11 september

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vandaag alweer 6 jaar geleden.
    Zouden ze er op tv nog aandacht aan besteden?
    Om 08.46 en 09.03 vlogen er 2 vliegtuigen in de Twin Towers in New York. Raar idee dat het nu bijna zo laat is, moet er weer aan denken. :cry:
     
  2. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Gisterenavond is er al een lange reportage over geweest!
     
  3. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    heb het gisteren ook zitten kijken, vind het nog steeds vreselijk!
    dat er zulke mensen bestaan onbegrijpelijk!
     
  4. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik denk hier in nederland niet zo, maar in amerika zullen ze wel weer in hoogste staat van paraatheid zijn.

    in de veronicagids staat elke week een intervieuw met een bn-er en een standaard vraag is altijd "waar was je op 11 september"

    lijkt me wel aardig om deze vraag hier ook eens neer te leggen en de reacties te lezen waar iemand was, hoe ze het hoorde en hoe je reageerde op dit nieuws.

    ik zal de spits afbijten:
    ik was op mijn werk en op een gegeven moment via de radio het nieuws dat er een vliegtuig het WTC was ingevlogen, toen dacht men nog aan een ongeluk maar even later toen nummer 2 erin vloog was al gauw duidelijk dat dit geen toeval meer was.
    de tv in de kantine werd aangezet an in no time lag ons bedrijf letterlijk plat, iedereen was aan de buis gekluisterd en vol ongeloof werd er keer op keer gekeken hoe die vliegtuigen het gebouw invlogen. er werd die dag ook weinig werk meer verricht. was allemaal best beangstigend!
     
  5. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dit is amerikaanse tijd...bij ons was het 14.46 en 15.03.... ;)


    Ik ree men een collega op het Corus terrein....daar waren we voor legionella inspecties. We hoorde het op de radio en hij zei meteen.."ow dat is een aanslag.." Bij het eerste vliegtuig dacht ik dat nog niet...2de vliegtuig....da's wel heeeeeel toevallig! :rolleyes:
     
  6. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik werkte toen nog in de horeca en hoorde het van iemand, heb op een hotelkamer de tv aangezet, en alleen maar gekeken.
    Toen ik thuis kwam, hebben we de rest van de avond tv gekeken, ik moest huilen, m'n man zei; misschien komt er wel oorlog.
    In de Telegraaf stond de volgende dag met grote letters; oorlog in de VS
    De beelden ik zou het nooit meer vergeten,springende mensen, en die gezichten van die mensen op straat.
    Wat kunnen mensen elkaar aandoen.En nu op internet die films van wat was er echt waar aan de ramp, want heel veel is ook heel raar.
    Bv in Pensylvania waar het vliegtuig was neergestort, en waar ze nooit brokstukken hebben gevonden.
    Heel raar en heel eng.
    Maar ik denk dat je daar nooit achter komt. Ook niet alle beelden van het witte huis zijn vrijgegeven.
     
  7. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ik zat aan mijn bureau op het werk.. vlakbij het wtc in amsterdam. Dus verwarring verwarring... maar alles werd al snel duidelijk. Rare dag!
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn zusje smste me vanuit engeland. Ik zat in de metro.
    Ik rende naar huis om net de beelden live te zien van het 2de toren die in elkaar stortte.
     
  9. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Klopt je hebt gelijk!
     
  10. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik was aan het werk in de supermarkt,toen een klant het kwam vertellen!De rest van de dag was het ook echt rustig!
     
  11. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik was op vakantie in Griekenland en we waren die dag met een excursie onderweg. Wij hadden een duits sprekende gids. Waardoor wij niet meteen begrepen wat hij bedoelde.

    Hij bleef maar zeggen dat het krieg was! Ik weet dat dat oorlog betekent maar ik dacht dat kan toch helemaal niet. Later heeft hij ons in engels wat meer duidelijkheid gegeven.

    Maar wij wisten eigelijk de volgende dag via kranten pas wat er echt gebeurd was heel bizar.
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij mijn moder, had gespijbelt van school en zat achter de pc. was dat jaar net vrijgezel en vond het erg raar om over zo iets heftigs niet te kunnen praten met mijn ex. nu doet het me niet zo heel veel meer, tenminste, niet meer dan alle andere drama's op de wereld, waar daar hebben we genoeg en ook ergere van meegemaakt. vind de media hype die er nog steeds om heen bestaat té...
     
  13. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik zat op m'n werk.
    Ik weet nog wel dat m'n moeder heeft gebeld om te vragen of ik het wel had gehoord! M'n man werkt op schiphol dus hij heeft er ook veel ellende van gehad (ware paniek! mensen tot ver buiten in de rij). Maar ik denk dat zijn ellende niks voorsteld vergeleke bij wat ze hebben megemaakt in Amerika
     
  14. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Klop tniet helemaal wat je zegt he. Die tijden waren de amerikaanse tijden, dat is hier zo rond 15 uur vanmiddag.

    Ik vind het nog altijd bizar. Het was een paar dagen voor ons trouwen. Ik was die middag voor de laatste pas van de jurk geweest en we hadden de ringen opgehaald.
    Eenmaal thuis ging het gesprek opeens over of het nog wel door moest gaan.
     
  15. Ik was in Canada. Ik sliep er in een caravan op een boerderij. De boer kwam me roepen en toen ik in het woonhuis kwam, zat het hele gezin tv te kijken. Ik zag net het 2de vliegtuig de toren invliegen.

    Ik was toen aan het rondliften met de rugzak. Van San fransisco naar Seattle. Was al wat verder geraakt (Canada dus). 13 september ben ik terug de grens naar Amerika overgestoken en heb ik verder gelift.

    Ik herinner me nog goed dat het hele land in rouw was. En dat iedereen eigen theoriën had over wat er net was gebeurd.

    Saartje
     
  16. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik was vroeg thuis van school, geloof ik. want ik was thuis. We hadden de tv aan staan en er werd meteen een extra uitzending van het nieuws uitgezonden na de 1e, het 2e vliegtuig heb ik op cnn er "live" zien in vliegen...

    wie of wat het ook gedaan heeft (complottheorieen) verschrikkelijk dat zo veel mensen moeten lijden... En wat levert het op?
     
  17. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had vergadering gehad op mijn werk en stapte om 16.45 uur de auto in.
    Toen hoorde ik het pas op de radio.
    Ik heb mijn man gebeld en ben verdwaasd naar huis gereden die dag...

    Ik weet nog dat ik dacht: "Dit is het einde van de wereld, want nu komt er een mega-wereld-oorlog."
     
  18. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik was op mijn werk en we hebben die dag met collega's het nieuws zitten volgen. Ik vond het vreselijk en vind het nog steeds vreselijk. Vooral omdat die mensen het hebben gedaan onder het mom van "in de naam van de Islam". Dan denk ik "rot toch op, beetje onschuldige mensen lopen vermoorden!"...
    Sindsdien is het leven van moslims ook erg veranderd. IK moet mij bijvoorbeeld altijd maar weer verdedigen en duidelijk maken dat ik als die aanslagen ook veroordeel...

    Mijn man, toen mijn verloofde, zou bij ons komen die avond voor de verjaardag van mijn zusje, en doordat mijn vader het zo'n ramp vond wat er was gebeurd en hij bang was dat mijn man op straat misschien gepakt zou worden door mensen die boos waren op moslims, mocht hij bij ons blijven slapen. Natuurlijk heeft mijn moeder de hele nacht opgelet of we niet stiekem bij elkaar in bed kropen ;)

    Mijn zusje is jarig vandaag...
     
  19. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik was net thuis van school, ik had ergens opgevangen dat er een vliegtuigongeluk was geweest in NewYork.
    Ik thuis de tv aan, zag ik net hoe het 2e vliegtuig in de andere toren vloog.
    Toen werd er pas gedacht aan een aanslag.
    Zo bizar!

    Onschuldige mensen laten boeten voor de haat die iemand voelt.
    Mensen die er niks aan kunnen doen, maar wel symbool moeten staan voor de haat.

    Die mensen hebben geen gevoel. Het zijn ook geen mensen, ze zijn nog erger dan dieren.
     
  20. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    MIjn moeder was in de tuin en ik kwam net van school, Ik zei heel droog tegen haar, er is een vliegtuig in het wtc gevlogen (ik was 13) ik had toen niet in de gaten hoeveel impact het heeft. Het is echt vreselijk. buiten het 11 september verhaal vind het persoonlijk heel erg dat "twee" volwassen mannen zulke vreslijke dingen kunnen doen en onschuldige mensen er bij betrekken. (ik snap ook wel dat het hele organisaties zijn)Maar ik geloof dat mijn punt duidelijk is ;)
     

Deel Deze Pagina