Nav het topic over stoppen met werken.. Ik vraag imme af wie van jullie alleen onder schooltijd/ slaaptijd werkt. Ik wil (het liefst vanuit huis) weer wat gaan doen, want voel me af en toe toch nutteloos. Wil echter niet dat mijn kinderen naar de opvang moeten oid. En wil ook niet altijd hoeven werken. Klinkt heel lui, maar in principe gaan wij erop achteruit als ik ga werken en wil dus gewoon iets doen waar ik voldoening uithaal. En niet "niksen".
Ik werk niet altijd onder schooltijd, maar wel 2 of 3 van de 4 dagen. Dan ben ik om 13.00 vrij en haal ik de oudste zelf van school. Andere dag(en) werk ik meestal tot 15.00 dus dan is het 2 uur naar de BSO. Ik werk soms ook in het weekend, scheelt ook een dag. Ik werk in een supermarkt. Niet helemaal wat je zoekt misschien maar prima te combineren. Mijn jongste 2 kinderen gaan dus 4 dagen naar de opvang, en voor hun en de oudste betaal ik samen totaal 190 euro netto aan kinderopvang. Hier kan het dus wel uit.
Is vrijwilligerswerk dan niet iets voor je? Wel de voldoening,niet de financiële gevolgen in jou geval.
Ja dat wilde ik ook als tip geven. Als ik straks weer wat beter in mijn vel zit ben ik dat ook van plan.
Hier hoeven de meiden maar 1 dag naar de bso andere dag bij opa en oma. Andere 2 dagen werk ik onder school tijd. Af en toe savonds of weekend nog wat uurtjes Iedere ochtend breng ik de meiden zelf naar school begin pas om 9 uur
Ik werk wel onder schooltijd, maar ik juist vanwege financiën. Niet dat ik veel verdien overigens. Ik zou als ik jou was dan ook gaan voor vrijwilligerswerk.
Ik werk 40 uur en onder schooltijd. Mijn zoon gaat wel naar de VSO trouwens, omdat mijn man 's nachts laat thuis komt van zijn werk en anders maar 4 uurtjes zou kunnen slapen als hij onze zoon zelf zou moeten brengen. Ik werk van 8.00 tot 14.00 op kantoor, 5 dagen per week en de overige uren thuis of flexibel op kantoor als mijn man een dag vrij is. Nu ben ik me er wel van bewust dat mijn baan echt een fijne positie is en dat dit zo makkelijk gaat. Ik werk omdat ik het leuk vind. In theorie kunnen we op het salaris van mijn van leven, maar dan moeten we veel andere dingen in leveren en dat willen we niet. Deze functie was voor 40 uur en mijn "eis" was dan wel de bovenstaande constructie, zodat ik hem gewoon elke dag kan ophalen.
Ik denk dat je dan het beste kan kiezen voor vrijwilligerswerk of een studie? Wel de voldoening niet de lasten zeg maar. Is dat geen optie?
Wordt gastouder Je werkt vanuit huis, kinderen hoeven niet naar de opvang, en je bepaald zelf je werktijden en dagen.
Ik werk op een peuterspeelzaal, dus onder schooltijd. De jongste neem ik mee en breng ik in de andere groep
Ik ga werken als mijn kinderen naar bed gaan. Mijn man komt thuis om 17.00, we eten samen, en om 18.00u rij ik weg. 22.00 ben ik weer thuis. Dit ongeveer 3 avonden in de week. En dan werk ik ongeveer 2 weekenden in de maand dagdiensten. Het bevalt prima hier. Ik vind het fijn dat ik thuis ben voor de kinderen, en dat we om 17.00u nog gezamelijk kunnen eten.
Fiscaal is het toch altijd veel gunstiger om allebei te werken? Snap niet goed hoe je er dan op achteruit kunt gaan.. Om op je vraag in te gaan: Ik werk 12 uur in de thuiszorg waarvan maar 4 uurtjes doordeweeks overdag. Ik vind het fijn dat ik weinig opvang nodig heb en dat m’n kinderen de avonden en weekenden dat ik werk lekker thuis bij mijn man zijn. Wel vind ik het jammer dat we daardoor minder tijd met z’n allen thuis/vrij zijn.
Ik werk 1 avonddienst doordeweeks, werk van man en mij overlapt s middags een uurtje, dan past de oudste op de jongste en jongens naar oma. En wat weekenddiensten, dat wisselt nogal. 2-6 per maand denk ik, soms lange diensten, soms korte. Voor ons een prima combi en geen opvang nodig
Ik werk 4 dagen in de week alleen tijdens schooltijden van de kinderen. Tussen de middag ben ik ook 3 van de 4x thuis ivm tussenuur of al klaar. Ik werk in het onderwijs en heb een omvang van 3 dagen over 4 dagen verdeeld.
Ik pas zelf thuis ook op kindjes, maar doe dit niet via een gastouder bureau. Is allemaal viavia gegaan en pas sowieso op een familielid
Ik werk 2 hele dagen op kantoor en daarnaast uren thuis tijdens slaaptijd indien nodig. Dus soms werk ik alleen 2 dagen op kantoor en soms werk ik wel 5 dagen waarvan 3 met diverse uren. Als de jongste ook op school zou zitten zou dat veel schelen. Maar die heb ik op die 3 dagen er ook thuis bij.
Wij werken beide 36 uur. Onze jongste gaat 4 dagen naar het kinderdagverblijf. De twee oudste gaan maar 1 dag naar de BSO. Hiervoor zijn wij ruim €1100 netto kwijt. Toeslag gaat naar salaris en dat is dus voor iedereen verschillend.
Ik werk zelf 36 uur en dat heb ik zo kunnen regelen met mijn werk, dat mijn zoontje maar 2 (dat zijn 3 uurtjes na schooltijd) dagen na de BSO hoeft, dan werk ik 2 dagen onder schooltijd en ben ik dus thuis als hij van school komt en 1 dag gaat hij naar zijn opa en oma. In de ochtend breng ik hem altijd zelf naar school of hij loopt alleen naar school (1 minuut lopen) en dan rij ik door naar mijn werk. Hoe ik dit met de 2de ga doen, geen idee nog