Hallo, Misschien een domme vraag Wij zijn bezig voor een tweede. Nummer 1 was binnen no time gepiept en ook een tweede zwangerschap vorig jaar was al raak voordat we het wisten, maar werd helaas een vroege miskraam. Nu zijn we een jaar verder Dit zijn we dus helemaal niet 'gewend'. Ik ben al een tijdje aan de slag met ovulatietesten, maar ook dat heeft blijkbaar nog niet tot resultaat geleid. Nu reageerde iemand anders in een ander topic dat temperaturen een idee kan zijn omdat dat echt aantoont wanneer je eisprong is. Mmmm, misschien is het inderdaad wel zo dat een positieve ovulatietest bij mij nog niet aangeeft wanneer mijn ei ook echt springt en dus misschien wel later dan 48 uur is. Meestal stoppen we 2 dagen na die positieve test met klussen, nou ja het 'verplicht' klussen dan. Dus ik denk dat we wat langer door moeten gaan, gaan we deze maand maar eens proberen. Tempen lijkt me eigenlijk niets en ik heb ook besloten dat ik na deze ronde geen ovulatietesten meer doe. Wordt zo'n ding. En daar heb ik niet zo'n zin meer in. Wil proberen dingen los te laten Ik lees ook veel over vruchtbaar slijm. Ik heb inderdaad ook wel eens glibberig slijm. Is dat een echte indicatie dat je ei gesprongen is? Eerlijk gezegd dacht ik dat dat slijm gewoon teruggekomen sperma was, haha. Niet dus Voel me een beetje dommig hierin Maar goed, vraag is dus: is dat glibberige slijm daadwerkelijk je eisprong en is dat een betrouwbare manier om te bepalen dat je op dat moment vruchtbaar bent?
Hoi raar he het vrouwelijk lijf ha ha. Ik ging nooit af van mijn slijm want dat slijm kon ik zeker wel een week hebben. Ik controleer er wel de stand van de bmmond bij en als die heel hoog stond dat ik er bijna niet bij kon dan was het de goede tijd. Temp heb ik ook gedaan maar dat was ook om te kijken of ik een sprong had en die kreeg ik en ik was weer zw. Helaas is het bij mij al 4x mis gegaan totaal.Maar wij klussen als we zin hebben niks geforceerd en dat goed want ik ben altijd snel zwanger. Misschien even een gesprek met de ha want je bent nu al weer 1 jaar verder zonder resultaat. Kan natuurlijk zijn dat je daar geen zin in heb.
ik combineer mijn slijmobservatie met de hoogte van mijn bmm, tot nu toe is het heel duidelijk geweest wanneer mn ei is geweest. soms dan denk ik weleens, nu is mn ei (veel rekbaar slijm en hoge bmm) maar dan is het een dag later nog steeds zo... dan vrijen we gewoon een dagje langer. het is wel altijd heel duidelijk dat ie geweest is. mn bmm zakt dan weer, sluit zich en wordt hard. ook mn cervixslijm verandert van rekbaar doorzichtig naar zalfachtig wit... voor mij dus een prima methode, ik wil namelijk ook niet meteen met ovutestjes of temperaturen aan de slag. (tot nu niet nodig geweest, bij de oudste in de 2e ronde zwanger, daarna in de 1e (mk) en daarna weer in de 1e na mn mk)
ik heb ook ovulatietesten gebruikt maar de maand dat ik zwanger werd heb ik voornamelijk naar mijn lichaam geluisterd en op het moment dat ik steken in mijn onderbuik had ook aan de klus gegaan. Ik verloor die maand geen vruchtbaar slijm dus daar kon ik ook niet op af gaan.
Bedankt voor jullie antwoorden. Dat van de stand van je baarmoeder ken ik helemaal niet, maar klinkt goed! Ik ga eens op onderzoek uit.... Ik ben al bij de ha geweest omdat ik zelf het idee had dat er iets mis was met mijn lijf, had elke keer enorm zere borsten en dat was voor mij bij mijn zwnagerschappen kenmerkend, en nu hoort het blijbaar ineens bij mijn menstruatie. Bij de gyn een inwendige echo gehad en die was prima. Lichamelijk op het eerste gezicht dus geen belemmering. Daarom zijn we ook nog ff niet verder met het medische gegaan. Eerst nog ff lekker zelf aan de slag. Daarom wil ik eigenlijk ook ophouden met die ovulatietesten en meer naar mijn lijf luisteren. Nu dus op zoek naar de baarmoedermond want jullie berichten klinken goed (wel vreselijk van de miskramen...) Bedankt!
Domme vragen bestaan niet. Als je net ongie bent geweest staat je bmm laag je kan er makkelijk bij en hij voelt hard aan zeker als je nog niet bevallen bent. Als de vruchtbare tijd komt gaat ie hoog staan dat je er misschien net bij komt hij voelt dan zacht slijmerig en staat een beetje open en dan is het uiteraard de goede tijd om te gaan klussen. Dit maakt het allemaal makkelijker voor het sperma.
Gevonden, haha. Wat grappig. Ik kan er nu inderdaad net bij. Vandaag ook glibberig slijm, dus ik denk dat het wel nu zo'n beetje is (klopt ook wel met de dagen die ik normaal gemiddeld test met o-test). Aan de klus!
goed zo! als je een hele cyclus hebt bijgehouden dan voel je ook helemaal duidelijk het verschil! soms dacht ik dat ie niet hoger kon, maar dan was ie later toch nog hoger haha je kan ook voelen dat ie tijdens je vruchtbare dagen een beetje open staat (bij vrouwen die al eerder bevallen zijn staat ie meestal al een klein beetje open normaal gesproke, maar met de vruchtbare dagen duidelijk meer) succes! en klussen maar, ik hoop dat het gaat lukken deze maand!