Gisteren heb ik ontdekt dat Lisanne ontvelde plekjes op de schaamlipjes heeft zitten. Gisteren zag ik het aan een kant, vanmorgen zag ik dat ze het inmiddels aan beide kanten heeft en ook in de liezen. Ik droog haar toch echt goed af in de liezen als ze in bad is geweest. En als ze gepoept heeft dan maak ik het schoon met Zwitzal sensitve billendoekjes. Ik heb er nu wat sucocreme op gedaan, maar ik weet niet of dat goed is want dat is ook vochtig. Hebben jullie adviezen wat ik daar het beste aan kan doen?
Ik doe bij Sem ook sudocremé op en dat helpt best wel hoor! Verder goed droog houden bij iedere schone luier het smet plekje droogmaken met een hydrofileluier en een dun laagje sudocremé opdoen!
Bepanthen helpt meestal ook prima. Laat af en toe ook even de luier af, bevordert de genezing. Misschien toch nog vaker de luier verschonen, elk plasje van de kleine gaat broeien. Kwebbel
Bedankt voor jullie reactie. Ik verschoon haar voor iedere voeding en dat is zo'n 6 a 7 x per dag. Kan het ook zijn dat de zwitsal doekjes irriteren? En is het dan beter dat ik haar was met lauw water? Maar als ze gepoept heeft dan zit het echt overal en dan krijg ik het denk ik met alleen water niet schoon. Ik zal morgen Bepanthen kopen, dat lijkt me wel goed spul.
Misschien een idee om ná de voeding te verschonen. Grote kans das ze dan nl pas plast en dan heeft ze die luier toch een paar uurtjes om. En idd sudocreme erop helpt. Zwitsal kán voor sommige kleintjes teveel geparfumeerd zijn.
rene heeft het ook ik doe er ook wel talkrpoeder op dit neemt het eventueele vocht op moet zeggen dat het al aardig geneest
sudo en bepanten is allebei goed want het is vet en waar vet zit zit geen......... juist ja! water(vocht)
Dat doe ik ook en het werkt echt fantastisch! Het blijft hierdoor kurkdroog. Mijn moeder gaf dat als tip. Het is iets ouderwets, maar vaak werken ze toch, hoor...
Vanwege parfum allergie bij mezelf gebruik ik op advies van de dermatoloog de vochtige doekjes van Kruidvat, er is een sensitive variant en die is zonder parfum. Voor de smetplekjes heb ik nu Weleda Calendula Billembalsem en dat werkt echt goed, na 2 verschoningen waren de plekjes bij Loïs al verdwenen
ik doe ook altijd talkpoeder in dr nekje en liesjes! werkt super. o ja en onder de oksels in in dr knieholtes doe ik t ook. vaak ook na het badderen, dan blijft er ook toch nog wat vocht zitten. ik doe ook vaak vaseline op dr billetjes ipv sudo. werkt naar mijn idee wat beter maar dan kan natuurlijk van kind tot kind verschillen x
Ik heb het vandaag toevallig met de dokter erover gehad, die adviseert sudocreme te gebruiken en geen vaseline.
Ik laat Joey elke dag 2 keer in zijn blote billetjes in de box kraaien, hij vind het geweldig, ik denk vanwege de bewegingsvrijheid die hij dan ervaart. Goed laten drogen is de remedie meen ik. Als zijn 'onderkantje' droog is doe ik hem weer een luier om. Ik verschoon sowieso vaak, maar ALTIJD verschonen voor het slapen helpt ook, ook als er maar een klein plasje in de luier zit... Ik gebruik zowel sudo als bepanthen, allebei super. Bij Joey is het tot nu toe beperkt gebleven tot een paar piepkleine plekjes die je bijna met een vergrootglas moet bekijken Owja, als ze in hun blootje liggen gebeuren er natuurlijk ongelukjes , ik leg een opgevouwen handdoek onder zijn kontje
Toen ik op het CB zei dat ik de eerste paar keer talk had gebruikt zeiden ze dat dat achterhaalt was en juist meer risico op smetten geeft... beter sudo of bepanthen zeiden ze
Kan zo zijn, maar zoals ik al zei, bij mij werkt het echt fantastisch, hoor! Het CB kan zoveel zeggen, toch?
Owja absoluut, mijn eerste ingeving was ook 'talcpoeder' toen Joey last kreeg van wat plekjes... bij hem hielp het echter niet Alleen af en toe laten drogen helpt, heeft alleen wel tot resultaat dat hij zijn boxkleed vandaag alweer 'bepiest' heeft ... mama wast hem wel weer
te veel talkpoeder kan idd averrechts gaan werken het gaat dan klonteren en wordt een viese massa de plekjes zo droog mogelijk maken eventueel als het erge smetplekken zijn even de fhöne erop zetten kijk hierbij wel uit voor te dichtbij ivm verbranding dus goede afstand houden en lucht doet ook wonderen , dus blotebillen parade in de box of waar dan ook
Tuurlijk is te veel talkpoeder ook niet goed! overal waar te voor staat is niet goed voor die kleintjes! zelf gebruik ik nu geen sudo of andere billen creme meer... iedere keer gaat het bij Evi helemaal in de luier aan de voorkant en er tussen zitten en ik vind dat ook niet hygienisch! in dr nekje doe ik wel een beetje sudo maar omdat dat zo vet blijft komt er ook weer vuiligheid bij! pfffff maar de smet plekjes zijn nu gelukkig weg! En anders ga ik Evi wel droog Fohnen als ze uit bad komt! hi hi ze heeft er ook zoooo`n hekel aan om afgedroogd te worden! ze huilt ALTIJD als ze uit bad komt!