o jaaaaa dat is zo idd. Ik eet iig niks van dat soort dingen om het risico zo klein mogelijk te houden.
Het is geen smirnoff Ice, maar misschien komt de Jilzz 0,0 in de richting van een gezellig alcoholvrij drankje op een feestje?
Bij alcohol tijdens je zwangerschap gaat het niet om de hoeveelheid. Je moet je realiseren dat je baby uit nog maar heel weinig cellen bestaat en alcohol cellen beschadigt. Stel je voor dat je nog heel pril zwanger bent en je baby bijvoorbeeld uit 10 cellen bestaat waarvan je er 1 beschadigt (en ja, dat kan met een glaasje alcohol). Dan heb je er nog 9 over. Die 10 (dus nu nog 9) cellen moeten zich gaan delen om tot een compleet mensje te komen. Die ene cel die de baby nu mist, worden dus uiteidelijk 10.000-en missende cellen...
Dat het überhaupt al een vraag is??????? Het feit dat je het ons vraagt is voor mij een teken dat je zelf ook wel weet dat je het niet moet doen. Weet je...dat drankje is pas echt superlekker als je het drinkt na je bevalling (en/of bv) net als dat eerste biefstukje of broodje filet americain of gerookte zalm.
Tja... er is zoveel slecht.. en een smirnoff zal vast geen kwaad kunnen.. Maar wil je nou echt een antwoord?... Ik heb lang gewerkt met kinderen met het fas syndroom.. en geloof me.. ze moeten niet alleen leren omgaan met hun tekortkomingen.. ook met een moeder die ze dit heeft 'aangedaan'... Sta er eens bij stil als je kindje geboren wordt en hij blijkt geestelijk gehandicapt.. zou jij jezelf dan schuldig gaan voelen dat je niet een paar maandjes gewacht hebt met die éne smirnoff? Je wil toch liever 0,0 risico lopen als je de keuze kunt maken?
God wat een reacties weer je zou je bijna schuldig voelen door er alleen al aan te denken Ik geloof dat zo ijsje geen kwaad kan. Dat promilage is te verwaarlozen 1consumptie. Komt niet aan bij je kindje.
Ik drink zelf niet, rook ook niet, zeker niet als ik zwanger ben. Maar het moet me meteen denken aan een vriendin van mij, toen ik zwanger was van mijn zoon. Ik had nog wijn staan en zij zei (verpleegkundige!) dat t wel kon en mocht, maar ik doe t niet ik vind t niet eens lekker t stond er nog van oud en nieuw toen. Nou zei ze, als ik zwanger ben dan neem ik elke avond nog wel mijn wijntje en whiskeytje hoor! In mijn ogen ben je dan gewoon verslaafd! Uiteindelijk heeft ze t niet gedaan, alleen wijn gedronken met kerst wat ik van dr begreep, maar toch...ik zou zelf t risico niet nemen.
Wat een reacties hier! Beetje respect dames. Ts, ik geloof niet dat het kwaad kan. En als je dat wilt doen moet je het gewoon doen. Hier zijn een heleboel mensen die leven volgens het boekje tijdens hun zwangerschap. Door dit forum zijn we allemaal uber-up to date met wat wel en niet mag. We vergeten hier allemaal dat er heel veel vrouwen zijn die niet op de hoogte zijn van alle regels en toch ook gezonde kindjes op de wereld zetten. Je hebt het over een glaasje. Dat is niet veel. Ik zou het daar dan wel bij laten. En doe er lang mee.. Dan tegen de tijd dat het op is, is de alcohol ook al verdwenen. Ik zou me er persoonlijk niet heel lekker over voelen maar dat ben ik. Gewoon doen wat je wilt. Je kindje komt door dat ene glaasje echt niet ter wereld met enge ziektes en weet ik veel wat. Dat is een pure angst die wij elkaar aanpraten. Niet iets wat een professional zou zeggen.
Ik persoonlijk zou t niet doen gezien er alternatieven zijn. Heb met oud en nieuw heerlijk meegeproost met een wiekse witte en een rose bier beiden 0,0% verder heb je jillz en jip en janneke champagne. Genoeg alternatieven voor alcohol vrij dus. frez wijn van de hema is alcoholarm met als ik het goed zeg 0,5% dus altijd nog beter als Smirnoff 4%
Weet je, mijn VK in Engeland zegt (dat is de norm hier zeg maar) dat 1-2 glazen per week mag, 5 jaar terug was het zelfs 4 per week, het verschilt echt per land denk ik dan. Maar het ligt helemaal aan jou..
Ik vind het maar gek. We weten intussen dat het niet goed is voor de gezondheid van jezelf en daarmee dus ook van je kind als je zwanger bent. Als iemand zijn pasgeboren baby alcohol zou geven dan zitten we allemaal op de kast. (logisch) Maar als een zwangere aan de alcohol wil kan een beetje wel? Is het nou zo moeilijk om 9 maanden niet te drinken voor de gezondheid van je kind? Niet bedoeld naar TS hoor, maar meer gewoon dat mensen zeggen dat het wel kan met mate. Ik vind het heel raar.
Ik zou zeggen: klim maar op de kast. Pasgeborenen krijgen best vaak alcohol toegediend, in de vorm van homeopathische druppels. Cinababy, speciaal bedoeld voor baby's met krampjes, bevat ruim 2,5% alcohol.
Zolang een diëtiste nog zegt dat je tijdens de zwangerschap rustig lightfrisdrank mag drinken, die bomvol ASPARTAAM zit, neem ik de meeste regeltjes voor lief. Ik ben absoluut geen alcohol-drinker, maar dit begrijp ik echt niet. Aspartaam is zó slecht, maar je mag het gewoon drinken. (of zou de druk van de voedingsindustrie zo zwaar zijn...) Weet, het is off-topic, maar snap dit echt niet!
Heb je helemaal gelijk in. Ik loop ook met een grote boog om aspartaam heen. Maar dat alcohol slecht is tijdens je zwangerschap is al duizenden keren bewezen in allerlei onderzoeken en dat is ook algemeen bekend. Ik zou dat dus toch maar serieus nemen
Vergeet niet dat het bij homeopathische middelen slechts om enkele druppeltjes gaat en bij echte drank om glazen! Trouwens, je kunt de alcohol laten uitdampen voor je het middel aan je kindje geeft... En dat best vaak vind ik een beetje overdreven! Meer baby's krijgen andere middelen dan cinababy hoor, daarvoor heb je ook infacol o.d.... En dat is de issue hier ook helemaal niet. Drank in de zwangerschap is gewoon aantoonbaar slecht voor de ontwikkeling van je baby (en dan met name het zenuwstelsel). Hier een absolute no go, die paar maandjes kun je het best missen.