amen. weet je wat ik niet snap, dat blijkbaar ' brood smeren ' als niet-feministisch wordt gezien. terwijl een wasje draaien (hopelijk) toch normaal is? of gaat het erom dat het helemaaaaaal voor hem gedaan wordt zonder dat je er zelf voordeel aan beleeft? nou, ik heb onwijs veel voordeel beleefd in het smeren van klingmans broodjes. ik kreeg gewoonweg een beurt in de keuken vanmorgen! wie is er dan de zielepiet vraag ik me af!
Hahaha Hier broodjes door manlief gesmeerd, het schijnt helemaal 2010 te zijn En met hezelfde effect, staat hij zo lief te rommelen met de jam, dan kom ik hem natuurlijk juist dan even uitgebreid zoenen... enzo. Het is totaal geen issue hier, is gewoon vanzelf zo gegaan toen we gingen samenwonen. We doen allebei veel in het huishouden omdat we allebei een hekel aan rotzooi en smerigheid hebben. d
Degene die het raar/achterlijk vinden als je je mans brood smeert zijn denk ik mensen die ervan uitgaan dat het van de partner verwacht wordt, ómdat zij nou eenmaal vrouw zijn. Als dat het geval is, zeg ik ook: tja, daar zou ik voor bedanken. Maar als je gewoon je mans brood smeert omdat je dat zelf wilt, dan snap ik het probleem ook niet zo goed. Dan doe je, net als Hanneke zegt, gewoon iets aardigs voor de ander. Mijn man zet ook altijd thee voor mij, zodat ik lekker op de bank kan blijven zitten na het eten. En dat doet ie altijd, niet alleen nu ik zwanger ben ofzo, gewoon...omdat ie van me houdt.
@mermaid: idd, het moet niet gezien worden als ' jij bent de vrouw, DUS ' maar ik mag hopen dat die gedachtengang pas echt sooooo 1863 is!
nope ik doe het ook niet hoor soms als hij heel druk is of laat, vind ik het geen probleem maar er dan een verassingspakket van met iets lekekrs erbij, maar dat gooit ie dan weer terug in de la, omdat dat niet goed voor m is , uhmmmm oke haha aan de ene kant wel goed van mm ,maar aan de andere kant zit ie s avonds wel altijd te snoepen op de bank mijn schoonouders deden alles voor hem in het begin best lastig want dat verwachtte hij ook van mij ik werkte toen ook fulltime dus daag, we wonen samen en kunnen het ook samen doen dan was nog best moielijk toen hoor als alles je altijd wordt voorgeschoteld is het voor hem natuurlijk ook wennen, maar daar heb ik m vriendelijk mee geholpen
Tegenwoordig niet meer, omdat hier (Frankrijk) 's middags een warme maaltijd aangeboden wordt door het werk. Daarvoor wel hoor! En niet omdat het verwacht werd....
Hahaha, ja inderdaad. Wij zeggen altijd: "Wie zeurt krijgt een beurt". Maar in huize Klingel luidt de uitspraak denk ik: "Wie smeert krijgt een beurt..."
@klingel, Ik krijg regelmatig een beurt, ik geef er zelfs wel eens terug EN ik smeer niet zijn brood hahaha. Ja dames, zelfs al smeer je niet het brood van je man kan je nog genoeg voor elkaar doen hoor, dat hoeft echt niet aan een vuilniszak buiten zetten en brood smeren te liggen.
@mamalyn: ja geef jij de beurt meteen terug? volgens mij was het meningsverschil dat sommigen vinden dat broodsmeren voor de ander belachelijk is ' omdat hij zelf handjes heeft gekregen ' en anderen zeggen ' doe met die handjes voor elkaar wat je wilt maar vel geen waardeoordeel aan wat je wel/niet doet ' ik hoor bij de laatste groep! dus, als jij zijn neusharen knipt en hij jouw tampons bij de etos haalt, ook prachtig! je kan ook allebei het brood voor de ander smeren natuurlijk heheheh. got ik word melig van dit ' issue '
Ik ben blij dat wij niet een relatie hebben waarbij alles precies zo moet zijn omdat het anders rolbevestigend zou zijn. Wij doen graag dingen voor elkaar. Ik krijg de kriebels van mensen die zeggen dat hij zelf handjes heeft gekregen. Beetje iets voor elkaar over hebben is er niet meer bij.
Ik doe het ook niet hoor, maar ik sta ook niet zo vroeg op als hem, en ik heb er 's morgens geen tijd voor, ik haal altijd de kids uit bed , aankleden en klaarmaken om weg te gaan als ik moet werken. als ik vrij ben, blijf ik lekker slapen.