Hulp gevraagd! Ik ben 10 maanden geleden gestopt met de pil. De laatste 6 maanden is mijn menstruatie heel regelmatig, namelijk 28 dagen! Nu ben ik al ruim een week overtijd. Natuurlijk heb ik getest (kv) maar elke test was negatief, was wel ochtends. Ik heb wel een vol gevoel, vlagen beetje misselijkheid, sneller naar wc moeten enzo waardoor ik denk dat ik wel zwanger zou kunnen zijn (ook omdat ik anders zo regelmatig menstrueer) Wanneer zou ik naar de huisarts moeten/kunnen voor een bloedtest?? Alvast bedankt voor het meedenken!
Dat kun je nu al wel doen hoor gewoon je huisarts vragen om een bloedtest en de reden er van misschien een late ei kan ook maar jah dan had je nu denk ik al wel een streepje moeten hebben succes
Ja maar was net verhuisd en nog niet ingeschreven bij de huisarts dus dat moet ik eerst doen.. Heb m'n verhaal niet eens kunnen vertellen, beetje teleurstellend. Ga me nu snel inschrijven en dan als er maandag nog niets veranderd is, een test eisen... Nog even afwachten dus.... (Moeilijk!!)
Ik neem even aan dat je in Nederland woont? Want hier zijn ze niet zo makkelijk met bloedtesten als in België helaas. Hoogstwaarschijnlijk krijg je te horen dat je nog een week moet wachten en dan opnieuw moet testen. Maar je kan inderdaad gewoon een latere eisprong hebben gehad. Dat kan wel eens gebeuren ook al ben je 6 maanden nu regelmatig. Ik slik al minimaal 15 jaar geen pil en toch heb ik er soms ook zo'n maand tussen zitten.
Inmiddels nog steeds niet ongesteld geworden dus vanochtend de huisarts maar eens even gebeld.. Maar idd Esther15, er werd me geadviseerd om 'gewoon' nog even te wachten... Moeilijk! Hoe langer het duurt hoe meer ik stiekem begin te hopen dat de testen er wel eens naast zouden kunnen zitten.... Nog meer mensen ervaring met het lange wachten, hoe is het voor jullie afgelopen?