Eerst rijstebloem en dan pas groente/fruit of niet nodig?

Discussion in 'Voeding' started by Luvv, Dec 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Ik weet t echt niet meer van de oudste. Onze jongste is nu 5 maanden oud en krijgt alleen nog melk. Nu las ik dat rijstebloem een goede 1e stap is voor bijvoeding maar is dit echt nodig? Ik dacht eraan om langzaam te beginnen met groente en daarna fruit. Volgens mij heeft de oudste ook geen rijstebloem gehad. Wel een bord pap s ochtends maar toen was ze volgens mij al een stuk ouder.

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met groente sinds twee weken en gaat prima.
    Die pap vind ik niet zoveel toe voegen, alleen maar zwaardere vulling en extra calorieën, maar iedereen doet het op zijn eigen manier. En volgens mij moet je gewoon goed kijken naar je kindje hoe die erop reageert

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    wij hebben ook nooit pap gegeven. ik vond het maar onzin. zijn ook begonnen met groente en paar weken later fruit.
    bij 11 maanden kreeg hij s morgens brinta maar dat was ook maar 2 maanden ofzo en toen gewoon brood s morgens

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Rijstebloem is niet nodig. Je kan ook gewoon meteen groente en fruit geven. Wij hebben nooit rijstebloem gegeven. Ze krijgt nu wel sinds een paar dagen pap als ontbijt maar ze is al 8 maanden.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rijstebloem is een heel neutrale manier om bijvoeding uit te proberen maar het hoeft niet. Ik vond het persoonlijk handig

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe zie je dat 'neutraal'? Mijn dochter krijg van rijstebloem verschrikkelijk veel krampen, dat heeft ze bij groenten of fruit nooit gehad. Ik gebruik het alleszins nooit meer.

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Bedankt! Dan begin ik eerst met wat groente.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier nooit rijstebloem gegeven. Het is niet iets wat persé nodig is. Je kunt het beste eerst met groente beginnen en pas daarna met fruit. Fruit is zuurder, het heeft daarom eerder een negatief effect op de darmpjes dan groente.

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Als ze het voor gewicht, doorslapen de niet nodig heeft, niet doen

Share This Page