ik ben vandaag presies 37 weken zwanger en ben al een tijdje een beetje aan het rondkijken hier... nu vertelde mn verloskundige dat je minimaal 10! uur lang goeie weeen nodig had voor 10 cm. ondsluiting te krijgen... en daarna pas mag persen... enzo... Hoe ging de bevalling bij jullie? en met hoeveel weken zijn jullie bevallen? in het ziekenhuis, of thuis of de helft thuis en de andere helft in het ziekenhuis? ben gewoon nieuwschierig en laat alles gewoon een beetje op me af komen mocht het straks zo ver zijn...
Iedere vrouw bevalt anders. De ene snel de andere wat langer en volgens mij doelt je verloskundige een beetje op het 1cm per uur principe. Ik heb turbo bevallingen. De eerste was er binnen 4,5 uur (vanaf het moment van de eerste wee tot het moment dat hij er was) De tweede heb ik nog geen 2,5 uur over gedaan, ook vanaf de eerste wee. succes met bevallen!
Hey, Ik ben bevallen met 40 weken en 2 dagen. Mijn bevalling: Op maandag 27 april begon ik s'ochtends de slijmprop te verliezen. Over de hele dag kleine stukjes. Ben nog lekker wezen shoppen met mn mannetje en s'avonds lekker al mn series gekeken. Om 22:30 zijn we op bedje gegaan, om 23:30 werd ik wakker zuurbranden bakkes wat is dat toch irr. Ik had ook een beetje kramp maar stelde eigenlijk niks voor maar ik kon niet liggen vanwege het zuurbranden dus ben maar een filmpje gaan kijken. Dus ik heb lekker op de bank gehangen en best nog wel veel geslapen. S'ochtends om 08:00 heb ik de vk gebeld omdat ik me niet lekker voelde en een beetje bloed verlies had ze wou wel even langs komen. Ik heb mijn vriend gevraagd om thuis te komen. Ik had niet het idee dat de bevalling al was begonnen maar vond het wel een fijn idee dat hij er was omdat ik me niet zo lekker voelde. om 09:00 was de vk er en kwam mijn vriend ook net thuis. Ik had opzich nergens last alleen een beetje bloed verlies en lichte krampen deden niet pijn. Ze vroeg of je mocht toucheren nou ja alst moet dan moet ut. Ze keek een beetje apart en zei dat ik al 4 cm ontsluiting had. Dus ik zou ook weeën moeten hebben (die waren er ook wel maar voelde ze dus praktisch niet) ze zei dat ze om 13:00 terug zou komen als er onder tussen wat was kon ik bellen dan kwam ze meteen. Nou ik heb met mijn mannetje tv gekeken en toen maar ff gedoucht. Daarna ben ik even op bed gaan zitten met de rugleuning om hoog nou ik werd wakker van de bel om 13:00 Had over de hele ochtend 5 weeën gehad die ik voelde maar was best te doen. We hebben even gepraat en ze wou toch nog even voelen voor de zekerheid nou ik had al 8 cm ontsluiting!!!! Toen hebben ze mijn vliezen gebroken maar de kleine had in het vruchtwater gepoept dus moest ik naar het ziekenhuis. Daar aangekomen nog steeds lichte krampjes maar verder niks. Toen om 14:15 begonnen de weeën die ik echt voelde en toen had ik al 10 cm ontsluiting om 14:30 dus toen kwamen de persweeën maar ik mocht nog niet mee persen omdat mn kleine mannetje niet helemaal goed lag met zijn hoofdje dus moest ik wachten tot 14:55 en die weeën waren heel gemeen maar goed maar 25 min en toen mocht ik persen en om 15:55 is onze zoon Jarno geboren -> 3955 gram en 51 cm Ze hebben wel een knip gezet omdat het op een gegeven moment niet verder kwam. maar goed nu 8 weken na de bevalling ben ik alweer top fit!
ik denk dat 10 uur weeën (en dan reken ik de weeën die ook werkelijk wat doen, dus ong 1 min lang en om de 2-3 min) erg netjes is bij een eerste. Het lijkt enorm lang, maja... Ik zou overigens tekenen voor 10 uur = 10 cm!!!!maja. ik ben weer goed voor het gemiddelde icm bovenstaande
Vanaf het verliezen van de slijmprom en redelijk lichte weeen tot aan de bevalling zelf 32 uur. Het echte werk begon om 20:00 uur 's avonds en om 10:10 uur 's ochtends ben ik bevallen. Dus 14 uur met de echte weeen. Ik koos voor een ziekenhuisbevalling en maar goed ook want mijn zoontje had in het vruchtwater gepoept en had ik dus toch naar het ziekenhuis gemoeten. Ik moet er echter niet aan denken om midden in de hele heftige weeen toch naar het ziekenhuis te moeten. Oh en ik beviel met 41 weken en 6 dagen.
Dit soort vragen zijn altijd wat moeilijk te beantwoorden heb ik inmiddels gemerkt. Omdat het punt van beginnen, nog weleens verscheelt zeg maar. Ik had zelf s avonds laat, tegen 11en het gevoel dat er wat 'rommelde' , maarja, ik was inmiddels 9 dagen overtijd dus dan hoop je op alles en alles kan ook wat zijn. snachts om 2.00 uur had ik het idee dat ik regelmatig wat voelde, wat aan kwam golven en weer wegebte. Nog prima te doen. 3 kwartier later wist ik het zeker en waren ze om de 5 minuten. Voor de zekerheid m'n man wakker gemaakt. Vlos kwam om 3.30u gaf aan dat het inderdaad begonnen was en zou om 8.30 uur terugkomen. Uiteindelijk ben ik s avonds om 20.45 bevallen van m'n dochter. In het ziekenhuis. Dit wilde ik zelf, maar zonder pijnmedicatie had ik het ook niet gered. De ontsluiting schoot gewoon totaal niet op. Dus zo'n 18 uur hier, als ik tel vanaf de wee, waarna het ook echt doorzette (de weeen bleven komen) .
vanaf de ochtend beetje gerommel. Rond 21 uur wat pijnlijkere weeen om kwart voor 23 braken mijn vliezen. Rond kwart over 1 2 cm en 2 uur later 10 cm. NA 29 minuten persen is ze om 4.24 geboren dus vrij korte bevalling
owja bij mijn dochtertje geteld vanaf de eerste echt pijnlijke wee; had 2 uurtjes ervoor al wat weeen maar die waren prima te doen (herkende t eerst niet eens tot ik me bedacht dat er regelmaat inzat haha wel om de 6 minuutjes maar niet erg ofzo...)
Ik ben met 36 weken en 4 dgn bevallen in het ziekenhuis. Mijn bevalling heeft in totaal 2 uur en 13 minuten geduurd. Heel snel dus hihi
Vanaf de 1e wee totdat hij geboren werd 2,5 uur. Gyn schrok er zelf ook van hoe snel het was gegaan. Klopt dus niet wat je VK zegt dat je minimaal 10 uur nodig hebt om 10cm ontsluiting te krijgen. Ik was toen 38 weken en 6 dagen.
38,6 bevallen. 06.30 start weeen, om de 7-10 min. 11.30 vliezen gebroken door vk 14.55 start persen 16.33 Lenthe geboren ! Precies 10 uur dus
Ik ben na 40 weken en 3 dagen bevallen. Van wee 1 tot het einde duurde 4 uur: 6.30 weeen (kwam er pas rond half 9 achter dat dat weeen waren) 10.00 vliezen gebroken 10.10 perweeen 10.30 Vera geboren Ben thuis bevallen.
ik stond smorgens op om naar het toilet te gaan (om 05.00u) en mijn water brak. opzich had ik nergens last van,en ook niets voelen aankomen. om 06.00uur aangekomen in het ziekenhuis (vruchtwater was niet helder dus de kleine had erin gepoept) Nog steeeds geen weeen. om 08.15uur had ik 5cm, en begonnen er lichte weeen op te komen. om 09.00uur weeenstorm! waaaauw! om 10.00uur 10cm ontsluiting, mocht beginne persen en om 10.25uur is dan ons dochtertje Selena geboren
Mijn vliezen braken de nacht van dinsdag op woensdag. Die avond naar het ziekenhuis, en daar beginnen snachts om 4 uur de weeen. Dyon is om kwart over 7 savond's geboren!