Smetplekken hals door kwijlen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merell90, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft smetplekken in z'n hals door het vele kwijlen. Zo erg dat hij eraan krabt en er kleine korstjes op komen, zielig.

    Ik probeer het zoveel mogelijk droog te houden, en van die sjaaltjes om te doen, maar die zijn steeds binnen de kortste keren nat, wat natuurlijk niet bevorderend is. Dus die laat ik al een paar dagen af. Ook smeer ik het vaak in met kokosolie.

    Maar het wordt steeds erger de afgelopen dagen. Nu ga ik vandaag naar de stad om Calendula zalf van VSM te halen. Maar misschien hebben hier mensen nog andere tips of ervaringen? Ik wilde het CB vandaag bellen, maar dat kan vandaag blijkbaar niet.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Yep hier heeft dochter daar ook af en toe smetplekjes.
    Ik maak het eerst goed schoon. Droog het goed af.
    Doe dan echt een inimini laagje sudo erop deppen. Echt in de huid kloppen! (Anders gaat het nog meer smetten)
    En dan doe ik een gaasje tussen de huidplooi.
    Dit werkt hier als een tierelier. :)
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  3. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Dank! Ik heb net bijna precies hetzelfde gedaan, maar dat gaasje is nog wel een goed idee. En goed om te weten dat ik zuinig moet zijn met de sudo. Ben benieuwd. Hij doet nu een dutje
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik deed altijd babypoeder erop. En dan in de nacht sudocrem
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  5. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Babypoeder? Talkpoeder? Koop je dat gewoon bij de drogist? Heb het eigenlijk nog nooit bewust zien staan.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja is zo'n bus van zwitsal die ik heb. Maar gewoon talkpoeder kan ook prima.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  7. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier werkte sudo Super tegen smet plekken.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Iets van zinkzalf of sudocreme werkte hier goed. Of Weleda Billenbalsem. Gewoon bij iedere verschoning ook even snel een dun laagje bij hals/nek en soms ook achter de oortjes (ik had flinke spugers en dan liep die zure melk dus tot achter de oren als ze op hun rug lagen, brrr!).
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Inderdaad iets van sudo, zinkzalf op babypoeder, dit zorgt ervoor dat het droog wordt. Bepanthen is meer een vettige crème, dat houd het vochtig wat juist niet de bedoeling is.
    En inderdaad heel dun aanbrengen.
     
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Hier ook een kindje met heel snel smetplekken, soms tot bloedens toe...

    Wat super goed werkt is de tip die ik kreeg van een wondverpleegkundige: schoonmaken met een watje met babyolie, daarna voorzichtig droog deppen met een schone hydrofiele doek. Daarna inderdaad een dun laagje sudocreme erin kloppen. Zodat er net een wit waasje overheen ligt.

    Ik doe dit 's ochtends en 's avonds en daarmee blijft het binnen de perken.
     
  11. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Dun sudocrem. Maar het was pas voorbij toen ze met +- 15 maanden minder spekkig/plooiig werd ;)
     
  12. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij d at kokosolie te nattig is en je het huis droog moet houden.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik doe talkpoeder. Niet van zwitsal want dat vind ik meuk.

    Ik heb hem gekocht bij kleine lama. Natuurlijk product zonder toevoegingen.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  14. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Onze dochter heeft hier ook snel laat van :( Wat bij haar heel goed helpt is heel dun zinkolie van dr. Swaab te smeren. Dit laat.je gewoon zitten. Tussen haar liezen doen we met warm weer Engels pluksel (te koop bij de apotheek) wel zelf even knippen op het juiste formaat. Dit kan je ook tussen de oksels en in nekje doen om vocht op te laten nemen. Wij doen dit vaak enkel voor de nacht tenzij het echt heel erg gesmet is.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  15. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Aanvulling Enkels pluksel is wat dikker als gaasjes en neemt beter vocht op. De zachte kant tegen de smetplek. Door mijn werk als verpleegkundige heb ik deze kennis vanui verzorgen van mega smetplekken. ;) Sudocreme reageert onze dochter slecht op.
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  16. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Dit kende ik niet. Handig als verpleegkundige dat je dit soort dingen weet.

    Ik gebruik zinkzalf van de Lidl, en dat lijkt goed te werken gelukkig. Maar dat Engelse pluksel houd ik in m'n achterhoofd, mocht het toch weer erger worden. De eerste tandjes zijn gespot, dus het kwijlen zal eerst nog niet afnemen haha.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  17. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ja dat denk ik nu ook. Eerst hielp het nog wel, maar nu werkt zinkzalf goed.
     
  18. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik gebruikte talkpoeder. Wel even op je hand poederen en dan smeren zodat t niet in de luchtwegen kan komen :)
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  19. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Goeie tip! Dank je
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier deden we alles met Oridza, komt bij apotheek Jansen vandaan in utrecht (online te bestellen). Wordt al tijden in onze familie gebruikt voor zo'n beetje alles wat huid gerelateerd is.

    Bepanthen werkt hier voor geen meter.

    In hele heftige gevallen dat ook Oridza faalt (3x in 2,5 jaar) gebruiken we zinkolie (ook zinksmeersel genoemd). Neem dan alleen wel zoete olie mee (amandelolie, kruitvat eigen merk is prima) om t er weer af te krijgen. Dun laagje smeren en rond elke verschoning vervangen (voor de billen althans nekje zou ik +- zelfde aanhouden). T houdt de huid zelf droog zodat t kan helen, en houdt andere indringende stoffen tegen. Deed wonderen op de vuurrode billen van mn dochter na 4 dagen niks anders dan spuitluiers, wat niet vreemd is als je 9 tanden tegelijk krijgt.
     
    Merell90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina