Wanneer van wagenbak naar "stoel"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siertje2981, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hallo allemaal,

Mijn mooie meisje van nu 16 weken oud, (ruim 6kg en meer dan 62 cm lang) vind de wereld ineens mega interessant :D. Hierdoor is het liggen in de wagen een heel stuk minder leuk. (Lees: ontroostbaar huilen/krijsen tot dat ze op je arm zit en de wereld kan zien.) vandaag heb ik haar, dmv mijn jas al steun in haar rug, rechtop gezet in de wagenbak. Madammeke voelde zich een hele meid en was heerlijk stil.

Nu is mijn vraag, wanneer is het verantwoord om de bak om te ruilen voor de "stoel"?

Hebben het van de week even geprobeerd en je kan haar super goed vastzetten en de "stoel" een beetje naar achteren kantelen zodat ze niet echt zit, maar wel de wereld om haar heen kan zien. Ze kan haar hoofdje super goed omhoog houden en vind het ook binnenshuis het leukst om te zitten of te "staan". Wil dat ze het leuk vind in de wagen, maar moet niet slecht zijn voor haar lijfje ;)

Alvast bedankt!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon is ruim 17 weken, 8,3 kg en 68 cm en ligt gewoon lekker in de bak. En daar blijft hij nog wel even (en dat terwijl hij op schoot los zit). Het is gewoon beter voor zijn rug. Over een maandje gaat hij wel over. Vroeg zat

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als ze zelf goed gaan zitten hier met 5 maanden over gegaan omdat hij ging zitten in de bak

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier omdat de bak te klein werd met 5 maanden

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook, ze was te groot voor de bak rond 4,5 - 5 maanden. Maar "Officieel" is het met 6 maanden.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier sinds 5 maanden en twee/drie weken ongeveer.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier gebruik ik ook sinds deze week over, maar ik kan de mijne bijna plat leggen. Ik gebruik 'm ook om het fruithapje te eten, het zitje even omdraaien en ik kan 'm zo aan tafel schuiven ... super handig.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Bedankt voor de reacties! Nog even volhouden dus ;) :D.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    mijn zoon paste er met 6 maanden niet meer in, toen overgegaan dus. hij kon toen ook al zelf zitten en begon met kruipen.

als we ergens zaten zette ik hem wel eens op zn billen bij het hoofdeind van de bak zeg maar. dat ie met zn rug tegen zijkant zit zeg maar. zonnekap naar beneden en dan kon hij toch ff rondkijken.
    bijv als wij gingen lunchen ofzo. konden wij ook even rustig eten zonder kind op schoot.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ja, zo heb ik het nu ook gedaan Nicole. Hopelijk kunnen we het zo nog even rekken.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het toch zo lang mogelijk rekken. De oudste is met 6 maanden overgegaan omdat die haar hoofd over de rand ging hangen. De jongste is met ruim 8 maanden overgegaan..hij vond het nog prima..maar lag klemmer dan klem..moest zn beentjes zelfs al een beetje intrekken dus die was echt te groot

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Probeer het zo lang mogelijk te rekken in de bak. Echt Het beste voor het ruggetje. Als ze zelf gaan zitten vind ik het wel tijd om over te gaan. Ik denk dat het dan onveilig wordt als ze ineens gaan zitten.
    Mijn meisje heeft ruim zeven maanden in de bak gelegen. Pas toen het echt echt echt niet meer ging en de voetjes bijna over de rand kwamen heb ik de wagen omgebouwd :)

13. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier al heel vroeg overgegaan, want ook hier was het huilen in de bak en blij in de wagen. Wij hebben Stokke, dus stoeltje kan vrijwel plat. Maar doordat er aan de zijkanten dan niks voor zit kan ze alles zien. Ligt dus ook aan de wagen die je hebt ... Stokke advies voor stoeltje is in EU vanaf 4 maanden, maar in Engeland bijvoorbeeld al vanaf 0 maanden, omdat het stoeltje dus plat kan. Ik denkt dat dl 3.5 maand was toen ze voor het eerst in het stoeltje ging.

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vind dat altijd zo een slap excuus,sorry hoor.
    Ze krijgen dus gewoon hun zin ook al is het echt beter om in de bak te blijven liggen? Omdat veel kinderen de maxicosi niet leuk vinden gaan ze daarom ook veeeel eerder over naar een autostoel dan nodig.
    Als je kind alleen blij wordt van friet en pizza en bij ander voedsel gaat krijsen dan neem ik aan dat je hem toch niet elke dag zijn zin geeft?

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn kind ligt gewoon plat in de wagen hoor. En ik snap het wel, ik wordt al claustrofobisch als ik naar die bak kijk, en dat was prima toen ze pas geboren was, maar nu ligt ze gewoon klem en stoot ze haar handjes constant tegen de zijkant van de bak. Gevolg ... een krijsend kind in de bak. Nee hoor, dan gewoon plat in de wagen. Zie het probleem niet zo eigenlijk.

16. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    En ik vind het een slap excuus om over friet en pizza te beginnen?? Een kind van 3.5 maanden huilt niet omdat om de zin te krijgen, je kunt ze nog niet eens verwennen! Dus die vergelijking die is echt totaal irrelevant. Daarnaast heb je denk ik niet goed gelezen, de stoel van de kinderwagen is ook PLAT, dl ligt dus gewoon, net zoals ze in de wagenbak gewoon zou liggen. Ze zit niet, maar kan wel alles zien. Is nogal een verschil of ze zitten in de stoel, of plat liggen in de stoel. Bovendien weet ik niet hoe jij er over denkt, maar ik ben er niet voor om mijn dochter elke dag te laten krijsen en gillen, zeker niet wanneer ze nog zo klein zijn. Zolang ze niet een volledige dag in de kinderwagen zit is het een beetje overdreven om te zeggen dat ik haar lichamelijk wat aan doe.

17. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Mijn zoon sliep ook maar heel weinig meer in de bak. Toen hij net 6 maanden in de zitting ging sliep hij weer heel veel, waren toch wat meer indrukken vanuit de zitting!;) dat was dan weer t voordeel! Haha

18. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik ben ook een voorstander van zo lang mogelijk in de bak. Dit lijkt me toch het beste voor de rug.
    En misschien heb ik dan geluk met drie kinderen die het alledrie niet vervelend vonden in de bak, op een sporadische huilbui na. Beide jongens zijn met 6 maanden overgegaan, en ik ben van plan mijn dochter ook nog een paar weken in de bak te houden.

19. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje ligt nu nog in de bak. Groeit er wel echt nu bijna uit. Over een week gaan we daarom waarschijnlijk over naar de wandelwageninzet. Die kan ook helemaal plat dus kan hij evengoed liggen. Maar heb het echt uitgesteld tot het niet meer kan omdat ik toch denk dat dat voor hem het prettigste is (al ben ik zelf wel blij als ik eindelijk van die onhandige bak af ben).

20. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik klik de maxi cosi op het onderstel met adaptors.. zoontje is ni 6 mnd en ligt al zeker 2 mnd in de maxi cosi, vind hij fantastisch en is lekker makkelijk ook!

Deel Deze Pagina