"smetplek" in plooi van kin/keel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suuszwanger, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hormoonzalf kan prikken.ik heb door mn zwangerschap in me knieholte eczeem gekregen en de kleine heeft/had douwworm.daar heb ik hormoonzalf voor gekkregen en bij mij prikte t.dus kan me voorstellen dat als t plekje al geiriteerd is dat t dan prikt.niet lekker bij je keel.
    maar bridgett heeft er ook last van in dr plooien.hoe goed je t ook droog maakt.maar ze heeft t ook onder dr oksels en achter dr oor.
    ik probeer t gewoon zo veel mogelijk schoon te maken.
    klinkt gek maar na mn keizersnee hielden we (mn vriend hielp me ik vondt t raar om de wond aan te raken terwijl er geen gevoel in zat) mn wond schoon met alcohol.dus na t douche elke dag de wond droog maken en met een watje en een klein beetje alcohol schoonwrijven.hielp goed tegen t smetten.
    dus lijkt me dat t ook wel op die smetplekjes kan (mits je n klein beetje gebruikt natuurlijk)

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft het iets gehad doordat het huidsmeer nog niet helemaal weg was onder haar kin. we hebben het goed schoongemaakt (vond alyssa totaal niet leuk) en toen sudocreme erop gesmeerd en met een dag of 2 was het helemaal verdwenen. als ik nu zie dat het iets rood word smeer ik er een beetje sudocreme op en dan is het een paar uur later alweer normaal.
    liefs doris

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, terug van de HA.
    Dus toch eczeem en we hebben hormoonzalf meegekregen. Maar hij zei er nadrukkelijk bij dat je het zo min mogelijk moet gebruiken. Liever vet houden met vaseline. Maar ik heb het idee dat de vaseline het juist verergerd heeft. Hij wilde graag dat we het nog even aankeken en als het erger werd dan de zalf gebruiken.

Ik laat het even helemaal met rust (niets erop en goed droog houden) en wacht geduldig (ahum) af.
    Kan de zalf altijd nog gebruiken. Ze schijnt er geen last van te hebben, het is meer een naar gezicht.

4. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben de rode billetjes creme van Weleda! Smeert heel lekker en het helpt direct. En het mooiste is dat er geen rare ingredienten in zitten :)

Dus niet alleen voor de rode billetjes... ;)

5. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem heeft dat ook gehad toen hij erg kwijlde en het hier zo warm was (en hij een lekkere plooi had hihi). Eerst ook bepanthen gebruikt, maar dat hielp niet. Toen bij de doktor geweest en die heeft een hormoonzalf voorgeschreven. Hielp echt super. Met een dag was het al bijna weg.

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    En hoe vaak smeerde je met die hormoonzalf? Echt zoals voorgeschreven?
    Ik heb er vanochtend een beetje opgesmeerd (heel dun uiteraard), want het werd weer erger.
    Maar ik zie nog geen verbetering. Maar twijfel of ik er nogmaals wat op moet smeren of even tot morgen moet afwachten.....

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben 2x per dag met hormoonzalf gesmeerd en na 2 dagen was het helemaal weg, wel nog wat verkleurd, maar helemaal zacht. Ik zou het 2x per dag dun aanbrengen en als het over 2 dagen niet beter is, weer langs de huisarts.

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb er ook vanmorgen een dun laagje hormoonzalf opgedaan en lijkt al minder te worden!

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, ik heb gisteren niet nog een keer gesmeerd en het is minder geworden op de plek waar ik makkelijk bij kon. In de plooi kon ik moeilijk bij en daar heeft dus ook nauwelijks zalf gezeten. Ik kon zien dat het daar nog hetzelfde was. Ik ga het vanavond nog een keer insmeren (dan kan mijn vriend haar hoofdje iets naar achteren houden). Maar het is dus al minder....gelukkig maar.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik altijd doe als ik alleen met Eva ben, haar met een speeltje 'lokken' zodat ze haar hoofd naar achter doet. En dan heel snel smeren! ;)

11. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hihi ja ik ook hoor. dan ligt ze op de commode en hou een speeltje boven dr waar ze naar kijkt en met mn andere hand smeer ik t in.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ja, dat smeren is echt een gevecht....whaahaa. Speeltje lokken lukt niet, want zodra ik ga smeren kweekt ze direct weer een dubbele onderkin en zit mijn vinger klem (ha ha ha).
    Maar ik heb nu drie dagen gesmeerd en het is zo goed als weg....jippie. Ik stop vandaag met smeren en eens kijken of het weg blijft, oh, ik hoop het zo!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hahaha, hier ook vaak meteen een dubbele onderkin zodra ze voelt dat ik ga smeren. Maar dan moet je dus gewoon heeeel snel zijn ;). Wat hier ook wel helpt, doen alsof je haar kietelt. Zit ik 'kielekielekiele' te roepen en dan gaat ze lachen en kan ik redelijk goed smeren. Maar het blijft vaak toch natte vinger werk :D.
    Als het weg is, goed vet blijven houden. Mocht het dan weer terug komen, ook vet blijven houden. Wordt het steeds weer erger, dan toch weer een dagje hormoonzalf smeren. Zo doen we dat hier ook en dat werkt goed. Was ook een tip van het cb (heb een erg goed cb, dus geen stom lukraak advies).

14. odet

odet Niet meer actief

sorry,ik heb niet heel je topic gelezen,maar mijn ventje heft het ook.
    ik kwam er 2 dgn geleden achter dat de voeding die tijdens het eten uit de mond loopt, in die plooi komt en dat had ik dus niet gezien.
    hier dus ook rode plekken in de nek

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Had waren meer dan rode plekken, Odet. Rode plekken met bultjes, heel ruw zeg maar.
    Als je het niet vertrouwt, dan kun je altijd de HA even laten kijken.

Snoopy, ik durf het niet zo goed vet te houden nu. Want toen ik vorige week in eerste instantie vaseline ging smeren, werd het alleen maar erger. Ik wil even aankijken hoe het gaat als het gewoon droog blijft. Want volgens mij is dat het euvel. Indien het terugkomt, ga ik jouw advies maar eens uitproberen. Lastig hoor, uitvinden wat nou precies werkt.

Nu is ze ook nog eens verkouden geworden, het zieltje. Lekker rochel de rochel. Gebruik nu een neusspray, nou dat vindt ze ook al zo leuk....NOT! Ook een gevecht. Man he, lijkt wel of we blijven worstelen met elkaar...ha ha ha.
    En op haar plankje waar eerder allemaal leuke speeltjes stonden, staat nu een arsenaal aan medicatie.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat vet houden wel het beste is, maar ik zou geen pure vaseline nemen inderdaad, dat ademt niet. Maar iets van Bepanthen ofzo, of Lanette met vaseline.
    Dat het vorige week zo erg werd ondanks je vaseline smeerde, moet je nu los ervan zien. Want nu is het al een stuk rustiger door de hormooncreme. Ik denk dat als je vorige week niets had gesmeerd, het net zo erg was geworden.

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    JIEHAA, het is helemaal weg nu! Ze is alleen nog grieperig, da's dan weer minder. Maar dat heeft niets meer met dit topic te maken.

Er mag, wat mij betreft, een slotje op.

Thanx dames!

Deel Deze Pagina