Hoi TS, ik zou het niet doen maar meer omdat je inderdaad nooit weet of het echt kwaad kan? Vast niet maar ik zou het risico niet nemen. Vraag me ook af of je er nu echt van kan genieten als je in je achterhoofd weet dat het wellicht kwaad kan.
Zooo hee wat een vijandige reacties hier!! Een vraag is een vraag en daar kan men antwoord op geven lijkt me?? Ik heb tijdens mijn zwangerschap van mijn dochtertjes behoorlijk veel gedronken, ik wist immers pas met 13 weken dat ik zwanger was, dwars door correct gebruik van de nuvaring heen. Op dat moment ook geen druppel alcohol meer aangeraakt. En m'n dochters zijn kerngezond ter wereld gekomen. Nu raak ik geen alcohol aan, ik doe alles zo gezond mogelijk zodat ik van deze zwangerschap echt kan genieten. En inderdaad er wordt belachelijk veel verboden tegenwoordig. Mijn moeder mocht tijdens haar zwangerschap van mij gewoon rode biefstuk (was zelfs goed!!) net als een glaasje rode wijn. Inmiddels zijn zoveel dingen 'slecht' ik kwam er vorige week ook achter dat kaneel niet goed is... Terwijl de VK zegt dat t geen kwaad kan.. Fijn hè al die regels maar ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en hopelijk is dat zoals je al eerder aangaf je drankje laten staan.
Nou je hebt het alleen niet helemaal bij het rechte eind. De reden waarom de medici geheelonthouding aanraden is omdat ze niet weten hoeveel alcohol schadelijk is. Alcohol tast namelijk de celdeling aan (gif) en helemaal afhankelijk van de mens, is dit gelijk met een heel klein beetje en bij de ander is daar wat meer voor nodig. Vervelend genoeg is dit niet niet aan de buitenkant te voorspellen... Vervolgens heb je wel gelijk dat het het eenvoudigst is want voor de één is één glas: een glas bier, voor de andere een glaasje bessenjenever en de volgende gooit een bierglas voor met bessenjenever... get my point? Geheelonthouding wordt dus geadviseerd om twee heel goeie redenen.
Ik ken ook genoeg vrouwen die af en toe een wijntje doen tijdens de zwangerschap. Aan jou de keuze. Persoonlijk kan ik het niet over mijn hart verkrijgen.
Zwanger en alcohol gaan niet samen! Maar ieder moet zelf weten wat ie doet. Ik heb geen druppel gedronken (deed ik buiten zwangerschap al weinig). Wilde geen slecht geweten hebben mocht m'n dochter er wat aan over houden.
Je moet het helemaal zelf weten, maar er wordt volgens mij nergens echt positief gedaan over alcohol en zwangerschap. Keertje zal geen kwaad kunnen maar wat als het misgaat? Ik zou zelf het risico nooit nemen, al was het maar omdat ik toen ik nog negatief testte dronken ben geweest en twee dagen later wel positief testte en daarna een miskraam kreeg, Dat is echt een mindfuck...
hmm ik vind alcohol tijdens de zwangerschap ook een no go, maar volgens mij vatten veel mensen de post van ts verkeerd op..of ik zij vroeg toch gewoon of alcohol echt zo slecht is als beweerd wordt of dat het puur uit voorzorg is?? Ik lees nergens dat zij zich vol wil gooien met smirnoff. In belgie is het trouwens helemaal niet zo not done om te drinken tijdens de zwangerschap (rode wijn enz.) Ik zou dus ook niet kunnen zeggen of het echt zo slecht is...ik denk dat men de gevolgen van alcohol niet goed kan onderzoeken/overzien en daarom dus een onthoudingsadvies afgeven...wat ik persoonlijk heel verstandig vind.
De reden waarom rode wijn discutabel is, is omdat er naast alcohol ook stoffen inzitten die goed voor je zijn. In smirnof zitten die niet, zou het dus niet drinken.
weet je ik zou er zo over denken heb je dat ene glaasje nou écht nodig, hoe graag wil je dat ene glaasje, en kun je zonder dat ene glaasje niet net zo veel plezier hebben, het feit is dat er té weinig bekent is in welke mate alcohol welk promilage dan ook schadelijk is of kan zijn voor je kindje. stel je voor je moet je kindje ergens brengen straks als hij/zij geboren is maar daar kunnen ze geen garantie geven voor de veiligheid van je kind breng je hem/haar dan nog, ik denk het niet dus zo zou ik ook over alcohol denken
Ik vind het ook gewoon een normale vraag van TS. Ze wil gewoon weten wat de heersende mening is. Mijn mening: ik zou het niet doen. mocht er ooit iets met beebje zijn, zou ik me altijd afvragen of het iets met dat glaasje te maken heeft gehad. Nee, ik denk niet dat 1 glaasje zo'n kwaad kan. Heb vaak genoeg gehoord dat 1 glaasje geen probleem is (vrouwen die dat als antwoord kregen van gynaecoloog) maar zou het zelf dus nooit doen. En hou ontzettend van een glaasje rode wijn (vooral nu in deze gezellige tijd). Vind sommige reacties hier erg kinderachtig!! Er kan toch gewoon normaal geantwoord worden? Zouden jullie ook zo veroordelen als het ging om 1 toastje filet americain? Wat volgens mij nl. Meer risico's met zich mee brengt. Maar goed....denk dat beetje respect naar elkaar toe best een goed idee is.
Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar vrij recente studies hebben uitgewezen dat alcohol nuttigen tijdens de zwangerschap wel degelijk een schadelijk effect hebben op de ontwikkeling van de hersens van het ongeboren kind.... Ik ben zelf ook gek op wijn en heb er totaal geen moeite mee om het te laten staan... mijn tijd komt wel weer.
Tja, de "dames" die zo heftig reageren hebben vaker de neiging helemaal uit hun fontanelletje te gaan "want het is míjn mening en die mag ik uiten". Natuurlijk hebben ze daar gelijk in, maar van enige nuance hebben ze nooit eerder gehoord, lijkt het wel. Iets met hormonen..... hoop ik voor ze. TS; trek je er niet teveel van aan. OT; er wordt inderdaad van alles geroepen, en je moet als zwangere zelf maar bekijken wat waar is en wat niet. Mijn uitgangspunt is; probeer geen risico te lopen! Dus ook dat ene glaasje gewoon laten staan. Het is geen must, dus zal het je ook geen moeite kosten.
ze weten het gewoon niet of een glaasje schadelijk is.. of niet.. dus dan zou ik persoonlijk maar voor safe gaan.. Beschadigde engelen - 't Zal je maar gebeuren - 15 mei 2007
Bij mijn eerste 2 zwangerschappen heb ik af en toe een wijntje gehad (3 in de hele zwangerschap). Eén of 2 jaar geleden is er een nieuw onderzoek geweest waarin nu toch wel iets is aangetoond dat ook kleine hoeveelheden al schadelijk kunnen zijn, dus zelfs die éne keer. Dus nu drink ik geen druppel...
Haha nou een realistisch beeld zul je hier niet krijgen..als er al iemand anders over denkt zal die het ws niet meer toegeven. Vind de reacties wat overdreven, je hebt niet net voorgesteld om krat leeg te drinken ofzo... Maar ook ik zou een glas even laten staan ( Slokje voor smaak doe ik wel heel soms) Daarnaast vind ik 9 maanden op melk leven ( zo als degene die zegt alleen te eten en drinken wat een pasgeboren baby binnenkrijgt, ook wat ver gaan
Er zijn heel veel leuke en lekkere alcohol vrije drankjes op de markt... Je hebt light live van de plus...is 0,0% vooral de bubbels (rose en wit) vind ik erg lekker en met een feestje neem ik dit mee en schenk ik het in een leuk glas...zo doe je toch gezellig mee Ook is er wit bier 0,0% en jillz vind ik ook erg lekker met 0,0% Allemaal gezellig drankjes zonder dat ze schade aanrichten en met een leuk glas heb jij als zwangere ook super avond met een alcohol vrij drankje
maar wat verwacht je dan, als je zo'n topic opent, WEET je voorafgaand al dat je dit soort reacties kan verwachten. persoonlijk vindt ik het alleen al een belachelijke gedachte gang om er alleen al over na te denken. Je hebt een levende schat in je, ( ten minste zo zie ik het) en ik kan me geen a.s. moeder voorstellen die bewust aan mee werkt om schade aan te willen brengen.