TS: je krijgt gelijk, hoor Wetenschap 24 - Lekker vies Ik heb de strijd opgegeven Handen van vrouwen bevatten meer bacteriën - Uiterlijk - Gezondheid - dokterdokter.nl
Hier bepaald geen smetvrees. Heb ik ook totaaaaaaaal geen tijd voor, LOL Als ik die topics lees, sla ik bij tijden ook steil achterover. Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken... Mijn huis moet schoon zijn, en als er tijd voor is graag ook opgeruimd, maar dan wel op een normale manier. Ik ga niet met ontsmettingsdoekjes en Dettol lopen klooien en als Thirza op straat iets in d'r mond steekt, is dat pech hebben. Uiteraard zeg ik er wat van en leer ik haar dat het niet OK is om een snoepje van straat op te rapen en die in je mond te steken, maar als er wel wat in d'r mond belandt... jammer dan. Uitspugen, weggooien en verder niks hoor Allergologen roepen al tijden dat dat uberschone juist leidt tot steeds meer allergieen en ziekte. Dat uberschone wordt ons ook helemaal niet door artsen aangeleerd, maar veel meer door producenten van producten die daarvoor zijn. Reclame schept dan een behoefte die feitelijk totaal onnodig is. Ga ik echt niet aan meedoen: mijn geld kan veeeeeeeeel beter besteed worden
Zolang het je leven niet negatief beinvloedt, vind ik dat ook. Vriendinnetje van mijn zus had echter een moeder met smetvrees en daar mochten geen andere kindjes thuis spelen. Ja, in de tuin, maar als ze moesten plassen, moesten ze maar naar huis.... En als de vriend(innet)jes weg waren, werden de kids zelf volledig afgeschrobt voor ze weer naar binnen mochten. Da's echt niet grappig als kind zijnde En dit is dan behoorlijk vergaand, maar ook minder vergaande dingen kunnen al aardig over een grens gaan van waar je nog op een gezonde manier met de dingen omgaat.... Smetvrees valt onder de dwangstoornissen en heeft alles met controle en angst te maken. Als je die twee dingen in een gezonde balans krijgt, (vaak nodig om de oorzaak voor het ontstaan van de angst en de te hoge behoefte aan controle over dingen te achterhalen), zal de dwang afnemen en kun je een stuk relaxter gaan leven
@Rozemarijke, dat vind ik dus ook.. Heel eerlijk, ik besteed liever meer tijd aan gewoon mijn gezin dan aan extra poetsen omdat het volgens de producten met dat product vééél hygiënischer zou zijn. Hoe denk je dat mensen het voorheen deden? Gewoon sopje maken met allesreiniger en spons/doekje en huppakee.. Niks geen dure Dettol spray of dat soort dingen. Ik gebruik dan wel van die hygiënische doekjes voor het toilet, maar de rest doe ik gewoon met simpele schoonmaakmiddelen. En ik zorg echt wel dat ik een normaal aantal minuten/uur besteed aan het huishouden om het gewoon leefbaar te maken, maar meer dan dat ook niet. Jammer dan als mensen dat vies/raar vinden. Heb er nog nooit klachten over gehad door visite hihihi... Zal toch wel iets goed doen toch.
maar als je er logische over nadenkt is het ook gewoon zo, bedoel je hoeft echt niet van mij met je handen in de honden poep te gaan zitten vroeten maar ik denk idd dat moeders die doorslaan en dus echt smetvrees hebben nou niet echt bepaald goed mee werken aan het imuumsysteem van hun kids... ze gaan er echt niet kapot aan als ze per ongeluk dat hangertje van het winkelwagentje in hun mond steken of het snoepje van de grond eten ...
Maar jullie doen net alsof de kinderen van moeders met schone huizen of moeders die veel schoonmaken ook buiten het huis worden opgevoed als een stel levende wezentjes in een zeepbel die nergens aan mogen zitten. Dat is absoluut niet altijd zo.. En zoals mijn buurvrouw doet buiten over alles echt panisch maar heeft zelf een te ranzig huis voor woorden.