Is niet geheel onzin denk ik hoor. Wie weet ijn de adviezen van nu over 20 jaar ook weer van de baan. Iedereen (inc mijzelf) zit nu vrolijk aan de vitamine supplementen maar dat effect is ook nog niet onderzocht zei zelfs mijn verloskundige.
Waarom drink je geen Jillz 0,0% is ook echt een kinderdrankje, maar je hebt in ieder geval het gevoel dat je niet 'suf aan de cola' zit!
misschien is het handiger om daar niet vanuit te gaan..? Waarom een advies niet opvolgen en de veronderstelling dat het MISSCHIEN ooit achterhaald zal zijn laten voor wat het is... een veronderstelling?
Je moet het lekker zelf weten. Als jij van dat ene glaasje ozo geniet en dit boven je kindjes gezondheid of gevoelens zet, tjah.. dan doe je dat toch.
Ik bedoel er mee te zeggen dat zwangere vrouwen vroeger ook adviezen kregen die achteraf niet heel veilig waren. Kijk maar naar de DES en softenon vrouwen. Verder neem ik gewoon de adviezen van de vk aan hoor. Zij zei zelf geen fan re zijn van mulitvitaminen omdat er gewoonweg niet genoeg onderzoek naar gedaan is. Ze raadde me alleen foliumzuur aan.
Ik heb bij deze tweede ook geen multivutamines meer gebruikt nadat ik weer normaal kon eten en alles binnenhield. Ben benieuwd wat eruit zal komen? Bij mijn eerste dochter heb ik het 41 weken geslikt. Maar ik at toen ook wel slechter. Nu eet ik heel goed en gevarieerd, zou niet weten waarom ik dan multi's zou moeten innemen.
Wat een vijandige reacties... of het echt kwaad zou kunnen, geen idee, maar ik zou geen risico nemen.. Lekker aan de fris
ik heb niet alle reacties gelezen, het zijn er nogal wat. Maar wat alcohol betreft zeg ik: niet doen. Het advies is er niet voor niks toch?? Ik weet ook niet of alle gyn's wat anders zeggen, ik heb iig alleen nog maar gehoord dat het grote problemen voor je kindje kan geven.
ik vind die vk's die zeggen dat 1 glas wijn geen kwaad kan ook, toch wel erg schokkend. ik zou het nooit doen, nooit gedaan ook. liet tiramisu al staan, of als er wijn door het gekookte eten werd gedaan, at ik t ook niet, wilde geen enkel risico lopen.
ja dat is waar, maar je kan er alleen zelf ziek van worden, maar als je ziek word, moet je uitkijken voor uitdroging, dat kan wel schadelijk zijn voor de baby
@TS: als jij je er goed bij voelt, gewoon doen. Wie ben ik om daar over te oordelen? Heb je het ook aan je VK voorgelegd? Ik zou er zelf niet over peinzen om een glas alcohol te nuttigen tijdens de zwangerschap. Hoewel ik in de eerste weken (toen ik het niet wist) wel een paar biertjes heb gehad. Wel heb ik een aantal maanden geleden een docu gezien over kinderen met FAS. Vond het verschrikkelijk. Ik dacht altijd dat het om grof alcohol gebruik ging tijdens de zwangerschap, maar er werd genoemd dat het ook van af en toe een glaasje kan komen. Nu weet ik niet in hoeverre dat wetenschappelijk is onderbouwd, maar ik zou het persoonlijk laten staan.
Het is niet bewezen dat 1 glaasje kwaad kan, maar ook niet bewezen dat dat niet zo is. En stel nou, dat je kindje iets mankeert, zou je je zelf dan niet schuldig voelen dat je dat glaasje niet kon laten staan. (ook al hoeft het niet in verband te staan). Ik wel, ik zou me altijd afvragen of ik dat ene glaasje niet beter had kunnen laten staan...
volgens mij niet hoor, de listeriabacterie kan voor hersenvliesontsteking zorgen zowel bij moeder als kind... De gevolgen van een listeriabesmetting kunnen namelijk heel ernstig zijn: vroeggeboorte, een miskraam of een doodgeboren kindje bijvoorbeeld
Tiramisu en crème brûlée uit winkel kunnen gewoon hoor door dat ze langer houdbaar zijn en geen rauwe ei meer kunnen bevatten. In de restaurants even vragen of het a la minute vers is...
ik heb echt wel filet american op hoor tijdens m'n zwangerschap !! En niet omdat ik niet zonder kon, ik vond t gewoon erg lekker! En die ene keer.... pfff ik ben er niet slechter van geworden en mijn dochter waarschijnlijk ook niet. Ik zou t zelf met alcohol niet doen hoewel ik smirnoff ook erg lekker vind. Maar ik ben het wel met de ts eens, een forum is ervoor om vragen te stellen, niet om meteen aangevallen te worden. En natuurlijk, dit is openbaar dus iedereen leest, blabla. Maar het is simpel een vraag of het wel of niet kan, omdat er zoveel verschillende adviezen gegeven worden!
iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen.... Maar ik persoonlijk kan er echt niet mee om wanneer ik zwangere zie drinken of roken...grrr Er moet maar iets aan de hand zijn met de baby (die dan misschien niet te maken heeft met alcohol of nicotine) dan heb je toch de rest van je leven een schuldgevoel? Wat zijn nu 9 maanden .... Ik vind het ook erg jammer dat ik op die feestdagen nu geen glaasje zal kunnen drinken ...maar als ik dat stampertje in mijn buik voel grijp ik met veel plezier naar een fruitsapje. trouwens, genoeg receptjes te vinden op internet waar er geen alcohol in zit.
o dat wist ik niet eens, dacht dat je er alleen doodziek van werd. Maar goed ik eet ook niks rauws, wil het risico gewoon niet lopen.
Misschien ben je in de war met salmonella. Van een salmonella-vergiftiging word je zelf echt hondsberoerd, maar komt niet bij je kindje. De listeriabacterie idd wel.