Wanneer voor het eerst ongesteld?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Saartje123, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden.

Ik geef borstvoeding (plus bijvoeding) en ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik heb wel al 2x gehad dat ik erge buikpijnen had en dan een beetje rozige/beetje bloed met afscheiding had. Maar na 1x vegen is dit dan ook weer weg.

Zou dit mijn menstruatie zijn die bijna doorkomt? Of mijn eisprong? Is er meer kans om ongesteld te worden als je niet meer volledig voedt of kan het pas komen als ik pas stop met borstvoeding geven?

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Bij de oudste werd ik weer ongesteld na 9 mnd. Vanaf toen werd de tijd tussen 2 voedingen wat langer.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Je hebt inderdaad meer kans op menstruatie als je minder gaat voeden. Maar het geeft alsnog geen garantie. Er zijn vrouwen die pas een jaar na volledig stoppen met bv weer menstrueren. Ikzelf was de eerste keer 10 weken na de bevalling weer ongesteld. Bij de tweede na 4 weken.

En ondanks de nog volledige borstvoeding die ik aan mijn eerste gaf toch in eerste ronde zwanger geraakt van mijn tweede (6 maanden na bevalling).
    Dus mocht dat je intentie zijn, alles kan, ieder lijf steekt weer anders in elkaar. Maar stoppen of minderen geeft geen garanties.

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben nog lang niet van plan om te stoppen. Het genieten is nu pas echt begonnen haha, maar we willen wel al graag een zusje of broertje. Het hoeft natuurlijk niet meteen raak te zijn, maar het is wel een beetje jammer als je niets weet van je cyclus. Maar het komt wanneer het komt.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 5 maanden voor het eerst.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mijn oudste werd ik na 7 maanden voor het eerst ongesteld. nu bij de tweede heb ik sinds 3 maanden 3x een beetje rozige afscheiding gehad, maar nog geen ongie te bekennen... (hij is nu 6,5 maand) ik dacht dus dat het er al aan zat te komen met 3 maanden, maar tot op heden nog niets, dus dat vloeien hoeft niets te betekenen volgens mij...

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Men zegt dat als je er >4 uur tussen twee voedingen laat, je cyclus (eerder) op gang komt. Ik voedde nog binnen de 4 uur bij 4,5 maand en werd echter gewoon weer ongesteld, het zijn geen garanties!;)

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Met 7,5 maand eerste keer, 9,5 maand tweede keer. Ik had ook vaak buikpijn en dacht dat het kwam. Vond dat niet fijn, maar ja..

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier nog steeds geen menstruatie, terwijl er inmiddels veel meer dan 4 uur tussen de voedingen zit :(. Wij willen ook zo graag voor een tweede gaan, maar ik wil (nu) nog niet minderen met borstvoeding geven om deze reden.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben in juni voor het eerst ongesteld geworden, dan nog 2x daarna met een mooie cyclus. Nu ben ik alweer een tweetal maanden aan het wachten.
    Ik had voor de zwangerschap ook geen cyclus, kreeg maar een keer of 4 per jaar m'n menstruatie.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

:$ Echt? Hoe lag heb je er dan over gedaan om zwanger te geraken?

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hier ook nog niet ongesteld geweest. voed ongeveer om de 4 uur en zoonlief is nu bijna 4 maanden

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Oh oke, ik voed nog steeds om de 3uur. De laatste dagen ook in de nachten om de 3 a 4uur.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier pas met ruim 8 maanden, terwijl hij al met 4 weken doorsliep.

15. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Bij de oudste na 4 mnd nu nog steeds niet (jongste is 6.5 mnd)

16. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Onze dochter is alweer ruim een jaar en ik voed nog drie maal daags en nog steeds niet ongesteld geworden. Er zit soms ruim 12 uur tussen de voedingen.......ach heel erg vind ik het niet.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de oudste al na 13 weken (3 maanden); bij de jongste na 5 maanden. Beide kregen toen nog volledig BV, maar sliepen dusdanig lang dat er 's nachts wel langer dan 4 uur tussen de voedingen zat.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik was zo'n gelukkige die eigenlijk direct weer een cyclus had, ondanks volledige bv.
    Whoehoeeeeeee :(
    De Domperion maakte daar vervolgens weer een eind aan..na 9.5 mnd bv
    Nu Domperdon en 3-4 voedingen op een dag en gewoon ongesteld.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik werd voor het eerst weer ongesteld toen dochter 13 maanden was. Ik voedde haar toen nog 2 keer per dag - en doe dat nog steeds. Inmiddels ben ik drie keer ongesteld geweest en lijkt het erop dat ik een regelmatige cyclus heb (had ik voor mijn zwangerschap niet). Zou handig uitkomen ivm onze wens voor een tweede kindje ;)

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben toevallig gisteren weer voor het eerst ongesteld geworden na 2 jaar!!! Ik geef nog altijd BV, 2x per dag. Dus ik was ook wel benieuwd wanneer het weer op gang zou komen. Nou nu dus, loop helemaal leeg dus is echt geen pretje...

Deel Deze Pagina