Kinder-high tea :)

Discussion in 'De lounge' started by Saskia78, Sep 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dochterlief wil graag als verjaardagslunch (op dr kinderfeestje) een soort van high tea.

Heb vandeweek al mini muffins meegenomen toen ik ze toevallig zag liggen..
    En dacht van die leuke kleine afbakbroodjes te halen.. (blijven kinderen tenslotte) maar blijkbaar heb je die met name tijdens de feestdagen.

Dus nu op het lijstje wat snoepgoed voor erbij...
    (op een echte high tea vaak zuurtjes of Engelse drop heb ik gemerkte... Maar heb nu grote zak tumtum gehaald.. Dat is beter voor de doelgroep denk ik.)

Hebben jullie nog meer leuke ideeën?

Denk dat ik voor iedereen een glaasje appel/banaansmoothie klaar zet.dat ziet er leuk uit, smaakt prima en niet eens echt ongezond.

Zat te denken aan mini-sandwiches maar verder dan chocopasta erop kom ik nog niet :)

Is iets van stukjes fruit leuk?

Help! :)

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Ehm, even denken...

Je kunt misschien ook hartige sandwiches maken? Bijvoorbeeld met kaas, komkommer, tomaat

Soesjes gedipt in chocolade

Mini-knakworstjes in bladerdeeg

Pannenkoekenrolletjes gevuld met jam of chocopasta

De smoothie lijkt me een goed idee, lekker! Leuk met van die feestelijke sprieten rietjes erin

Wat gaan jullie verder nog doen op haar kinderfeestje? Is het een idee om met de kids de high-tea voor te bereiden? Koekjes bakken, knakworstjes in bladerdeeg, fruit enz kunnen ze met wat hulp prima zelf

3. Onje

Onje Niet meer actief

petit fourtjes , soesjes, wat fruit, mini knakworstjes.
    Mini sandwich gezond, plakjes komkommer tomaat.
    Je hebt ook mini worstenbroodjes en mini saucijzenbroodjes.
    etc. etc. denk dat je alles wel kan doen.

4. Saskia78

@miepmiep: dat zelf maken klinkt errrug leuk
    Maar weet niet of ik dat aandurf met 5 kleuters :cool:

Nouja ze wil perse een prinsessenfeestje.
    Dus zat te denken aan vorstelijk lunchen...
    Dan kroontjes versieren
    Dochter wil zelf ook perse cakejes versieren want dat doen prinsessen..

En ik ben wat van die oudhollandse spelletjes aan het verbouwen naar een prinsessenvariant.
    Alle tips daarvoor zijn overigens ook gewoon welkom maar zit toch ook met dat eten.

Minisoesjes vind ik ook wel een goed idee...
    Maarja zit met 6 kleuters (incl de mijne dus) dus wil ze niet enkel zoetigheid voorschotelen.
    Vandaar de smoothie erbij bijvoorbeeld.
    Thee zullen ze toch wel niet graag willen vermoed ik :)
    Pannenkoeken oprollen vind ik ook leuk.. (al deed op school iemand dat met witte boterhammen. Ook lekker en scheelt weer in de voorbereiding.

En mini sandwiches met kaas/komkommer moeten ze toch ook wel lusten.

5. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Nagelkerke uit Oudenbosch verzorgd kinder hightea ik zou eens op hun site kijken wat zij dan aanbieden.

Mini knakworstjes evt in bladerdeeg als croissantje?
    Koekjes
    Katje yoghurtgums
    Cakejes zelf versieren (doen ze ondertussen nog iets om de tijd te doden)

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Wat leuk!
    Hier bij de lidl verkopen ze wel van die mini pistoletjes. Zitten per 6 of 8 in een verpakking. Vind het echt een leuk idee hoor.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Van die schelptoastjes met een plakje banaan er in? (eerst even wat citroen sap er op) of met een aardbei (hoewel dat meer knoeite misschien). Poffertjes met een (halve) aardbei erop geprikt zien er ook érg leuk uit.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij de Hema hebben ze lekkere roze petite fours

9. Saskia78

Tegen het knoeien alvast een papieren tafelkleed gehaald....
    Zal vast nog hoop op de vloer eindigen... Maar de tafel is i ieder geval zo schoon :)

Oh en ze moeten natuurlijk verkleed komen op het feestje.

Toastje met een stukje fruit ziet er ook wel leuk uit ja.
    Alhoewel ik bang ben dat de dames vooral aanvallen en voor het lekkerste gaan :)

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Mini donuts bij de Aldi. Liggen in de diepvries.
    Tosti's maken en die verdelen in kleine tosti's

11. Saskia78

Oh ook slim!

En hier maken we tosties tussen zo'n hamburgergrill... Dus kleine tosties is geen probleem.

12. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Je kan ook fruitspiesjes maken met aardbei ananas mango
    Stokbrood laten snijden in de winkel en daar sandwiches van maken

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat een ontzettend leuk idee :) Ik weet niet of je een park of speeltuin in de buurt hebt, met een groot laken erbij kun je een picknick High tea geven (als het mooi weer is natuurlijk) Of eventueel de spelletjes daar doen? Ik ga hem in elk geval onthouden voor als mijn dochtertje haar eerste feestje mag geven.

14. Saskia78

@mamabri: dat was het eerste idee ja.. Maar dochterlief wil ook kroontjes en cakejes versieren
    Dus dan moet ik dat ook weer meeslepen.
    (lopend ook vooral... Met de auto was dat minder erg geweest :) )

Weet alleen niet zo goed hoeveel 6 kleuters eten..

15. kili

kili Niet meer actief

mini kaasstengeltjes
    Evt ipv thee, icetea doen ?

Leuk idee, veel succes

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja maar aan de andere kant als je het bij de speeltuin doet, hoef je dat denk ik niet meer te doen. Kleuters houden dat soort dingen niet zo heel lang vol, na een min of 15 a 20 zijn de meesten alweer klaar met versieren. Je kunt het natuurlijk ook eerst thuis doen, misschien heb je wat aan dit programma:

Bij binnenkomst een liedje voor de jarige en cadeautjes geven, en dan de kroontjes en cakejes versieren, die neem je mee, dan kunnen ze daarna een uurtje spelen en doe je bij de speeltuin je high tea, gaan ze daarna spelen tot je naar huis terug gaat.

Heb je geen bolderkar, of kun je er geen lenen? scheelt slepen. En voor 6 kleuters, zou ik het bescheiden houden, dus niet te veel, kleine hapjes,anders raken ze snel vol. En goed uitkijken dat ze niet overdreven veel eten, die van mij (en ik ken er meer) gaan dan spugen en daar zit jij (en hun moeder) niet op te wachten :D Oh ja en nog een tip, denk aan pleisters ;)

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Tosti's maken of andere broodjes en dan met een koekvormpje, vormpjes uitdrukken. Staat leuk op tafel, en geeft net dat beetje extra..

18. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Dingetjes roze kleuren met roze vloeistof haha.
    Bijv melk of roze siroop.
    Rainbowcake bakken, met rozeglazuur en daarop discodip, super..

Roze slagroom soesjes, dus als je ze zelf maakt, inspuiten met roze slagroom, en witte chocolade roze maken.. Echt wat een super idee, het is dat ik geen meisjes heb haha.. Nu verras ik mijn kids soms met een piratenmiddag haha.

19. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Bijv zelf kleine hamburger broodjes bakken, met een beetje roze mayo haha, oooh wat schatttigggg!!

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Blokjes kaas in kroontjes snijden, op een sateprikkertje met wat aardbeitjes bijv ertussen..

Share This Page