Ik weet t echt niet meer van de oudste. Onze jongste is nu 5 maanden oud en krijgt alleen nog melk. Nu las ik dat rijstebloem een goede 1e stap is voor bijvoeding maar is dit echt nodig? Ik dacht eraan om langzaam te beginnen met groente en daarna fruit. Volgens mij heeft de oudste ook geen rijstebloem gehad. Wel een bord pap s ochtends maar toen was ze volgens mij al een stuk ouder.
Wij zijn begonnen met groente sinds twee weken en gaat prima. Die pap vind ik niet zoveel toe voegen, alleen maar zwaardere vulling en extra calorieën, maar iedereen doet het op zijn eigen manier. En volgens mij moet je gewoon goed kijken naar je kindje hoe die erop reageert
wij hebben ook nooit pap gegeven. ik vond het maar onzin. zijn ook begonnen met groente en paar weken later fruit. bij 11 maanden kreeg hij s morgens brinta maar dat was ook maar 2 maanden ofzo en toen gewoon brood s morgens
Rijstebloem is niet nodig. Je kan ook gewoon meteen groente en fruit geven. Wij hebben nooit rijstebloem gegeven. Ze krijgt nu wel sinds een paar dagen pap als ontbijt maar ze is al 8 maanden.
Rijstebloem is een heel neutrale manier om bijvoeding uit te proberen maar het hoeft niet. Ik vond het persoonlijk handig
Hoe zie je dat 'neutraal'? Mijn dochter krijg van rijstebloem verschrikkelijk veel krampen, dat heeft ze bij groenten of fruit nooit gehad. Ik gebruik het alleszins nooit meer.
Hier nooit rijstebloem gegeven. Het is niet iets wat persé nodig is. Je kunt het beste eerst met groente beginnen en pas daarna met fruit. Fruit is zuurder, het heeft daarom eerder een negatief effect op de darmpjes dan groente.