Hoi, Ik ben mama van 2 sterretjes en 2 pluisjes momenteel ben ik terug zwanger van nummer 3. Het is een stresvolle zwangerschap met platliggen omdat er een cerclage geplaatst is om mijn baarmoederhals dicht te houden. Ik had sowieso een klein beetje last van netheid maar sinds deze zwangerschap is het uit de hand gelopen. In begin was bang voor toxoplasmose op te lopen maar nu ben ik bang voor alles. Omdat ik nu minder mobiel ben en alles uit handen moet geven is het alleen maar erger geworden. Alles wat mensen aanraken wil ik niet meer aanraken. Ik wil dat mijn vriend zijn handen wast als hij de kat aangeraakt heeft. Ik ben ook wat vies van hem en dat vind ik ontzettend erg en we maken de laatste tijd ontzettend veel ruzie wat ik nu echt niet nodig heb. Door al die stress heb ik last van gespannen buiken. Ik bevind me in mijn moeilijke periode mijn 2 dochters zijn gestorven op 22w6d en 24w en ben nu 20w6d. Stress is uit de boze nu. ZIjn er nog mama's die hier last van hebben of hebben gehad? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik wil er nu alles aan doen om dit zwangerschap te laten slagen.
Hoi Wat vervelend lijkt me dat!!! Ik heb er geen ervaring mee of verstand van, maar het klinkt wel alsof je hulp kan gebruiken. Tenslotte levert het jou veel stress op en das niet goed voor je baby. Kun je het aankaarten bij de gyn of huisarts? Sterkte!
Het lijkt me goed als je wat psychologische begeleiding krijgt. Maak een afspraak met de huisarts. Evt. thuis laten komen. Misschien je verwezen worden naar een pop-poli in de buurt. Er zijn ook pit verpleegkundige die bij je thuis komen.
Goed gedaan, heel zwaar voor je, dit kun je niet alleen! Vreselijk dat je al eerder een kindje hebt verloren. Ik wens je veel Moed en geluk toe.