Ik had het laatst zo zin in gerookte zalm en heb mij uit de supermarkt een pakje gehaald.. Mja je kan natuurlijk moeilijk aan hen gaan vragen of ze het vers bij de visboer willen gaan halen, wekt misschien argwaan op
Ik vind gerookte zalm ook heerlijk, maar gebruik het alleen door het avondeten op het moment (bijvoorbeeld dit recept. )Zeker omdat Albert Heijn laatst verpakkingen heeft teruggeroepen ivm listeria. Er zijn genoeg lekkere alternatieven, dus ik neem geen risico. OT: de tip dat je laatst ziek bent geworden na het eten van zalm is een goede. Niemand zal dat je kwalijk nemen als je even geen zalm wilt en veel niet-zwangeren weten niet van het risico van vacuum verpakkingen dus zullen niet zo snel argwaan krijgen.
Je zou zelf verse gerookte zalm van de visboer kunnen meenemen. Ik heb me een slag in de rondte gegeten met gerookte zalm in m'n zwangerschap. Die is gewoon veel lekkerder. Dan hoef je geen smoes te vertellen ook
Opties, al zijn een aantal al genoemd: - zeggen dat je de dag ervoor zalm hebt gegeten die slecht viel, dus dat je nu even overslaat. - zelf de zalm meenemen 'omdat je hebt ontdekt dat de visboer bij jullie in de buurt echt de lekkerste zalm heeft' - vooraf eens laten vallen dat je hebt ontdekt hoe lekker gerookte zalm met roerei is! Roereieren bakken, reepjes gerookte zalm meebakken. Mjum! Dat mag wel. En misschien vinden zij dat ook een goed idee voor de kerstlunch. In elk geval veel plezier en eet smakelijk!