Dag allemaal, Ik heb over een paar weken de intake bij de vk. Ik werk in het onderwijs en mijn praktijk nauwelijks buiten schooltijden om. Ik heb nu dus een afspraak gepland, waardoor ik het eerste uur mis. Het kon niet anders. Wat vertel ik mijn werkgever? Ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben.
Dat je naar de huisarts moet? Of naar de tandarts? Mijn chef wist het wel al vrij vroeg, maar tegen mijn collega's heb ik gezegd dat ik naar de huisarts moest.
Maar waarom dan? Ik plan namelijk altijd mijn afspraken buiten mijn werktijden om. Mijn collega's zijn zo begaan dat ze altijd vragen wat er is en dan heb ik wel een pasklaar antwoord nodig. Dus de huisarts is wel een goede, maar voor welke kwaal dan? En een uur wegblijven is dan ook wat lang....
Tja, je zou kunnen zeggen dat de tandarts bijvoorbeeld echt niet op een ander tijdstip kon. Uiteraard niet voor standaardcontrole, maar misschien voor zoiets als het plaatsen van een vulling?? Anders iets lulligs bedenken waarmee je naar het ziekenhuis moet. Ingegroeide teennagel ofzo...?
Jeetje lastig, heb je meer kinderen of nog niet? Anders zou je kunnen zeggen dat je met je zoon of dochter naar de huisarts moet. Lastig als die kinderen op dezelfde school zitten haha
Je bent niet verplicht iets te verzinnen.. Ik heb gewoon op mn werk gezegd dat ik naar de dokter moest, en waarvoor ik ging wilde ik liever nog even voor mezelf houden.. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat je kiespijn, een gaatje of controle hebt, of dat de dokter geen ander tijdstip had om... je een jeukende moedervlek na te laten kijken? of... dat je last heb van je teen, vinger, neus, oor, buik, hoofd, enz..
Ik geloof dat ik inderdaad naar de tandarts moest voor het herstellen van een gebroken kies. In ieder geval iets wat redelijk onschuldig is, maar waarvan de behandeling wel even tijd kost. Overigens kreeg in bij de intake een tas vol reclamespullen mee en ik was op de fiets. Ik moest dus eerst nog naar huis om een tas met folders, spenen, babymutsjes en weet ik wat voor zooi nog meer weg te brengen. (Ik was op de fiets dus kon het miet in de auto laten liggen ofzo.)
hmm misschien is een andere verloskundigepraktijk een optie? Of aangezien je veel vakantie hebt de intake in een vakantieweek plannen als dat net zo uitkomt? Intake kwam hier nl niet op een week nauwkeurig, mocht ergens tussen 8 en 11 wk geloof ik. Je zou het even na kunnen vragen. Anders gewoon zeggen dat je naar de dokter moet. ALs je zwijgt over de reden gaan ze heus niet vragen hoezo lijkt me. Doen ze het wel dan zou ik gewon zeggen,dat is prive.
zeggen dat je naar de huisarts moet omdat je de laatste tijd zo last hebt van je buik. als je buik dan iets toont kun je altijd weer op de zelfde smoes terug komen. 'ik blaas de laatste tijd zo op.'
Of gewoon op de ochtend zelf bellen dat je met pech staat en iets later bent! Of iemand de klas even kan opvangen haha
Ik heb verteld dat ik een borstontsteking heb (in het verleden gehad) en dat ik een controle echo heb daarvoor in het zkh. Bedankt voor alle tips!