Ik durf ze amper nog te aaien. Zonet kreeg ik een krabbel van mijn poes, heb gelijk alles ontsmet enz, maar moet ik nu echt bang zijn voor ze, of is enkel de kattenbak mijden goed? Ik weet niet of ik immuun ben of niet.
Ga naar je dokter en laat het testen? Dan ben je zeker waaraan je toe bent. Ik heb thuis ook een kat. Het enige wat ik niet meer deed was de kattenbak verversen. Ik aaide en pakte haar geregeld hoor, enkel altijd handenwassen nadien! Verder ja, uitkijken dat ze je geen krap zet en als ze dat toch doet, direct ontsmetten zou ik zeggen
Ik ond het vreemd bij mijn 1e gyneaclogisch bezoek ze geen bloed hebben genomen. Binnen 2 weken heb ik een afspraak, zal t dan vragen.
Heb 1 kat. Kattenbak verschonen doe ik vanaf het begin gelijk al niet meer. Aai hem wel, til hem vaak op, hij ligt op bed....
het enige wat echt kwaat zou kunnen is de kattebak die ouder is dan 3 dagen en dan nog is de kans klein.waarom zou je je beeste hiet mogen aaien op op pakken?het in de poep van ouder als 3 dagen daar kan het in zitten.
wij hebben hier 5 binnenkatten en ik ga ze echt niet uit de weg! ik doe alleen de bakken niet verschonen maar dat deed mijn man altijd al. het schijnt dat als je al een tijdje katten hebt je al immuun bent voor de bacterien. mocht je met de poep in aanraking komen gewoon ff ontsmetten. joyce
Ik heb 3 katten, ik verschoon alleen de kattenbak niet meer sinds ik zwanger ben. Verder aai en kroel ik ze geregeld en ik was niet mijn handen nadat ik dat gedaan heb. Levert geen enekel probleem op. Ik heb al katten als huisdier sinds ik 8 jaar oud ben, ben dus waarschijnlijk immuun.
Joyce, dat klopt niet helemaal. Niet iedereen met katten is immuun voor de bacteriën, je katten moeten al besmet geweest zijn met de bacteriën en dan moet jij ze ook al gekregen hebben. Ik heb bv. ook een kat en ben nog niet immuun voor toxoplasmose dus....
hier 5 katten en zelfs de kattebak doe ik als het nodig is nog zelf. daarna was ik gewoon goed mijn handen. maar ja, dat doe ik ook als ik van de wc afkom en dat deed ik ook al voor mijn zwangerschap, kwestie van hygiene, heeft voor mij niks te maken met zwanger zijn. aaien en kroelen doe ik ook gewoon en ik was echt mijn handen niet na elke aai, ben je mal zeg, arme beesten.
Wij hebben 4 katten en ik aai ze gewoon, knuffel ze en til ze op. Mijn vriend verschoont de bakken (deed hij altijd al) en ontvlooit ze. De katten komen veel buiten, maar ik blijf ze knuffelen. En ik gebruik regelmatig herome; een soort van ontsmettingswater (geen water en handdoek bij nodig). Verder heb ik de eerste week ook erg ingezeten over wat allemaal wel of niet mocht (van warme kruiken tot kaneel). Maar, daar heb ik nu mijn eigen weg in gevonden. Anders word je gek! Alles waar TE voor staat niet doen en luister naar jezelf. Ik gebruik soms echt wel een kant en klaar sausje, eet soms pinda's en drink nog steeds koffie (2 koppen per dag). Mijn moeder zei heel nuchter: als je nooit een pinda eet tijdens je zwangerschap, dan krijgt het kindje een pinda-allergie. Ik moest erg lachen, want er zit misschien wel een kern van waarheid in. Je moet als moeder ook weerstand opbouwen en dat doe je niet door je overal voor af te schermen. Sterkte en luister naar jezelf!
Hier twee katten en ik knuffel ze elke dag zo vaak mogelijk, heerlijk! Ik kom alleen niet aan de kattenbak, dat doet vriendlief. Trouwens, mijn gyn test niet op toxoplasmose omdat het geen nut heeft. Het geeft geen garanties. Je moet gewoon niet aan hun poep gaan zitten, simpel zat. Maar verder: lekker kroelen met ze. En mijn handen wassen na elke knuffelsessie? Ga toch weg, dan blijf ik bezig haha!
wij hebben er 5 en doe alles met ze hoor ook de kattenbak dat deed ik ook bij mijn vorige zwangerschap alleen dan met handschoenen aan en daarna je handen wassen bij mij worden ze hier aanhaliger die voelen dat je zwanger bent komen dan juist bij me liggen wel erg lief maar wordt gek als ik elke keer mijn handen zou moeten wassen als ik ze heb aan geraakt
Hier ook 2 katten en ik ben niet immuun voor toxoplasma. Onze katten lopen buiten en gaan daarom niet meer op de kattenbak. Hoef die dan ook niet schoon te maken, dus dat scheelt! Verder aai en knuffel ik ze net zoveel als anders. Misschien wel meer, want ze lijken nog aanhankelijker sinds ik zwanger ben. Ik ga dan niet iedere keer mijn handen wassen, alleen voor ik iets ga eten. Maar dat lijkt me logisch! Laatst had eentje wel wormen en ik ontworm ze altijd met van die nekdruppels. Dat heb ik toen wel met handschoenen aangebracht en ze 24 uur een beetje vermeden. Op de bijsluiter stond wel dat het geen gevaar gaf tijdens de dracht, maar dat vrouwen die zwanger proberen te worden voorzichtig moesten doen, voor de zekerheid ofzo. Katten die geven toch overal kopjes aan, dus dat spul wordt al gauw overal aan afgesmeerd. En aangezien het via de huid wordt opgenomen... Maarja, kon mijn lieffie ook niet met die wormen door laten lopen, arm beest! Over die pinda's... Ik ben zelf zwaar allergisch voor pinda's en die ga ik natuurlijk ook niet eten tijdens de zwangerschap. Lijkt me niet dat mijn kindje hierdoor ook een pinda-allergie krijgt. Hoop het in ieder geval niet, want is echt niet handig en nogal gevaarlijk :s
Ik heb momenteel 2 kittens in huis, maar de kattenbak verschoont mijn vriend altijd. Aaien en knuffelen doe ik ze wel erg regelmatig, en ik was wat vaker op een dag mijn handen.