Niks meer kunnen door misselijkheid

Discussion in 'Gezondheid' started by BBoom, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BBoom

BBoom Actief lid

Jul 24, 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Weet even niet meer wat ik moet doen. Heb met 4 weken een zw test gedaan omdat ik toen al misselijk was. Dit is alleen maar erger geworden, inmiddels ben ik ruim 10 weken en kan niks meer. Het is volgens mij geen hg omdat ik vooral s ochtends moet overgeven en de rest van de dag wel dingen kan binnen houden. Het frustreerd me enorm dat ik niet eens normaal voor mijn zoontje van 2 kan zorgen. Ik ga inmiddels ook al bijna niet meer werken en dit zorgt ook voor veel frustaties omdat ik een eigen bedrijf heb. Voel me zo'n zwakkeling!!! Heb al van alles geprobeerd; emesafene, gemberthee, maria koekjes, vanillevla, cola etc etc... iemand toch nog een tip?! Begin me echt opgesloten in mn eigen lijf te voelen..

2. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Er zijn meer medicijnen dan Emesafene. Primperan bijvoorbeeld. Wellicht dat je daar beter op reageert! Sterkte!

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Zou idd teruggaan naar de huisarts en kijken voor andere medicijnen. En voor de zekerheid toch even laten testen of je uitgedroogd bent.
    En ook al is het geen HG (officieel dan), dit is toch echt wel erger dan 'normale' zwangerschapsmisselijkheid. Stel je voor dat je zonder zwanger te zijn al 6 weken elke ochtend alles er uit gooit... dan denk je toch ook niet: ik ben een zwakkeling omdat ik hierdoor niet normaal kan doen...
    Misselijkheid en overgeven is echt killing voor je gestel en je conditie.

4. Alva

Alva Niet meer actief

Ik geef 's ochtends en 's avonds over en overdag hou ik alles redelijk binnen. Ik ben dan wel misselijk en zit de hele tijd te boeren maar hoef niet over te geven.
    Alleen dat nare gevoel werkt al zo verlammend 😯 ik zie op tegen elke avond en elke nieuwe dag...
    Je stelt je niet aan, het is gewoon kl o te 😡

Wellicht andere medicijnen van de huisarts? Emesafene werkt bij mij ook niet meer.
    Sterkte, ik hoop dat je er snel doorheen bent.

5. BBoom

BBoom Actief lid

Jul 24, 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de lieve reacties! Herken idd heel erg dat gevoel van tegen de volgende dag opzien!
    Bij de huisarts hebben ze al wel getest op ketonen en suiker in mn bloed maar dat was gelukkig allemaal ok. Zat zelf ook al te twijfelen om te bellen voor andere medicijnen. Wat me tegenhield is dat ik al zo dicht bij de 12 weken zit en dus nog wel wat kan binnen houden. Maar dit is ook niet te doen zo, mentaal misschien wel net zo zwaar als fysiek. Dus ik ga morgen de huisarts maar weer eens bellen!

6. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh het is echt afschuwelijk hè? Ik kon helemaal niets meer en was helemaal mezelf kwijt. Gatver wat een rot gevoel.

Ik raad je aan primperan te nemen in misschien zet pil vorm?

En verder is het de tijd uitzitten en af en toe een colaatje tegen de misselikkheid.

De boel de boel laten het is maar tijdelijk...

Heeeeeeeeel veel sterkte!

7. Sakura123

Sakura123 Actief lid

Dec 16, 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben tot week 16 ook zo ziek geweest. Je stelt je niet aan, het is gewoon zwaar kut (pardon my French).
    Maar, bij mij was het met 16 weken wel echt ineens over. Ik hoop dat het voor jou ook zo gaat zijn.

8. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik kijk ook uit naar de dag dat het over is. Vorige week 4 superdagen achter elkaar gehad en nu weer hetzelfde liedje. Overgeven in de avond en ochtend en een hangover gevoel wat ik maar niet weggegeten, dronken,slapen of boeren krijg. Ik ben er gruwelijk chaggerijnig van.

9. Alva

Alva Niet meer actief

Ik wilde ook de huisarts niet bellen voor andere medicijnen. Ben vandaag 13 weken en hang alleen maar boven de wc. Normaal helpt een boterham met pindakaas maar nu ook niet...
    Ik twijfel om te bellen want ja, het zal nu toch wel elk moment over zijn. Ik keek zo uit naar de 12 weken, maar ik maak er nu maar 16 van :)
    Maandag zit ik bij de gyn, misschien heeft zij nog tips.

Hoe is het met jou Bboom?

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ja, wel bellen! Je raakt veel vocht en voedingstoffen kwijt met overgeven en dat is echt niet goed voor je. En je kunt in een neerwaartse spiraal komen waardoor het steeds erger wordt.

En idd bij ernstige misselijkheid is de kans dat het bij 12 weken over is erg klein (sorry dames!). Ergens tussen 16 en 20 weken (nogmaals sorry dames...) is realistischer.

11. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Veel sterkte.
    Ik heb geen echte tips, behalve er aan toe geven en 'accepteren' dat je ziek bent. Veel rusten was bij mij heel belangrijk.

Bij mijn tweede was ik extreem misselijk, vanaf 9 wkn moest ik deels thuisblijven, niet lang daarna compleet in ziektewet geraakt. Ik kon niet veel, was erg moe en depri, en als ik te veel deed, ging ik spugen. Voelde dan echt als een flinke buikgriep en lag dan ook het liefst opgekruld in foetushouding in bed (in donker en stilte ;)). Ik hield me ook vast aan die termijnen 12, 16, 20 wkn... maar helaas, heftig die teleurstelling dat er geen verbetering kwam. Heeft geduurd tot bevalling.

Bij derde was het duidelijk hyperemesis, boem vanaf 5 wkn alleen nog maar spugen :). Had eerst emasefene, hielp wat in begin, maar daarna primperan, dat deed het beter. Gebruikt tot 18 wkn. Maar eerlijk gezegd zorgde het er alleen voor dat ik weinig hoefde te spugen en redelijk kon eten en drinken (en dus niet uitdroogde), maar tegen het verlammende extreem misselijke gevoel? Nee, daar hielp het maar weinig tegen. Nu een beetje op voorbereid dat het weer tot bevalling zou duren. Wat helaas ook zo was ;). De hele zwangerschap in ziektewet gezeten.

Ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt en schroom idd niet om goede medicatie te vragen!

12. BBoom

BBoom Actief lid

Jul 24, 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo fijn dat je hier steun en herkenning bij elkaar kunt vinden hierin!! Heb hele lieve vrienden maar allemaal nog niet bezig met 'huisje,boompje, babietje'. Dan is dit heel moeilijk om uit te leggen want aan de ene kant behoor je op een roze wolk te zitten maar aan de andere kant tel je de uren af. Ik ben sowieso geen type dat geniet van zwanger zijn, daar ben ik veel te ondernemend en druk voor geloof ik haha! Het doel heiligt middel want mama zijn is wel het mooiste wat er is:-D

Hier gaat het sinds eergisteren iets beter!! *klopt heel hard af* Had ergens gelezen dat het heel belangrijk is dat je meer drinkt als je zwanger bent. Nu dronk ik al niet veel maar de laatste tijd nog minder door de misselijkheid. Dus sinds dit besef als een malle aan t water drinken dus wie weet is dit voor mij de oplossing!
    Blijft nog steeds wel zo dat het nu vooruit moet blijven gaan anders bel ik alsnog de huisarts! Vind medicatie tijdens de zwangerschap niet prettig aanvoelen maar ik moet er fysiek en mentaal niet aan onder door gaan want daar heeft de beeb ook niks aan. Heel veel succes voor de misselijk crew, hopelijk zit er snel verbetering in!!

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Emesafene maakt je zo suf! Ik heb inmiddels al meerdere vrouwen gesproken die het hadden. Als ik weer zwanger zou worden en weer zo ziek zou ik geen emesafene meer nemen. Primperan was het voor mij ook niet, maar probeer het!

Verder moet je vooral elke dag een rondje lopen buiten (liefst samen met iemand), anders takel je echt af (had ik het maar vaker gedaan). Qua voedsel: zet je koelkast op zn koudst, koud eten en drinken valt beter, junkfood (mcdonalds), milkshakes hielpen hier ook. Magnetronhamburgers (normaal smerig maar je houdt t wel binnen)

14. BBoom

BBoom Actief lid

Jul 24, 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ik vond die emesafene ook drie keer niks. De misselijkheid werd nauwelijks minder en idd zo suf als een konijn!

Vanochtend weer zwaar gehad. Na drie goede dagen dacht ik dat er doorheen begon te komen (ben aankomende donderdag 12 weken). Nu even stik chagrijnig dus.. Zo gek wat voor voorkeuren je ontwikkeld hè! Bij mij wisselt t steeds omdat ik t niet meer hoef als ik er een keer misselijk van ben geworden. Maar de trend is vooral gezonde dingen dus toch nog iets positiefs haha!

15. BBoom

BBoom Actief lid

Jul 24, 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Krijgen jullie ook zo'n last van je gewrichten van al dat hangen en stil zitten? Probeer wel zoals 1981mama al zei wat te bewegen elke dag.

16. Alva

Alva Niet meer actief

Ik probeer ook veel naar buiten te gaan, lekker de frisse lucht.

Ik heb ook wisselende voorkeuren.. als je een keer macaroni hebt uitgespuugd hoef je die niet nog een keer 😂😂

Vandaag is het broodje rundvleessalade. Tot nu toe 1 broodje en 1 glaasje water nog binnen vandaag... fingers crossed

17. zobijzonder

Oct 27, 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap Emesafene geslikt tussen de 6 en 10 weken. Nu vanaf 5 weken weer, maar hielp niet voldoende. Toen heb ik zelf om Primperan gevraagd en dat gaf me weer een beetje leven. Nu met 9 weken slik ik het niet meer en gaat het goed.
    Hopelijk ben je er snel vanaf, die misselijkheid is echt een hel!

18. Alva

Alva Niet meer actief

Ergeren jullie je ook zo aan de opmerkingen;
    Ach dat hoort erbij
    Je wilde toch zelf zwanger worden
    Enz enz

Dat zeg ik toch ook niet als iemand zijn been breekt met de wintersport 😬... Je wilde toch zelf gaan skiën!?
    Tuurlijk heb ik het er voor over, maar wat begrip af en toe zou geen kwaad kunnen 😊 ik ben gewoon blij als ik 's avonds mijn bed weer zie en mijn sociale leven staat even op een laag pitje 😊

19. BBoom

BBoom Actief lid

Jul 24, 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja! Vind het ook zelf moeilijk om er in mijn omgeving over te klagen..Want eigenlijk moet je blij zijn dat je zwanger bent en t goed gaat.

Ik zeg nu maar iets van 'tja doel heiligt middelen'.

Maar heel eerlijk gezegd onder ons: ik vind zwanger zijn zwaar kut zo en ik wou dat mn vent als draagvader kon fungeren;)
    In mijn ogen is het ook niet iets wat er zomaar bij hoort; vanaf week 6 tot nu al week 12 bijna niet kunnen werken. Heel je ritme naar de maan (check de tijd). En sociaal leven.. wat is dat?

Ik zeg; uitvinden maar, die mannen-buidel!

20. Alva

Alva Niet meer actief

Nou ik dacht heel even dat het minder werd... dat duurde 3 dagen.. heb nu weer een zere keel van al het overgeven 😯
    Ga zo primperan halen, had de gyn alvast voorgeschreven..
    Hopelijk werkt dat genoeg, zit er even doorheen :(

Share This Page