Hey hallo, Wij zijn nog altijd flink aan de klus in ons huis en ik heb dan ook een vraag waar ik niet zo 1,2,3 antwoord op vindt via goolge... Tijdens de zwangerschap is verflucht schadelijk voor je ongeboren kind. We hebben de meeste lak verf soorten dan ook op waterverf basis gekocht en gebruikt. Nu moeten we de trap nog verven en dit gaat het beste met een degelijk grondlak en lakverf die beide op terpentine basis zijn... Hoe schadelijk is dit voor onze 2 maand oude baby? Ons meisje slaapt veel beneden ( overdag althans). We zouden dus kunnen lakken, de hele dag kunnen laten luchten en de deur van haar kamertje goed dicht houden om zo tegen de avond nacht de meest schadelijke dampen wel kwijt te raken... Ik zelf neig om te wachten tot het voorjaar. Dan is ze wat ouder, voor mijn gevoel ( slaat natuurlijk nergens op maar goed) is het dan minder schadelijk... Ben benieuwd of iemand hier iets over weet...
Kan je niet een dagje met je dochter ergens heen? Naar je ouders bijvoorbeeld? Als je dan haar slaapkamertje goed dicht houdt en de rest van het huis ook tijdens het verven goed lucht zou het volgens mij geen probleem moeten zijn. Off-topic: Wat een mooie naam heeft je dochter . Zo heet mijn dochter ook .
laat je goed informeren ook al zijn de meeste mensen niet zo enthosiast er zijn goede traplakken op waterbasis verkrijgbaar.als je met terpentine gaat schilderen ben je zo 2 a 3 dagen bezig gezien de droogtijd van ong 18 uur per laag, als je dit al red
Ja, precies, we moeten in lagen gaan werken, dus al met al zijn we wel een kleine midweek bezig... Ja, wilde zelf indd ook al een dagje weg plannen, maar goed, een paar dagen weg is wel veel... ik denk dat we tot het voorjaar wachten amethist...Ja, ze heeft overigens zelf voor die naam gekozen (min of meer..) mn vliezen braken toen we een bijna volle maan met heldere sterrenhemel hadden...