Vraag lopen staan en tandenpoetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leutjj, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Onze dame is een boefje wil al zo veel.
    Ze kan al draaien van rug na buik en andersom.
    Ze doet haar benen onderde kont, ze moet alleen nog weten hoe haar hoofd dan omhoog doen en haar armpjes. (Als ze alleen op buik ligt kan ze wel hoofd omhoog houden.
    Ze wil heel graag zitten en het lukt haar ook al om recht op te zitten (als ze veel beweegt valt ze wel).
    Maar ze wil ook graag staan, ze doet al stapjes als je haar bij der handje vast houd.
    Is het erg dat ze dat doet? Kan het geen kwaad?
    En ze krijgt een tandje, dus word strak poetsen.
    Wanneer pieste jullie de kleine hun tand.
    Onze meid slaapt snachts pas als ze gedronken heeft dus weet zo niet precies wanneer ik dan moet tanden poetsen.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Savonds voor t slapen zodra t tandje was doorgekomen zijn we gaan poetsen. Nu er ook kiesjes zijn poetsen we 2x daags

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    HIer doe ik poetsen voor het naar bed gaan. Dus de fles en daarna schone luier, poetsen en naar bed

Ik zou een kind niet laten stappen als ze het niet uit haar zelf doet. Dus gewoon op de grond of in de box laten. De ene is snel, de andere wat langzaam. Hier een ventje die al lang aan het buikschuiven was en ineens het kruipen had ontdekt en daarmee ook de rand van de tafel om zich op te trekken. We wachten nu op het los lopen. maar ik weet inmiddels dat dar gerust drie maand tussen kan zitten

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    als je kindje na de fles gelijk in slaap valt zou ik voor de fles poetsen, of s morgens vroeg bij het opstaan.

en stappen aan de hand kan best als je het heel af en toe doet, niet een kwartier per dag ofzo

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hihi, hier poetsen we tanden.....

Sinds ze haar eerste tandje heeft poetsen wij s morgens bij omkleden en s avonds na het bad. Ook na de laatste fles geprobeerd maar dan was ze weer klaarwakker.

Ik zou haar niet laten stappen zonder dat ze dat zelf echt kan /zelf gaat staan. Ook rechtop zitten word afgeraden zolang ze nog niet zelf in die houding kunnen komen, maar dat deden wij ook wel eens, wel altijd hooguit 10 min.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier loopt ze vaak met tandenborstel in hand of gaat zitten-staan-zitten. Ze heeft dan gewoon het in mond. Ik blijf gewoon bij maar ze kan foutloos al alles doen dus vallen zal niet gebeuren.
    We poetsen ook in bad dan staat ze soms maakt ze borstel nat en gaat verder.
    Ik probeer altijd eerst zelf poetsen maar ze trekt het met kracht en gil vanuit mijn handen. Wil alles perse zelf doen.

We poetsen na avond eten maar schijnt beter het na laatste flesje te doen.
    Gaan we ook veranderen zo hier

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik poets nu sochtends, hij heeft 2 tandjes maar heb begrepen dat ik het beter na de laatste fles kan doen.
    Al gaf het CB aan het 3x per dag te doen, dat vind ik een beetje ver gaan.

Mijn zoontje wilde ook heel graag aan mijn handen stappen toen hij nog niet kon kruipen. Ik twijfelde toen ook of ik dit wel of niet moest doen, ik heb op internet toen rond gezocht naar tips.
    Ik kwam toen een stukje tekst tegen waar ik mij in kon vinden.
    Het ging erover dat je zoontje het initiatief neemt, hij wil graag iets leren en doen, waarom zou je dat enthousiasme afremmen? Een kind kan ook trots op zichzelf zijn als hij het gevoel heeft iets goeds/knaps te doen.

Ik kan mij daar heel erg in vinden en heb zodra hij zelf aangaf dat hij wilde stappen dit ook gewoon gedaan en hem overladen met complimentjes en je zag hem haast goeien en zijn ogen glunderen :).
    Nu hij kan kruipen wil hij niet meer zo graag aan mijn handen lopen dus doe ik het ook niet meer :).
    Hij loopt nu gewoon langs de bank of tafel.

Deel Deze Pagina