Smerigste wat jij ooit in je eten heb gevonden/gegeten

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Ja echt he...
    Zo kwam ik er ook achter, dat in élk graanproduct de larfjes etc zitten van die meelbeestjes.
    Heeft een insectenverdelger me verteld. Leuk hoor...

Maar die muis doet het hem. Zal vanaf NU een snee brood áltijd controleren! En wat er dan meteen door mn hoofd spookt... Degene met de muis in het brood, die heeft het zichtbaar. Maar de broden die erna door het machientje zijn gehaald, die hebben bv stukjes darmen erin hangen waar ze helemaal geen weet van hebben. BLUHHHH!!!

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Extra eiwitten :roflmao:

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Eigenlijk Jammer want ik ben echt dol op brood!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ohh ik herinner me opeens weer 1 als tiener. Bij de La Place, ik bestelde een broodje roomkaas en daar zat zo'n vingercondoom in, zo iets doe je blijkbaar om je vinger als je je hebt gesneden. Bah, ik heb daarna nooit meer een broodje roomkaas gegeten, ik weet dat gevoel nog toen ik dat uit mijn mond trok, brrr. For a minute dacht ik dat het een echte condoom was :eek:.

6. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.042
    1.668
    113
    Vrouw
    In het buitenland, emmers vol met kersen stonden op tafel. Dus wij de hele middag zonder te kijken die kersen in onze mond stoppen.
    Totdat er iemand ontdekte dat er wormen in zaten. Toen hebben we de rest van de kersen gecontroleerd en bijna overal zaten wormen in... En we hadden dus al een hele bak op:o:

En we hadden ook vaak wormpjes in de meel en suiker vroeger.
    Dan haalde mijn moeder alles door de zeef en ging het daarna terug de kast in:thumup::o:

Kanarie en esklessebes vinden dit leuk.
  7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Een keer (jaar of 20 geleden) aten we gesneden bladspinazie. Hap genomen, smaakte vies, dus rest niet opgegeten. Mijn moeder heeft eens flink in de pan lopen roeren, bleek er een stuk kikker ofzo in te zitten.

Nicht van mij heeft (ook jaren geleden) een oogbal gehad in een pakje gehakt. Brrr. En ja, dat was gewoon in NL, en volgens mij gewoon van een supermarkt.

Ergste wat ik zelf heb gehad, was een half ontwikkeld kuiken in een gekookt ei. Ouders hadden kippen, en ik ging een eitje koken. Mini ei, hooguit 3-4cm. Gekookt, gepeld, ik neem een hap... Zat er dus een kuiken in (al met veertjes). Dat was de laatste keer dat ik zo een hap van een gekookt eitje heb genomen, sindsdien snijd ik ze altijd door!

esklessebes vindt dit leuk.
  8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Die pijpjes dat is het ruggengraatje van de zalm.

Dat is voor mij ook de reden dat ik geen zalm uit blik eet :|:|

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Toen ik zwanger was van de jongste dacht ik een wel erg grote klodder aardbeienjam op mijn brood te hebben. Totdat ik hem wilde uitsmeren dat lukte niet. Bij nader inzien (en nadat mijn man hem had afgespoeld) bleek het een kakkerlak te zijn. :eek:
    Ik heb tot op de dag vandaag geen aardbeienjam meer gegeten.
    Overigens kreeg ik wel netjes een bos bloemen, doosje bonbons en een nieuwe pot jam van de desbetreffende winkel, daar waren ze zich ook rot geschrokken.

Verder tijdens de zelfde zwangerschap wilde ik een eitje bakken. Helaas bleek dat ei bevrucht te zijn en had ik een foetus met een hoopje veren in de pan liggen. Beetje dom, waren eieren van de boer en ik had dus niet getest of ze bevrucht waren.

Jullie begrijpen nu vast waarom ik tijdens die zwangerschap maar 5 kilo ben aangekomen. :roflmao:;)

Ysabella, Emsy, Aries en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Balut! Een delicatesse in Zuid-Oost Azië :p

Ik had een keer een stuk bot in mijn Whopper en een spin door de andijvie stamppot mee geprakt. Zo goor!

11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.015
    3.670
    113
    #71 esklessebes, 8 jan 2021
    Laatst bewerkt: 8 jan 2021
    Wat een heerlijk topic!

De keren dat ik eens bij de Mac kom kijk k echt altijd m'n hamburger na.
    Altijd benieuwd of er op getuft is ofzo:eek: vraag mij niet waarom.

Ooit hadden wij ook een worm in de broccoli m'n ma piste bijna in der broek en wij maar vragen wat is er. Jah zegt ze als jullie je bord leeg hebben vertel ik heto_Oo_O

Of een familielid die thuiskwam savonds en een toastje maakte met lkkr een blikje kattenvoer:| had honger en dacht dat het paté was.

Vind kattenvoer echt sws echt ranzig en dan prakken mensen het nog met een vork waarvan zij later weer eten. Wel afgewassen natuurlijk maar maakt voor mij niet uit.

Zou ook nooit bestek, kleine lepeltjes, of beslagkommen afwasteiltjes of pannen uit de kringloop meenemen echt wat mensen ermee gedaan kunnen hebben, echt kom teveel tegen on m'n werk:roflmao::eek:

Hier een keer kippendij gegeten maar zat een bijsmaakje aan echt gatver krijg het nu amper door m'n strot. Overigens had verder niemand het idee van een bijsmaak. Maar echt walg ervan.

Of dingen met vetrandjes peesjes glibber ofzo walgelijk:|

Oja en vroeger bij de Chinees/snackbar heb ik eens dode katten zien hangen. Niemand die mij geloofd maar ik bleef erbij.
    Zonder haren uiteraard:eek: aan een haak.
    In die tijd verdwenen er regelmatig katten in de wijk naar mijn idee.

Rijke fantasie maar toch kon het waarheid zijno_O

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Schiet mij trouwens net te binnen.
    Een patiënt had zich verslikt in een stuk sushi, niet veel aan de hand. 2 dagen later moest zij hoesten, hoest ze opeens een worm op. Die vrouw was zo alert om deze worm in te leveren bij de huisartsenpost. De worm is ingestuurd naar het lab en dit bleek te gaan om een
    pseudoterranova. Ik had daar ook nog nooit van gehoord. Volgens de microbioloog zit deze worm regelmatig in sushi, echter in je darmen gaat hij direct dood. Maar in je longen overleeft hij dus wel een aantal dagen. :eek:
    Deze soort worm is self limiting, dat betekend dat hij uiteindelijk ook vanzelf dood gaat in de longen, tenzij je hem tussendoor op hoest.:| Gelukkig was er ook een middeltje om de wormen (ja wormen want die beesten komen in kolonies en zijn nooit alleen) uit te doen sterven.
    Ik heb die vrouw dus medicijnen voorgeschreven en nooit verteld dat de worm die ze opgehoest had slechts het topje van de ijsberg was. Ze had er namelijk niet naar gevraagd en ik kreeg het amper mijn strot uit. Die vrouw was, logischerwijs, al panisch van die ene worm.

Na dit verhaal (inclusief de foto en het verslag van die worm) heb ik ook zeker een half jaar geen sushi gegeten.

Ysabella vindt dit leuk.
  13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Ik heb een plaag van Indische meelmotten gehad in mn voorraadkast en keukenkastjes, en ik denk dat ik best weleens zo'n rupsje of eitjes ongemerkt gegeten moet hebben (ze bleven maar komen, het bleek dat ze in mn kruidenpotjes konden en gek waren op onder meer komijn en chilivlokken). Verder niet veel bijzonders, weleens een slak in de sla oid maar dat is normaal.

14. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Wat doe ik mezelf aan door dit te lezen. Ik ben misselijk nu. Zelf vrij weinig meegemaakt op dit gebied gelukkig.

esklessebes en Ysabella vinden dit leuk.
  15. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.885
    2.563
    113
    Omg ik dacht dat dit alleen in Japan gebeurde omdat de vissen daar niet ingevroren worden. Daar leert de sushichef om de juiste vissen te kiezen.

16. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.885
    2.563
    113
    Afbakstokbrood met maden en dan pas na het bakken achterkomen. We denken dat ze door de hitte eruit zijn gekomen.

Beestjes in pistachenoten.

In Barcelona bij zo'n mini supermarkt tegenover ons appartement toen eieren gekocht die bevrucht bleken. Omg die lucht vergeet ik nooit meer.

17. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Levende maden in mijn chocolade reep met hazelnoot. Ik blijf mezelf voorhouden dat ik er geeneen heb opgegeven.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Slakken kan je toch ook gewoon eten? Dat is hier juist een delicatesse :roflmao:

19. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Een muis ik een zak met witte bolletjes
    Een schroef in een blik soep
    Een stuk plastic in de babybel kaasjes
    Een plastic buisje in een ander blik soep
    Een vrij grote steen in mijn salade in een restaurant
    Muizenkeutels in een zak met brood

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Oh dit soort dingen vind ik echt veel viezer dan een worm ofzo! Mijn zus had eens een grote schroef in een zak spinazie gevonden.

Verder ben ik niet zo snel vies van het eten van "rare" dingen. En dan bedoel ik dingen als schapenhersenen en andere organen, slakken, zelfs konijn of octopus schijnt tegenwoordig al gek te zijn... Mocht ik ooit de kans krijgen, dan probeer ik ook nog eens sprinkhanen. :D En nee, ik eet niet veel/vaak vlees maar beperk me dus niet tot een stukje kipfilet waarvan überhaupt moeilijk te zien is dat het van een dier kwam. Misschien komt dit ook wel door de vegetarische opvoeding dat ik niet (itt sommigen) met het ene stuk vlees een "vieze" associatie heb en met het andere niet.
    Wij slachten ook wel zelf (in de tuin), dus heb bij meerdere dieren gezien hoe het in z'n werk gaat, en eten dan ook (vrijwel) alles van het dier.

En ik heb er eigenlijk ook geen probleem mee om een beestje op m'n sla te zien. Ik bedoel, op een stuk landbouwgrond loopt en kruipt er toch van alles? Mensen zijn nou eenmaal niet de enige levende wezens op aarde. Ik zou het eerder eng vinden als dat niet zo was en ik nooit beestjes tegenkwam, dan gebruikten ze m.i wel heel erg veel bestrijdingsmiddelen.

Aries vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina