Hallo dames ! Ik moet 25 maart voor een sis-echo . Ik heb 6 geleden al eens zo een echo gehad en toen viel het me allemaal mee . Maar het schijnt dat het allemaal veranderd is . Toen gebruikten ze een waterige vloeistof en had ik alleen tijdens het onderzoek wat menstruatie achtige krampen . Maar nu gebruiken ze in plaats van die vloeistof een soort gel en dat schijnt pijnlijk te zijn . Ik moet de avond van te voren al beginnen met pijnstillers nemen en dan 2 uur voor de behandeling nog eens . Dan natuurlijk ook nog na de behandeling ... Zijn er meiden die deze sis-echo ook hebben gehad met die gel en is het echt zo pijnlijk ? Bedankt alvast ! Groetjes Joyce
Hoi Joyce, Ik ben niet bekend met een sis echo, maar wil je wel even heel veel succes wensen. Groetjes Elvira
Bedankt meiden ... Sorry , was misschien handig geweest als ik dat even had uitgelegd ! Bij een sis-echo brengen ze gel in de baarmoeder (voorheen was dat een spoelvloeistof) en maken ze tegelijkertijd een inwendige echo . Er worden dan foto`s gemaakt van de baarmoederwand , de eierstokken en alles wat er zoal in de baarmoeder zit . Dus ook eventuele vleesboompjes , cystes enz . Voorheen deden ze dat dus met vloeistof en dat is niet echt pijnlijk , op wat na menstuatie krampjes na dan . Ik hoefde toen ook geen pijnstillers te nemen . Nu doen ze het met een soort gel en moet ik ineens de avond van te voren al met pijnstillers beginnen En ben ik dus bang dat het ondanks die pijnstillers nog erg pijn gaat doen Ik krijg deze echo omdat ik lidtekenweefsel op mijn baarmoederwand heb zitten . Dit is gekomen doordat na de bevalling van onze oudste een curretage niet goed is uitgevoerd . De boel is gaan verkleven ... Heb een hersteloperatie gehad , maar die was mislukt omdat mijn lijf de spoelvloeistof opnam ( in een half uur ruim 3 liter ). Deze operatie moest ik dus opnieuw ondergaan en hoefde geen anticonceptie . De artsen hadden blijkbaar niet gezien dat boven aan de baarmoeder nog een iniminie klein stukje open was . Ik werd dus zwanger nog voor de 2e hersteloperatie . Onze jongste telg heeft toen de boel helemaal opengerukt zeg maar . Daar heb ik nu dus een dikke en onregelmatige laag lidtekenweefsel aan overgehouden , wat een derde zwangerschap dus flink in de weg zit Daarbij komt ook nog eens dat mijn lief slecht zaad heeft . En zijn we dus ruim 2 jaar voor niets aan proberen geweest .... Mijn verhaal in het kort Groetjes Joyce
Nee , is niet vervelend en nee ik bedoel geen hsg ! Sis-echo is een watercontrastecho . Hoewel dat water nu ineens gel is geworden De hsg krijg ik ook , maar dat word bij mij tijdens de operatie gedaan . De sis is nodig om te bepalen welke operatie ik precies ga krijgen . Ze weten niet of een diagnostische laparoscopie (kijkoperatie-kortdurig) of een therapeutische laprascopie (grotere ingrepen) nodig is . Dat ligt er dus aan hoeveel lidtekenweefsel er in mijn baarmoeder zit . Helaas is niet goed zichtbaar bij een gewone inwendige echo .... Groetjes Joyce