Vraagjes over eczeem

Discussie in 'Verzorging' gestart door ProudMum, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb bij Joey beginnend eczeem ontdekt op zijn voetjes en in zijn knieholte. Joey is/was een kindje met KMA, heftige reflux en is nu onder behandeling ivm luchtwegeninfecties (vermoedelijk astma maar de HA wil die stempel nog niet geven) vandaar dat ik zeker weet dat dit ezceem is.

We hebben een mandje met bad producten in overvloed; waar moet ik nu op letten als ik iets gebruik? Bijv geen Zwitsal en liever een olie ipv een badschuim

Wat smeer ik op zijn huidje na het bad? Lanette creme of iets natuurlijks zoals Weleda?

Hoevaak moet Joey dan in bad? Het is een echte smeerkees namelijk;).

Hoe zorg ik dat hij het minst last van heeft?

Vast bedankt voor jullie tijd!

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zag toevallig net je topic..

1: Wij moeten Mike van de HA voor zijn droge huid baden in badolie van Balneum. Dat is ook gelijk tegen de jeuk en is vettend zeg maar.
    Misschien is dat een idee?

2: Van dat merk heb je ook vettende creme, smeer ik ook bij Mike op zijn buik en benen (daar heeft hij nu ook droge soort van exzeem plekjes gekregen) en is al bijna weggetrokken.

3: Wij doen Mike om de dag en soms om de 2 dagen, schijnt toch beter te zijn dan elke dag met kids die een moeilijke huid hebben.

Hoop dat je er wat aan hebt mop.

3. ProudMum

Morgen effe kijken als ik op de zaak ben!
    thnx!

4. Bri

Bri Niet meer actief

1. Badproducten: vettende badolie van Balneum Hermal. Wel gelijk goed je badje uitspoelen, het laat nogal een vette rand achter.

2. Insmeren na het badje: in elk geval géén parfum erin en zo vet als maar kan. Vaseline-paraffine (verkrijgbaar bij apotheek, met of zonder recept) is het allervetste en meest neutrale spul dat er maar te krijgen is. Bij milde eczeem kan gewone vaseline ook wel. Ik vind cremes niet vet genoeg voor een eczeemhuidje.

3. hoe vaak in bad? eigenlijk alleen als het 'moet'. 2 tot 3 keer in de week deden wij dat, toen onze man nog een baby was en eczeem had.

En als de eczeem echt vurig wordt: naar de huisarts. Die kan dan kijken of het verstandig is om hormoonzalf te gaan gebruiken. Is niet echt fijn spul, maar als je baby zichzelf tot bloedens openkrabt vanwege de jeuk kun je niet zo veel anders.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn tip: Gronginger bad en douche lotion. Werkt iig super tegen de droge huid. 100x beter dan balneum in ieder geval. Verder de huid goed vetten houden en geen producten met parfum er in gebruiken.

6. ProudMum

Ik heb op aanraden van de HA Weleda moeten kopen, en een tube cetomacrogol creme.
    Het is lekker spul, nu kijken hoe zn uidje reageerd

7. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik lees net dit topic, want mijn dochtertje heeft ook last van eczeem. Zij heeft het vooral op haar bovenbenen, knieholtes en het begint nu ook op haar buik wat ontzettend jeukt.
    Maar wat is nou precies Gronginger bad :( Echt nog nooit van gehoord ;)
    Ik smeer haar huid in met Lanette creme na het douchen...op aanraden van de HA.

8. ProudMum

ik heb er naar gezocht en volgens mij kan je dat bij de apotheek krijgen?

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik las net op dit forum over lipikar baume van La roche, ik was aan het zoeken voor dermalex. Ik denk dat ik de lipikar eens ga proberen! Misschien moet je eens bij zoeken kijken!

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Klarinet: Thnx! Ga zo gelijk ff googelen en het morgen halen.
    Lijkt wel alsof het steeds erger wordt. Zeker als ze net in bad of douche is geweest, overal rode schrale plekjes...

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier kun je het eventueel krijgen. Je kan het ook via de huisarts/apotheek krijgen. Ik kreeg het gewoon vergoed van de verzekering.
    Fagron

Het is hele vette lotion die ontwikkeld is door dermatologen van het UMCG. Ik smeer hem altijd in op de commode met dit spul en dan lekker poedelen in badje, gebruik verder geen zeep ofzo. Daarna droogdeppen en hij heeft een heerlijk vet huidje, zeker niet droog. Zijn huid is zoveel beter geworden nu ik hem 2x p/weel in bad doe met dit spul.

Deel Deze Pagina