Ik loop ik het WKZ ivm een te hoge bloeddruk. Word elke 2 weken onder controle gehouden. Had al aangegeven dat ik last heb van hoofdpijn en duizelingen. Nu merk ik dat deze klachten meer worden. Heel vervelelend. Laatst zat ik na een lange dag werken gewoon rustig op een stoel en het leek wel op de wereld ineens 360 graden draaide. Viel ook zowat van mijn stoel, terwijl ik rustig zat.. Nu moet ik donderdag a.s weer naar de gyn. Natuurlijk moet ik dit wel melden.. Of had ik al eerder moeten bellen.. Maar maak me zo'n zorgen over mijn baan. Mijn contract loopt af en maart. Mijn baas is een lieve vrouw en heeft nu geen intensies om deze niet te verlengen. Maar wat nou als ik de gyn volgende week zegt dat ik minder moet gaan werken, of in het ergste geval stoppen.. Wie herkent zo'n situatie.. en heeft raad??
nou ga maar niet gelijk van het ergste uit. Duizeligheid en hoofdpijn kan ook gewoon een zwangerschapskwaal zijn. Ik heb het heel de zwangerschap al en een gyn zegt niet zomaar dat je moet stoppen met werken. Je moet het gewoon met de dag bekijken wat er in de zwangerschap gebeurd. Je kan nu niet zeggen wat er over een week gebeurd
Even een vraag zit je al aan de medicijnen. Ik namelijk wel en ja mijn bloeddruk is ook heeeeel hoog en mijn medicijnen zijn van 250mg opgeschroeft naar 750mg. Maar ik werk nog wel 5 dagen en heb ook nog een kleine mannetje van 7. En ja juridsich mogen ze gewoon je contract niet verlengen...Is het een jaar contract? Als het een jaar contract is dan moeten ze het hele jaar uitzetten. Dus dan krijg je ook gewoon doorbetaald volgens mij. Maar de kans dat ze dan niet verlengen is aanwezig. Hoe lang werk je al daar?
Nee ben (nog) niet aan de medicatie.. De gyn zei dat het typische klachten zijn voor een hoge bloeddruk. Ik heb het ook vaak alleen maar op mijn werk. Moet er ook even bijzeggen dat ik in de zorg werk met dementerde ouderen. In een verpleeghuis. Lichamelijk zwaar werk. Ik werk daar nu sinds maart dit jaar. Was idd al bang dat ze je contract gewoon zomaar niet hoeven te verlengen.. Ik heb 4 weken geleden nog een gesprek gehad met mijn bazin en p&o, en alles was goed en in orde. Maar toch blijft de angst gek genoeg..
ja het is lastig een zwangerschap en een jaarcontract maar het hoeftn niet zo te zijn dat ze het niet verlengen hoor. Als je gewoon je werk goed doet enz dan is er toch geen reden om het contract niet te verlengen en je zegt net zelf dat ze tevreden zijn over je. Maak je niet teveel zorgen. Ik neem aan dat ze wel weten dat je zwanger bent? Misschien kun je alvast vragen of ze het gaan verlengen of niet? Mijn contract liep ook af in me verlof en ik zat met 24 weken al 50% in de zw en met 30 weken 100%. Je kindje is echt belangrijker hoor. IK werk er nu nog steeds. Ook dit keer zal me contract aflopen in me verlof en werk sinds vorige week 50%
Ja mijn bazin wist ook van de MMM, en gunde het ons van harte.. Misschien hoef ik me ook niet druk te maken.. Me moeder zei van de week ook al, kan je het niet vast vragen. Maar dat lijkt me zo raar, om dat nu al te vragen. Zie mezelf al aankomen haha ! Uhm, wilde vast weten of mijn contract wel verlengt gaat worden in maart........
Ik begrijp je angst, maar jij en je kindje zijn toch echt belangrijker dan je baan! Dus als de gyn zegt dat je niet meer mag werken, dan is dat gewoon zo. Er zijn genoeg werkgevers die gewoon je contract alsnog verlengen. Wel zou ik duidelijkheid van haar willen vragen omtrent je contract voordat je met verlof gaat... dan weet je of je evt tijdens je verlof nog actie moet ondernemen richting UWV.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw werkgever gaat reageren. Maar ik wil je wel mijn verhaal vertellen. Ik ben echt heel erg ziek geweest tijdens mijn zwangerschap. En het was helemaal niet duidelijk of ik weer helemaal zou opknappen (is wel gebeurd gelukkig). Mijn werkgever heeft me toen eerst nog een jaarcontract gegeven en daarna een vast contract. Heel fijn vond ik dat. Succes!