird.
Ja ik heb dit van de week ook gehad, en ik verklaarde mezelf al voor gek omdat ik me gewoon écht niet kan herinneren dat ik diegene heb toegevoegd.....