Smetvrees topics..

Discussion in 'De lounge' started by kippiekip, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
  2. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Die mensen hebben of geen baan, of gewoon tijd te veel.
    Iedere dag het toilet poetsen, minstens 1 keer in de week het beddengoed verschonen, handdoeken die maar 1 of 2 keer gebruikt worden, iedere dag stofzuigen/dweilen.
    Waar haal je de tijd vandaan?

3. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Correctie, de zin!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Smetvrees is dwangmatig, ziekelijk dus. De definitie van "schoon" verschilt natuurlijk per persoon en ligt denk ik ook heel erg aan wat je vroeger van huis uit hebt meegekregen. ;)

Wij/ons huis zijn/is naar Nederlandse maatstaven (heus, verschilt ook enorm per land en cultuur! :$) denk ik bovengemiddeld schoon en daar voelen wij ons goed bij. Gelukkig hebben wij de luxe om huishoudsters te hebben die dit alles voor ons doen dus onze vrije tijd hoeft er niet onder te lijden! :D

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Of gewoon een werkster. ;)

6. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ik werk 32 uur en kan prima deze dingen doen hoor.
    ben er zo mee klaar. Vind het voor ons zelf belangrijk dat ons huis schoon is.
    maar ik zou idd graag een schoonmaakster willen hebben haha;)
    ik heb niet het idee dat ik tegen het ''ziekelijke'' aan zit ofzo , we hebben gewoon een schoon huis :)

7. ik was ook mijn handen wel tientallen keer per dag , maar ik heb echt geen smetvrees :D

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vraag me af met hoeveel jij dan in 1 huis woont, hoeveel jullie thuis zijn etc. 1 keer per week het beddengoed verschonen is toch niet zoveel gevraagd?

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb drie kinderen en een hond. Ik zuig elke dag het hele huis, dweil zeker drie keer in de week het hele huis. Badkamer elke week, wc's elke dag. Draai elke dag een was, gebruik dus ook elke dag een schone handdoeken, verschoon kinder bedden om de twee weken en met dit mooie weer ons bed elke 5 dagen. Smetvrees, wel nee gewoon een schoon huis.
    Toen ik nog werkte ging het precies zo. Gewoon bijhouden en je bent met 45 min per dag klaar.

10. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

Ik werk gemiddeld 34 per week en ik vind de taken die jij opnoemt makkelijk te doen. En ik maak er graag tijd voor. Als je er iedere dag een 30 minuten de tij d er voor neemt kun je een hoop doen. En dan hoed ik ook nog tijd over om koffie te drinken met mijn vriendinnen:D

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik lees veel over bedde, wc enzovoort, maar hoe zit het met de ramen, deuren, deurposten enzovoorts?? Dat zijn namelijk ook heel vieze dingen! Veel mensen vergeten dat soort dingen dan wel weer! Ik maak niet zo vaak schoon, maar neem dat soort dingen dan wel meteen mee!

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad. Ik heb zelf een grondige hekel aan poetsen (wat moet dat moet), maar als ik het doe gaat ook gelijk ALLES mee.

Toetsenborden etc. zijn ook heeel vies. Als je daar over na gaat denken durf je nooit meer een muis/toetsenbord aan te raken.
    En de bril van een openbare wc is toch schoner dan de deurklink?

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik werk 30uur per week maar toch verschoon ik de bedden 1x per week. De wc maak ik ook elke dag schoon is een kwestie enkele minuten. Stofzuigen dweilen doe ik om de dag
    (dagen dat ik vrij ben).

14. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ja en dan lees je een tipje van de sluier, en dan noem je het natuurlijk maar meteen overdreven of smetvrees ;)

ik heb een schoon huis, tot in bepaalde puntjes misschien wat overdreven voor sommige van jullie
    ik heb elke dag een schone handdoek ja....
    ja ik houd rekening met bepaalde bacteriën .....maar wel bepaalde
    heb ik nou smetvrees?

mijn kind steekt rustig het poezenspeeltje in haar mond, tja...zeg ik bah, maar panisch ben ik niet
    ik laat mn snoepje vallen op de grond, ik pak het op en eet het op
    (tenslotte is mijn vloer dagelijks schoon ;) )

maar smetvrees? uitsterven? hahaha lekker overdreven weer hoor!
    ik kan wel gaan roepen dat we straks allemaal nieuwe besmettelijke ziekte hebben door al die ranzbakkige wijven hier.....
    maar dat slaat natuurlijk nergens op, net als dit topic dus een beetje :)

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    klinkt wel een beetje jaloers hoor :):cool:
    maar ik zal idd veel minder werken dan jij, en toch is het zoveel tijd niet hoor....het is een kwestie van willen en dan even doorwerken ;)

16. hoppala

hoppala Actief lid

May 10, 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal mee eens!;) en kontwassen doe ik ook elke dag, we hebben een speciaal kraantje aan de wcpot.;)

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dacht al dat ik de enige was toen ik al die topics las haha..
    Ik ben wel schoon, hygiënisch zeg maar.. Dus ik doe stofzuigen/dweilen/wc elke dag..
    Tafels afnemen, afwassen en mijn gasfornuis ook elke dag.

Maar mijn koelkast helemaal uitsoppen echt niet elke dag of elke week. Denk 1 x per maand. Ramen lappen ook geloof ik elke 2 weken. Beddengoed verschonen doe ik om de 2 weken.
    Vriezer ontdooien of echt helemaal mijn keukenkastjes leeghalen en uitsoppen... euhmmm.. als het nodig is haha!

Ik vind je hoeft niet in een steriel huis te wonen, want als je dan ergens anders komt waar ze niet zo schoonmaken heb je elke x weer een virusje of bacterie te pakken. Je moet ook wel wat weerstand opbouwen hoor! Ik heb vroeger ook in drollen per ongeluk gezeten, zand gegeten, dingen afgelikt etc.. Ben er niet minder om geworden. ;)

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Maar ik denk wel dat t gewoon voor iedereen erg persoonlijk is. Net zoals je manier van leven/inrichting/kledingstyle etc.. Dus ik zou er nooit iemand op veroordelen of raar/vies om aankijken.
    Mijn vriendinnen verschillen enorm kwa huishouden, maar het zijn allemaal even goede vriendinnen van me.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    lol heel veel zouden zich dood ergeren aan mij denk ik :p mijn man irriteert zich mateloos aan mij soms. heb lichtelijke smetvrees en baal er vaak wel flink van want kan er niks aan doen, zit gewoon in mij en weet niet hoe ik eraan ben gekomen of hoe ik er weer af kom. tja ik leef er gewoon mee en this is me. take it or leave it :p

20. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Met alleen water word dat niet schoon hoor! Minstens een blokje zeep bij gebruiken :D

Hier ook een kind dat standaard elke vrijdag een hap wil nemen uit een winkelwagentje. Vies... oké... maar ik ben veel banger voor afgebroken tandjes als ik over iemands teen heen stuiter hahaha!
    Kind word er trouwens alleen maar baldadiger van als ik hem los wring van het ijzer.

Share This Page