Tsjemig, totaal respectloos. Het gaat niet om zomaar wat hapjes, het gaat om bewust grenzen overschrijden. 'Alvast even snel een hapje geven voordat papa en mama daarmee begonnen zijn, dan heb ik de primeur', dat doe je gewoon niet. Uiteraard moet hier heel duidelijk over gesproken worden, maar wat mezelf betreft zou ik geen vertrouwen hebben in een schoonmoeder die zo weinig respect toont en de eigen zin doordrijft.
Zo staat het er toch helemaal niet in het OT ??? Lekker zin doordrijven zodat oma lekker hapje kan geven?? Ik maak dat er helemaal niet uit op dat dit het geval is. Jouw reactie vind ik dan weer respectloos. Niemand kent TS en haar schoonfamilie, jij weet dus helemaal niet hoe ze het bedoelt heeft. Misschien gewoon een enthousiaste oma ???
Ik denk dat het meer een principe kwestie is Ook ik zou koken van woede.. Mijn ouders zouden denk ik ook nog wel eens onze grens overschrijden, dan is het voor een heeeeeele lange periode klaar voor ons Je hebt als opa en oma de regels van papa en mama te respecteren, of het ze het er nou mee eens zijn of niet.
Een enthousiaste oma, daar twijfel ik niet aan. Maar wel een die doelbewust grenzen overschrijdt, en niet zo'n beetje ook. Dat voel je aan, zoals de meesten hier, of niet, zoals jij.
Hoe kan het toch dat zoveel schoonmoeders duidelijk zo weinig respect hebben voor hun kinderen en hun partners dat zij hun wensen gewoon negeren? Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van. Persoonlijk zou ik eens zelf kijken wat er mis gaat in de relatie waardoor (schoon)ouders denken deze ruimte te kunnen nemen. En begin daarbij bij jezelf! Mijn schoonouders EN mijn moeder zouden dit niet eens in hun hoofd halen.
Ik denk dat er hier velen jaloers op je zijn. En geen idee waarom dit regelmatig voorkomt. Ik denk dat er veel betweterigheid is (vroeger deden we het toch ook zus en zo, en jullie zijn ook groot geworden) en wellicht voelen kleinkinderen zo 'eigen' dat het misplaatste idee bestaat dat dit soort dingen wel moet kunnen. Maar het is uiteindelijk vooral een gebrek aan respect, ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten uitleggen.
Oeh, ik zou het ook écht niet leuk vinden hoor!!!! En ik weet niet of je oma het heeft gedaan met opzet voor de primeur of uit onschuld. Ik zou in elk geval een gesprek aangaan!!
Inderdaad, dat zouden ze hier ook echt nooit doen! Ik bedoel maar, we zijn toch volwassen moeders? Respecteren dan zoveel ouders dat niet?
Ik zou ook echt koken van binnen! Zou ook minder vertrouwen hebben, want ze respecteert jullie wensen niet.. Nu zijn het hapjes, wat is het volgende, denk ik dan..
Ik zou des duivels zijn. Niet alleen omdat ze het eerste hapje heeft gegeven wat ondanks dat de kleine er niks van weet later, het een heel bijzonder moment is wat papa en mama moeten delen, maar ook geen respect lijkt te hebben voor jullie keuzes.
Goh ik ben dus niet de enige die er net zo over denkt Je kan ook overal een drama van maken... Ik denk echt niet dat het met kwade opzet is gedaan hoor.
Dit ging om schoonmoeders in het algemeen, zoals je had kunnen lezen. En ja, het is gissen. Maar eerlijk, hoor. Stel, je wil je kind geen suiker geven voor de twee jaar, ik noem maar iets, en SM geeft achter je rug een stuk appeltaart. Mogen 'we' dan ook niet denken 'dat is repectloos'? Kom op zeg. Dit doe je gewoon niet als je fatsoen in je lijf hebt. En hé, als je dit zelf prima zou vinden, da's mooi toch! Maar ik zou dus furieus zijn en grote moeite hebben om SM nog te vertrouwen. En voeding voor baby's vind ik zelf nogal een Ding, ook omdat het nogal belangrijk kán zijn in welke volgorde, hoe en wat je wilt aanbieden. Enfin.
Zo denk ik ook. Ik snap het echt niet dat sommige mensen dit soort dingens doen terwijl ze weten wat jouw wensen zijn.
Iedereen bedankt voor de adviezen We zijn vanmiddag wezen praten, manlief heeft het woord gedaan ik weet niet of het over is gekomen ze praatte er een beetje overheen dat ze het toch niet lekker vond en bijna niets op heeft, dus nog een keer gezegd dat wij het wel erg jammer vinden dat we nu niet zelf haar eerste hapjes hebben kunnen geven en toen zij ze, ja ja nou oke ik zal het niet meer doen alleen als jullie iets meegeven. Dusss.... ben nog niet helemaal gerustgesteld maar manlief wel en hij kent ze het best (en hij was haast nog bozer dan ik)