Ik vind het maar raar...toen wij kinderen kregen waren we toch al zo'n 15 jaar volwassen en het huis uit, zou toch wel heel vreemd zijn geweest als de opa's en oma's dan opeens kinderachtig waren gaan doen...
Ja, ik denk dat je toch een ander soort relatie hebt met ouders en schoonouders als mensen je zo kunnen passeren!
Mmm, ik weet niet hoor. Je hebt echt mensen die enorm over anderen heen walsen. Ik ben behoorlijk assertief, al zeg ik het zelf, maar sommige mensen zijn zo bot, lomp en weinig empathisch dat je soms toch nog verrast wordt. En nee, ik heb het niet over de SM van TS, want die ken ik niet, hè.
Wat een vervelende situatie zeg. Ik zou ook boos zijn. Maar vooral omdat ik teleurgesteld zou zijn dat ik het moment zelf niet heb mogen meemaken. En nee je kind weet niet of het zijn 1e of 2e hapje misschien is en door wie dit gegeven is. Maar wel je eigen gevoel. Ik wil dat allemaal graag zelf doen. Is toch een van de mooie momenten die je wilt vastleggen of op zijn minst bij blijven. Ik lees dat jullie een gesprek al hebben gehad. Zou niet zomaar het oppassen stop zetten, je schoonmoeder had er waarschijnlijk geen slechte bedoelingen bij. Was waarschijnlijk een ondoordachte actie. Als je zelf het gevoel hebt dat ze nog een keer iets zou doen zou ik als je je kind brengt duidelijk uitleggen wat je verwacht dat ze doet en dat ze anders altijd eerst even met jullie moet overleggen.
Maat wat maria zegt klopt ook. Een vriendin van mij die echt ontzettend makkelijk in de omgang en geeft duidelijk haar grenzen aan, maar heeft echt een schoonloeder from hell...die doet precies waar ze zin in heeft en luistert naar niemand. Duidelijk mag zijn dat zij geen vaste oppas van de kinderen mag zijn maar ze zien haar evengoed wel natuurlijk. Vraagt bv of de baby uit bed mag (wat ik uberhaupt een domme vraag vind, want wie haalt er nu een slapende baby uit bed, maar goed, mn vriendin zegt dus nee laat maar lekker slapen. Zodra moeders toevallig naar het toilet moet ofzo vliegt oma naar boven en haalt de baby dus wel uit bed. En dit is nog maar een voorbeeld hoor.
Ik herken het tuc.. Ik ben ook assertief en heel duidelijk, maar toch luisterd mijn schoonmoeder gewoon weg niet altijd en doet haar eigen ding.. En dan zeg ik er wat van, of mijn man en wordt er gelachen en gezegd ja oma's mogen dat.. En het blijft telkens net binnen de grenzen, maar ze zoekt ze wel constant op.. Tot irritatie aan toe Als of ze extra dingen uit de kast moet trekken om leuker gevonden te worden.. Terwijl mijn dochter maar 1 oma heeft en ze dus al de leukste oma is
Tuc: ooeeehhhh daar zou ik écht wild van worden zo'n schoonmoeder... Vind ik dan nog erger dan het eerste hapje geven op die manier! Zou in geval van TS ook meer teleurgesteld zijn uiteindelijk, maar als eerste reactie ook boos. Natuurlijk weet je kindje er niks meer van, maar dan nog... Het gaat ook om wat er dan gegeven wordt en op welke manier etc. Dus dat zou mij nog meer storen... Hier gelukkig nooit zover gegaan. Natuurlijk altijd wel wat irritatiedingen, maar denk dat iedereen dat wel heeft... Ze weten over het algemeen precies hoe wij er over denken en wat wij graag wel en niet willen, daar wordt toch wel aan gehouden. Nu is het ook zo dat de opa's en oma's hier niet structureel oppassen, dat scheelt misschien ook...
Ik zou ook boos zijn. Maar je kindje daar niet meer brengen zou ik niet doen. Dat is de boosheid die praat en is ook niet de oplossing. Maar ik zou het haar wel zeggen. En zeggen dat je verdrietig bent hierover, dat dit iets is wat jij als mama eerst had willen doen. Misschien ziet ze er het slechte niet van in, anders had ze het ook niet verteld denk ik als ze het bewust had gedaan. Wel duidelijk maken dat dit een privilege is voor de ouders.