Hoi allemaal, Mijn zoontje van 9 maanden heeft hetzelfde probleem als ik, namelijk een diepe navel. Ondanks goed droogmaken elke keer heeft hij nu toch een soort smetvlekjes in zijn navel, kleine rode bultjes lijken het wel. Mijn man is vandaag oppas en appte me net dat het bloedde... Hij heeft het bloed weggehaald en de navel vol gesmeerd met bepanthen zalf. Kan het iets anders zijn dan smetvlekjes? Het internet weet blijkbaar helemaal niks van uitslag in de navel, wel van er omheen... Hebben jullie nog andere tips dan drooghouden en smeren (of juist niet smeren...)? Eventuele tips om dit te voorkomen zijn ook zeer welkom! Alvast bedankt!
Zelf ook een 'vervelende' navel. Ik gebruikte eerst alcohol, maar de dokter raadde gewoon jodium aan om regelmatig te ontsmetten. Verder juist nergens mee gesmeerd om het zo goed mogelijk te laten luchten.
Ik lees even mee, nog niet aan de orde maar wat niet is kan nog komen. Je kan smetplekje niet hetzelfde behandelen als bijv. luieruitslag? Want dan gaat er gewoon oridza zalf hier op (mits t niet open ligt en bloedt)
Ik wist niet dat sudocrem de boel ook droger maakte, thanks! Da's wel handig voor die vochtige plek. Dun smeren deed ik sowieso al, anders sluit ik de boel alleen maar af. Bedankt voor de antwoorden!
Sudo bijt wel op open plekken, niet fijn. Ik weet niet of ik er zalf op zou smeren, maar ik ben geen arts. Ik zou dus even overleggen met de huisarts.
In de zorg gebruiken we vaak zinkolie. Dun smeren, dit droogt goed in. Sudocreme zitten toch wat parfums in ed