help! 4.5 week zwanger en helder bloedverlies.

Discussion in 'Zwangerschap' started by tinusjeikke, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu 4,5 werk zwanger en had net bij t afvegen op toilet wat helder bloedverlies. Weet iemand wat dat kan zijn? Is eerste kindje dus geen ervaring ofzo.

Ben zo onzeker, ben op dit moment op vakantie en kan het dus ook aan niemand vragen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

2. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

Jan 1, 2010
    403
    9
    18
    Hoi Tinusjeikke,

Wat naar joh, maakt je zo onzeker! Hoeveel is het?
    Ik heb bij beide zwangerschappen ook wat bloedverliesgehad..

liefs

3. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Ik heb het ook gehad, het liep zelfs langs mijn benen naar beneden. Ik heb het 4x gehad in mijn zwangerschap, bij 5.6, 6.5, 8.4 en 18 weken.

Heb je er kramp bij?
    Er iets aan doen gaat helaas niet, het is afwachten of je beeb blijft zitten. Ik duim voor je!!

4. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

Jan 19, 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik heb ook heel veel bloedingen gehad en helaas kan je er niks anders aan doen dan af wachten of je kindje blijft zitten daar binnen..

Mijn verloskundige heeft altijd tegen mij gezegd zolang je er geen kramp bij hebt en zolang het niet meer is dan bloed met menstruatie dan wil het niet zeggen dat er wat mis is..

De aderen daar onder zijn nu eenmaal wat weker en bloedden sneller..
    Dat je bloed verlies hebt kan 2 kanten op gaan.. De goede en de slechte.. het is echt afwachten
    Sterkte!

5. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen kramp bij. Voel me niet anders dan gister of vanmorgen. Behalve dat ik doodsbang ben dat het mis gaat.

Maar ik wacht af.

Het was een klein beetje, met afvegen.

6. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu met ook bruin slijm verloren. Ook bij afvegen. Het liefst zou ik op de wc blijven zitten om te kijken wat er nu verder gebeurt. Klein beetje kramp nu ook linksonder in m'n buik. Pffff en over een half uur zijn de beide ouders er om t goede nieuws te vertellen.

Wat nu????

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vervelend, heb het zelf ook gehad alleen dan wat verder in de zwangerschap.
    Belangrijk is of het een beetje bloed is of veel (meerdere toiletpapiertjes?) Zitten er stolsels in het bloed en heb je buikpijn? Als dat niet zo is dan is het echt niet erg..

8. tulip

tulip Niet meer actief

pff wat rot. Het bruinige lijkt een goed teken, maar dat is natuurlijk niet per definitie zo. Toen ik bloed verloor zei de vk dat wanneer het bruin werd, het begon op te drogen, het oud was en het dus ws een wondje in de baarmoeder was. Bij mij liep het anders af, maar mij rood verlies werd ook snel erger.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Meid, wat shit zeg!
    Bij mij ging het helaas niet goed toen ik bruin verlies kreeg maar het kan ook nog helemaal goed gaan!
    Ik duim voor je.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Oh wat klote zeg!
    Ik durf niet al te positief of negatief te zijn.
    Kan helaas beide kanten op maar omdat het helder bloed is en je al lichte krampen hebt denk ik dat het niet positief is.
    Sterkte!!

Alleen klote dat je het nieuws al wilde vertellen.
    Wat ga je nu doen?
    Sterkte meid!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hè bah wat vervelend... :(
    Bij mij heeft het niet goed uitgepakt de eerste keer. Dat was eerst een beetje. Toen nog een beetje en daarna bleef het rommelen. Uiteindelijk ben ik alles met 8w6d verloren.

Maar! Je hoort ook zat verhalen dat het wel goed gaat hoor. Dat hoop ik echt voor je!
    Heb je het wel gewoon verteld?

12. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu niks meer, alleen een iniminie beetje bruin slijm. Denk bij mekaar 3 druppels rood bloed.kramp is ook weg. Heb wel ontzettende last van obstipatie, hoop dat t daarom een beetje bloed. Zou dat bruine slijm niet nog van innestelling kunnen komen?

Ik wacht t gewoon maar af. Ga het zo wel vertellen. Maar laat dat bloedverlies verhaal achterwege. Als het morgen weer komt dan vertel ik het ze wel. heb ik in ieder geval steun aan ze!

Bedankt voor jullie meedenken

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Fijn dat het alweer minder is,krijg je weer wat hoop van.
    Succes met vertellen!

14. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou idd vooralsnog maar van het positieve uitgaan. Hoop voor je dat het hierbij blijft en dat alles goed blijft gaan.

15. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    hier vorige zwangerschap bloedverlies gehad die begon met bruin/rozig maar werd al snel helder rood. hartje was toen gestopt. volgende dag kreeg ik krampen.

nu vorige week ook bruin/rozig bij afvegen.
    bij vk geweest. alles was goed. ws kwam het bloed vd baarmoeder mond.
    omdat alles nu zachter en kwetsbaarder is. ws door een beweging iets geraakt.

het kan dus alle kanten op. zolang het bloedverlies maar niet veel en helderrood met stolsels is.

sterkte xxx

16. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    kan btw idd ook gewoon innesteling zijn.
    sommige vrouwen hebben het ook op de dagen dat ze eigenlijk ongesteld moeten worden

17. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

Jan 1, 2010
    403
    9
    18
    Hoihoi,

Hoe is het het nu? Ik hoop voor je dat het niets betekende.

Liefs Thyrza

18. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Ik zou me niet te veel zorgen maken. Je hebt geen krampen en het is een beetje, begrijp ik.
    Ik heb de eerste 2 weken (dus vanaf dat we het wisten, 3.5 tot 5.5) iedere dag een paar druppeltjes bloed verloren. Die waren allemaal te wijten aan de innesteling, volgens de verloskundige. Het innestelen gebeurt niet in een dagje of uurtje, maar dat duurt wel even.
    Zolang het niet erger wordt of er krampen komen, kan je er vanuit gaan dat het niet mis gaat.
    Al is het iets om onwijs onzeker van te worden... Want ach ach, dat was ik ook enorm!
    En al lijken de weken lang, ook deze gaan voorbij.

Je kunt wel de verloskundige bellen, en dan heb je kans dat je met 7/8 weken (als dat al niet beleid is) een echo krijgt om te kijken of de zwangerschap intact is. Dan hoef je niet zo lang te wachten!

Sterkte! en probeer een beetje te genieten!

19. tulip

tulip Niet meer actief

als het nog steeds minder is zou ik mij niet te druk meer maken...hoe is het nu??

20. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, sorry was heel druk deze ochtend. Maar nu is er niks meer. Geen bloedverlies en geen bruin slijm meer. Gevoel dat ik al 2 weken heb is hetzelfde. Geen kramp maar een onwennig gevoel in m'n baarmoeder. Heb t wel gewoon verteld. Moeder is kraamverzorgster geweest en zei denkt dat ik me nog niet druk hoeft re maken. Kan over 2 weken pas een afspraak bij de vk maken omdat ik nu op vakantie ben.

Share This Page