15 weken zwanger en auto ongeluk. wel of geen onderzoek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Girll88, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    #1 Girll88, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    Hallo allemaal,
    Ik ben vandaag 15 weken zwanger en heb samen met mijn partner een auto ongeluk gehad. Wij stonden stil en er is een auto met ongeveer 70 a 80 km per uur op ons geklapt. Omdat ik zwanger ben is er toch voor de zekerheid een ambulance gebeld. Bloeddruk en alles was oke. Wel flink wat rug en nek pijn en pijn bij mijn buik waar de gordel heeft gezeten. Van het ambulance personeel moest ik mijn verloskundige bellen voor een echo. Ik heb de verloskundige gebeld maar die vond het niet nodig om me langs te laten komen zolang ik geen bloed verlies heb. Maar mag morgen wel even langs komen om het hartje te luisteren. Nu lees ik op internet dat als je zwanger bent er altijd na een val op de buik, auto ongeluk enz een onderzoek gedaan dient te worden, om te kijken of er geen bloedingen zijn in de baarmoeder of gescheurde placenta. Wat vinden jullie daarvan? Is mijn verloskundige te makkelijk of maak ik me te druk?

2. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat schrikken, zeg! Ik vind dat je verloskundige wel wat makkelijk reageert, al kun je wel bijna meteen langskomen. Ik zou iig wel je gevoel uitspreken.

3. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Te makkelijk! Ik zou een echo eisen!

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nou ik zou er niet helemaal gerust op zijn, en zou toch graag een echo willen hebben. Maar jemig wat zullen jullie geschrokken zijn :$ Verder nergens last van? Nek o.i.d? Sterkte

5. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je niet afschepen, jouw zorgen en jouw baby! Ik zou toch ook om een echo hebben gevraagd.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik vind t ook een beetje vreemd.. je zou een echo verwachten gewoon alleen al om je te kalmeren en gerust te stellen!

is echt niet niks.. zou niet zo gek zijn als je hier een whiplash aan over houd. heeft me broer ook. houd t goed in de gaten

7. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    #7 Girll88, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen nog eens heen bellen,en als dat geen zin heeft dan probeer ik het wel via de huisarts. Vond het al zo vreemd dat ik niet langs hoefde te komen. Ze kunnen er toch niks aan doen zeiden ze aan de tel. Na veel aandringen mag ik dus morgen langs komen om het hartje te luisteren. Maar vraag me af of ik daar zelf geruster van zal worden zonder echo.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Vervelend joh, kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt, dus zou zeker morgen even bellen.
    Maar ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook begrepen (van de gyn. dan, en die zijn communicatief nog wat minder "menselijk";) ) dat er bij eventuele complicaties, zolang ze niet bedreigend zijn voor de moeder, tot 24 wk geen actie ondernomen wordt, dus in die zin begrijp ik wel wat je vk bedoelt, maar dat had ze natuurlijk ook anders kunnen zeggen!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat heftig! Wel wat laks van de vk. Zou toch een echo eisen!
    Mijn vriend reed toen ik 27 weken zwanger was met 50 km p/u op een auto in. Ik moest meteen 24 uur ter observatie in het ziekenhuis blijven..
    Ik liep wel al bij de gynaecoloog..

10. Kameleon90

8 sep 2014
    25
    0
    0
    Ik ben laatst van de trap gevallen en zelfs toen moest ik al langskomen. Had ook te maken met het feit dat ik resus negatief ben, dus als ik jou was zou ik zeker vandaag nog eens bellen om langs te mogen komen!

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Heeft met jou termijn te maken gehad je kindje was levensvatbaar en dan verandert het protocol.
    Idd wat ze zegt is waar op deze termijn is er niets aan te doen.
    Neemt niet weg dat ze er niet alleen maar is voor standaard controle maar ook om geruststelling en vetrouwen te geven.
    Ik vind persoonlijk dat als ze een eigen echo apparaat hebben het een kleine moeite moet zijn om even ter geruststelling te kijken.
    Hier is de drempel erg laag bij onze vk die had in dit geval echt even ons langs laten komen.
    Veel sterkte wat een klap zal dat geweest zijn.

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Jeetje dat is schrikken.

Als jij je er onzeker door voelt gewoon echo laten maken, desnoods een "pret " echo. Declareer je die bij de tegenpartij van het auto ongeluk.

Kijk ook goed uit of je klachten echt verdwijnen hier 3 jaar na dato nog steeds last van mijn nek bij koud weer.

Doe rustig aan en sterkte.

13. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens ook rhesus negatief. Hier haf ik nog niet eens over nagedacht.

14. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    En hoelang was jij toen zwanger? Kameleon 90.

15. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik heb zelf helaas aan het begin van mijn zwangerschap op vakantie een ernstig ongeluk gehad met een quad, waarbij ik met mijn buik op een betonnen paal geklapt ben. Niet helemaal te vergelijken met jouw situatie, maar ik kreeg zo vaak als ik wou een echo en werd extra serieus genomen met klachten/nare gevoelens. Ik zou je verloskundige er gewoon even op aanspreken, en anders je huisarts inlichten en een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen (huisartsenpost wil ook nog wel eens helpen). Maar probeer eerst eens naar je verloskundige uit te spreken dat je er heel erg mee zit en graag, ook al is het alleen voor je gevoel, een controle wilt.

16. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Voor vandaag al een afspraak met de huisarts gemaak, omdat ik nu toch erge hoofd nek en rugpijn heb. Zal zo de verloskundige nog eens bellen. Mocht ik daar voor een echo niet terecht kunnen, dan vraag ik wel even aan de huisarts wat hij ervan vind. Hij is gelukkig erg makkelijk dus dan zal ik van hem wel een door verwijzing krijgen.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wat heeft het er eigenlijk mee te maken dat je rhesus negatief bent? Ben dat zelf ook, heb dat nooit als een extra risicofactor gezien.

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    wat me vooral verbaasd is dat de ambulance jullie niet hebben meegenomen naar het ziekenhuis!
    Je hebt een hoog energetisch trauma gehad (met meer dan 50 km/h verschil) en dan is het protocol dat je geplankt mee gaat of je dit nou wil of niet juist omdat er veel meer mis kan zijn :(

Succes dadelijk en die echo zou ik gewoon afdwingen, liever nu weten dat alles goed/niet goed is dan pas over een paar weken met de 20 weken echo!

Sterkte!!!

19. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Als ik het goed heb begrepen kunnen bloed van moeder en kind niet samen komen tijdens de zwangerschap. Ik geloof dat het bij 3.5 procent wel gebeurt. Bij een ongeluk of buik letsel kan het wel gebeuren dat het bloed van de moeder bij het kind terecht kan komen. En er dan dus wel antistoffen tegen het bloed van het kindje aangemaakt kunnen worden als het kindje rhesus positief is. Alleen is dit bij mij dus niet bekend of het kindje rhesus positief is. Hier word pas in week 27 naar gekeken.

20. duqi

duqi Bekend lid

7 sep 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Ik hadzelf toen met 20 wkn een klein ongeluk gehad.het was bijna niks. Maar ik moest meteen van de verlosk naar de zieken huis. Ik moest aan de ctg. Echo gedaan.alles

Deel Deze Pagina