Ik kan niet meer eten...?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babel44, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai meedenk-meiden,

Ik heb al de hele zwangerschap problemen met eten. Eerst vooral ontzettend misselijk, inclusief veel spugen, toen vooral verstopping incl zeer trage maagwerking en slokdarm (brok in keel) en nu kan ik ineens bijna niet meer eten :(

Overdag in kleine beetjes (in totaal 2 boterhammen, beetje muesli, soepje bij lunch en wat fruit) gaat het nog wel, maar tegen het avondeten zit ik "vol" ofzo, doet mijn maag enorm pijn, voelt het alsof ik ga barsten, alles eruit gaat komen, weet het niet :(:(:(.

Tegen het slapen lijk ik zo vol te zitten dat ik bijv bij een "dwarszittend boertje" rechtop moet zitten om mijn maaginhoud binnen te houden.

Tegelijk word ik dan vaak toch een beetje "wee" en heb dus wel zin om iets te eten.

Wat is dit, is dit nou het gevoel van maagzuur ofzo? Wie heeft er tips??

Ik drink regelmatig, eet dus zvm "vochtige" dingen en in kleine hoeveelheden, probeer regelmatig toch wat te bewegen (stuk fietsen, tussen de werkdag door kwartiertjes stevig wandelen) en gebruik lactulose en lijnzaadoliecapsules tegen de verstopping. Die werken op zich redelijk.

Ik heb hulp nodig, ik voel me zo rot :):) Dank voor het meedenken...

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Niemand herkenning? :(

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hee meis, we zijn bijna even ver zie ik en ik heb hetzelfde probleem..
    Ik stop met moeite eten momenteel naar binnen, totaal geen honger en krijg vaak ook gelijk maagzuur...
    Gisteren gaviscon gekregen van de verloskundige dus ik hoop dat dat helpt.
    Snachts wordt ik er vaak van wakker van oprispingen en maagzuur wat in mn keel loopt...
    Erg vervelend..
    De kleine schopt nu ook steeds harder dus krijg steeds meer maagzuur.
    Gewoon inderdaad kleine beetjes eten, zeker met maagzuur.. 3 maaltijden per dag red je dan niet qua hoeveelheid maar wel meerdere op een dag..
    Sterkte meis! ik herken het helaas.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Pff rot is het he.

Ik weet niet zo goed hoe dat voelt, maagzuur :), maar ik dacht altijd dat je dat voelde branden?

Dat voel ik nl niet echt, mijn maag voelt alsof ie gaat barsten zeg maar.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    ik zou toch even ermee naar de huisarts gaan.
    Kan hij even kijken of het toch je maag is.
    Er mag best veel gegeven worden en een arts kan een net wat sterker middel ( wat veilig is) geven waardoor je wat meer verlichting krijgt.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank je, maar volgens mijn huisarts zijn er geen middelen die de maagwerking bevorderen, of de darmwerking, die mogen.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap en ik moest bijna opgenomen worden omdat het heel erg was.
    Ik heb omerprazol gekregen en dit zorgde we wel voor dat mijn maag iets rustiger werd.

Ook ben op een vet vrij dieet gezet om te voorkomen dat ik ging overgeven.
    Ik zou vragen voor een verwijzing naar een dieetiste, die kan je vast wel helpen!

Veel sterkte en het is echt waar zodra je kindje er is is het over :D

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, het schijnt zo he, daar kijk ik inderdaad erg naar uit, zucht, maar het duurt nog wel even... (als alles goed gaat)

Wat naar joh dat het bij jou zo erg was, wat waren je klachten? Wat deed dat middel? En merkte je nog verschil toen de baby ging indalen? (ik hoop stiekem dat het vanaf dan weer langzaam iets minder erg wordt...)

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Vanaf 26 wkn bleeft het eten gewoon in mn maag zitten, alsof het geen ander kant meer opkon als alleen naar boven.

Vooral als ik slechte dingen zoals chocola friet ed at dan moest ik binnen 5min naar het toilet.
    Helaas bleeft ik dan wel de heledag over geven.
    'sNachts kon ik niet plat liggen want dan kwam het omhoog.
    Wat jij ook omschijft net of een brok in je keel hebt.

Ik heb niet zo'n lang bovenlijf dus het werd bij mij niet echt beter toen ze indaalde...........en dit gebeurde pas in de dgn voor mijn bevalling.
    En van de dgn voor mijn bevalling weet ik niet meer zo heel veel :)

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Jemig, pittig hoor. Je had het nog wel ietsje erger dan ik het nu hebt, dat helpt mij weer relativeren (tja).

Dank dat je het wilde posten!!

11. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Had precies hetzelfde, maar dan al vanaf de 7e week.
    Heb omeprazol geslikt, hielp een stuk! Tot de laatste dag geslikt.
    Bij mij was het onderdeel van HG.
    Zie www.steunpunthg.nl
    Zet 'm op!

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wat jij omschrijft is ook zeker niet het "standaard" maagzuur zwangerschapskwaal. Daar heb ik namelijk last van, maar dan brandt het inderdaad in je keel en slokdarm. Heeft verder weinig invloed op het (niet) kunnen eten.

Ik hoop dat het binnenkort beter wordt. Sterkte!

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Thx meiden, voel me wel gesteund!

Ik wen langzaam aan het minder eten, heb heus nog wel wat reserves waar de baby van kan groeien, en minder eten maakt het zeker draaglijker.

Ik zal straks bij de vk (heb zo afspraak) nog eens polsen wat zij van mijn huidige eetpatroon vindt. Heb vandaag gegeten:
    - bakje geweekte muesli met melk
    - kwart meloen
    - banaan
    - 3 koekjes
    - handje zoute chips (was misselijk tussendoor!)
    Dat is voor mijn doen niet echt veel... Er kan nog geen boterham bij, zeg maar.
    Wel gedronken: thee en vruchtesap.

Het is heel raar om zo weinig trek te hebben trouwens, maar heb gewoon geen of heel weinig honger met die altijd vol-voelende maag. Een voordeel: scheelt straks in de kilo's :(, maar ja, had me liever lekker gevoeld!

14. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hoi Babel,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben nu 22 weken zwanger en heb ook veel last van mijn maag en slokdarm. Zo nu en dan ook die vervelende brok. Dan is slikken al niet fijn, laat staan eten doorslikken.

Ik kan geen pittig of vet voedsel eten. Doe ik dit toch, dan word ik meteen gestraft. Veel pijn maag en middenrif (borststreek). Het is een brandende, vooral drukkende pijn. Het straalt helemaal uit naar de rug. Enige wat ik dan kan doen is lopen of rechtzitten. Ik slaap nu vaak zittend met 3 kussen in de rug.

Ik heb pas een nacht op de huisartsenpost gezeten in het ziekenhuis. Na 4 uur pijn en niet kunnen slapen, werd het echt ondraaglijk. Van de arts heb ik Sandoz Antagel gekregen, een drankje tegen maagzuur en maagzweer. Dit drankje werkt bij mij echt heel erg goed!!!!

Eigenlijk ik geloofde niet meer in de diagnose reflux/maagzuurklachten, aangezien ik haast nooit last heb van zuursmaak, overgeven of veel boeren. Ik had ook nog nooit van iemand anders gehoord dat maagzuur/reflux klachten zo pijnlijk kon zijn. Nou, het kan dus wel. De huisarts vertelde me dat deze klachten vaak verward worden met hartklachten!

Helaas kan ik Antagel niet structureel na het eten pakken, aangezien ik andere medicijnen tegen mijn schildklier heb (Antagel beïnvloed werking van die medicijnen). Wanneer nu 's nachts last krijg, pak ik het drankje. Na een uurtje kan ik weer heerlijk slapen. Echt een verlichting.

Ook ik ben afgevallen i.p.v. aangekomen. Ik heb wel genoeg reserve. De vk heeft me geadviseerd om wel vitaminetablet naast mijn dagelijkse voeding in te nemen.

Het is een heel verhaal geworden…..
    Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Misschien kun je in overleg met ha/vk Sandoz Antagel proberen.

Veel succes met je maagklachten en de zwangerschap.

15. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Ik heb er ook last van. Bij mijn eerste had ik dit veel later pas maar nu al sinds 2 weken helaas... Ik slik ook omeprazol en ik moet zorgen dat ik niet teveel eet en drink anders heb ik het gevoel uit elkaar te klappen. Het is vrij lastig en dan heb ik nog wel een lang bovenlijf. Maargoed ik bijt nog ff door.

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Had vandaag een te hoge waarde voor suiker, dus moet vrijdag opnieuw prikken voor het uitgebreide onderzoek.

Heb even gegoogled, maar er blijkt een relatie te zijn tussen hoge bloedsuikers en trage maagwerking :$. Ergens wel logisch: als je bloedsuikers hoog zijn, zorgt je lichaam ervoor dat eten uit je maag niet te snel wordt verwerkt, om de toevoer van extra suiker te beperken.

Wat ik ermee kan weet ik nog niet ;), maar vond het wel heel interessant om te weten. Eerst het tweede onderzoek maar afwachten en zien of mijn suiker echt niet goed is. (Hoop van niet natuurlijk.)

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tweede onderzoek vandaag was gelukkig helemaal goed, alle waardes (2 net) onder de grens.

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    babel..het is wel verstandig om een multivitamine te gebruiken, omdat je zo weinig kunt eten. Anders krijg je echt tekorten.
    Ik had net als sooner hyperemesis gravidarum en gaf veel over. Ik had via de dietiste van die voedingsdrankjes gekregen. Misschien dat je dat wel binnen kunt houden en daar zitten ook vitamines in.
    Maar het lijkt bij jou ook wel erg met de verstopping te maken te hebben of niet. Als ik verstopt zit ben ik ook gigamisselijk en voelt mijn maag ook zoals jij beschrijft.

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Marieke,

Dat doe ik idd ook, multivit, dank je.

Ja ik geloof ook dat er een relatie is met verstopping, als je darmen traag gaan schijnt je maag hierdoor beïnvloed te worden. Maar verstopping heb ik echt goed onder controle met lijnzaadoliecapsules, super spul, 2 + 4 per dag neem ik er. En veel "vochtig" voedsel zoals fruit, geweekte muesli, dikke soepen etc.

De maag + slokdarm blijven traag, helaas.

Deel Deze Pagina