Smeren jullie het brood voor jullie mannen?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Helemaal mee eens!!! :D

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn vriend maakt zijn eigen boterhammen en heel soms doe ik het voor hem. Maar dan ben ik toch al bezig in de keuken en doe ik het er gelijk bij. En heel soms doe ik er dan ook een briefje bij dat ik van hem hou, hahaha...

Hij strijkt zelfs zijn eigen overhemden. Maar dat is omdat ik altijd ruzie krijg met strijkbout en zijn overhemden. Hij kan het gewoon beter.

Nu ik op het eind van mn zwangerschap loop helpt hij ook mee met de rest van het huishouden. Maar voornamelijk de wat zwaardere klusjes. Zoals stofzuiger naar boven tillen of de trap stofzuigen. De rest neem ik altijd voor mijn rekening. Maar dat vind ik niet erg. Normaal gesproken ben ik ook altijd eerder thuis dan hem. Tja, dan ga ik niet twee uur op mn kont zitten omdat ik vind dat je het huishouden samen moet doen. Liever heb ik het dan klaar, zodat we nog samen de avond kunnen doorbrengen.

Ik schrik wel van het verhaal van Mamavanlaura. Jammer dat je man zo'n instelling heeft. Hopelijk komen jullie eruit met elkaar.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik smeer wel zijn brood, hij laat dan 's avonds ondertussen de hond uit. Ik vindt het geen probleem om zijn boterhammen te smeren, zoveel werk is het nou ook weer niet.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier nog zo'n ouderwetse vrouw. :D
    Ik smeer iedere avond brood voor mijn man, die hij de volgende dag dan meeneemt naar zijn werk.
    Voor hem hoeft het niet eens perse, maar hij klaagt niet als ik het toch gedaan heb.
    Toen ik nog zwanger was en niks mocht doen, nam ie dan ook gewoon 6 boterhammen mee, en wat beleg. Waarom brood smeren als dat zo ook kan, dacht ie. Maar jakkes, brood zonder boter vind ik echt niet te eten! ;)

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Klingel; ben het zoooo met je eens! (nieuwe avatar? :D)

@MamavanLaura; we horen hier natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar ik vind jouw man echt als een l*l klinken...

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #246 Devilschase, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
    wij hadden daar keierge ruzie om laatst. Was op de verjaardag van Luc notabene. Was zn vader en zn broer er etc. Hadden ze het daarover dan de stiefmoeder van mn vriend zn brood altijd smeerde en ik niet etc. Dus ik zeg "ik heb dat wel gedaan 4 weken lang maar je flikkerde altijd het brood wat ik gemaakt had weg" "ja want dat van stiefmoeder was lekkerder" dus ik zeg dat ik het daarom niet meer doe en dat ie zelf handen heeft zodat ie dan maar zn eigen gesmeerde brood wegflikkerd. En ik ook 4 dagen per week werk, en overige dagen met Luc bezig ben etc en al elke avond avondeten kook blabla.

Zegt ie: "je mag mn brood wel eens gaan smeren want je vreet ook van mijn verdiende geld"

Nouuuuu, ik ben nog nooit zo ontiechelijk kwaad geworden en hem gesmeerd.

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn man houdt niet van voorgesmeerd brood. :D Hij neemt gewoon brood en beleg mee en tijdens de lunchpauze voegt hij die twee samen. :p Dus nee, ik smeer zijn brood niet.

Mijn schoonvader heeft hier ook een keer heel verontwaardigd op gereageerd. Sorry hoor, we werken allebei fulltime, waarom zou ik dan het brood moeten smeren en hij niet.......omdat ik toevallig borsten heb? ;)

Het is bij ons gewoon zo gegroeit, de een doet dit, de ander dat en als het nodig is nemen we de klusjes van elkaar over. Gelukkig heb ik een man die vrij veel doet in en om het huis. :D

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou ja!! :$
    En jij dan, jij verdient toch ook geld met je 4 dagen werk!

9. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    eh, bij ons is het andersom!:)
    Ik smeer NOOIT mijn eigen brood!;)

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik pieker er niet over haha..
    maarja mijn man gaat op maandagmorgen weg en komt op vrijdagavond pas thuis dus hoeft ook praktisch nooit.. Maar hij doet het netjes zelf haha.. voor mij smeert ook niemand het brood:D

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

In principe smeer ik mijn mans brood niet. De reden daarvoor is dat 3 boterhammen smeren (voor moi) toch iets minder werk is als 9 boterhammen smeren (dus ook nog 6 voor hem erbij) en ik heb vaak niet zoveel tijd 's morgens. Als ik wel eens een keer vlot ben in de ochtend dan smeer ik ook zijn brood als ik toch bezig ben. Maar het smeren van die extra 6 boterhammen kan net het verschil maken met of ik op tijd weg kan of niet, haha. Hij vind het overigens prima hoor om zijn eigen brood te smeren en is altijd blij verrast als ik het wel al voor hem gesmeerd heb.

Hier is het trouwens wel zo dat hij alle "vieze" klusjes doet: kattenbak verschonen, prullenbak verschonen, muizenlijken uit de tuin opruimen (moorddadige katten hier in huis) en de kliko's voorzetten. Maar ach, verder doe ik zo ongeveer alles. En ja, als de vuilnisbak vol zit en hij is niet thuis dan verschoon ik 'm uiteraard zelf. Net als dat toegetakelde muizenlijk opruimen wat ik vanmorgen op de mat (binnen :$) vond, kan ik moeilijk laten liggen tot hij thuis is....

Als hij overigens van me zou verwáchten dat ik zijn brood zou smeren (of altijd zou koken, wassen, boodschappen doen en noem maar op) dan zou ik het dus echt niet doen, want dan geldt voor mij wel de uitspraak: "hij heeft zelf ook handjes gekregen". Maar dat heeft er dus meer mee te maken dat je samen verantwoordelijk bent voor je huishouding e.d. en niet alleen ik omdat ik toevallig borsten heb en hij een piemel. Maar goed, áls hij zo was geweest was ik niet met hem getrouwd....

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier neemt mijn man een half wit mee een een pakje beleg.
    Het is een bouwvakker, dus hem boeid het niet hoe en wat, als hij maar kan eten!

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst

nou dan ben ik een zielepootje, wat een rare reactie zeg;)

bij ons is het gewoon hoe het uit komt, ik denk er niet eens bij na en hij ook niet. Hij smeert doorgaans ´s morgens de boterhammen, maakt de fles voor de kleine en zorgt dat de oudste is aangekleed en heeft gegeten, het enige wat ik doe is mezelf aankleden en optutten en de kleine aan te kleden, meer doe ik niet. Hij doet de rest en dat heb ik hem niet opgelegd, hij doet het gewoon graag.

Trouwens, mij boeit het niet of ik zijn boterhammen moet smeren, ik was toch ook zijn onderbroeken. Die laat ik toch ook niet apart door hem doen.

14. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Vind die reactie eigenlijk gewoon triest..
    Wat maakt het nou uit als vrouwen (ik dus ook) wel de broodjes van hun man smeren.
    Als je altijd en alleen maar dingen voor jezelf wil doen kan je net zo goed vrijgezel blijven..
    Ik smeer mijn man zijn broodjes dus ik ben zielig?
    Nou nee hoor, mijn man doet weer andere dingen om te helpen..
    Zo zit ik savonds vaak lekker op de bank en staat manlief te koken.
    Verder word het huishouden gewoon eerlijk verdeeld en als ik een vrije dag heb doe ik uit mezelf wat meer, maar dat geld andersom ook..
    Vind ik persoonlijk vanzelfsprekend dat je in een relatie weleens wat voor elkaar doet en als dat bij sommige vrouwen inhoud dat ze broodjes smeren en hun man weer wat anders doet, nou prima toch!

15. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja ik smeer iedere dag zijn brood !!!! Oow nee toch niet 1 keer in de maand mischien, hij neemt 10 sneedjes mee die ga ik dus niet smeren maar toen ik nog werkte smeerde hij wel altijd mijn brood (altijd 2 met pasta lekker makkelijk)

16. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Zo dan ga ik nu lekker het brood van mn man smeren! 1 met pasta, 2 met sandwichspread en 1 met worst :D
    En ja dat doe ik iedere dag!

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier smeer ik zijn brood af en toe en doe er dan een lief briefje bij in.
    en omgekeerd doet hij het ook af en toe.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm ik krijg ineens heel andere inzichten joh door dit topic!

Als eerst zojuist geleerd dat ik een zielepietje ben, mijn brood word namelijk heel vaak gesmeerd door mijn vriend.

Daarbij geleerd dat we ieder voortaan alleen in de keuken staan, want ik kan nu eenmaal koken en hij ook, dus waarom zouden we het nog voor elkaar doen. Dus dan ook maar niet meer samen eten aan tafel. Ow en wie ruimt de tafel af? Ook ieder natuurlijk die zijn/haar eigen bord/glas/bestek opruimt.

Wat ik me alleen nog af vraag, wie doet de verzorging en opvoeding van de kinderen? Oke ik geef de borst, dat kan hij nu eenmaal niet, maar verder hoef ik het niet te doen want hij kan het, maar hij hoeft het niet te doen want ik kan het...

Omg wat een topic toch zeg! Stel je voor dat je iets fijns/aardigs (want daarvoor doe je iets voor een ander toch) voor de ander doet, dan leef je meteen in het jaar 1920 ofzo.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    juist, en ik werk me thuis ook uit de naad.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je zou eens in zijn vakantie twee dagen weg moeten gaan. Eens kijken wat hij dan vind van dat hele 'werken is zwaarder dan huismoeder zijn' gebeuren.

Deel Deze Pagina