Is dit normaal of moet k mij zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb een placenta die aan de voorkant ligt. Volgens mijn vk kon ik de baby pas rond 20 a 21 weken gaan voelen.

Toch voelde k met 16 a 17 weken de allereerste samenspanninkjes,net als kleine trillinkjes in mijn buik. Deze waren eerst heel onregelmatig, waardoor ik soms twijfelde of het echt de baby was ofniet.

Maar het kwam steeds weer terug, waardoor ik zekerheid had dat het toch de kleine was. Ook werden de trillinkjes, plopjes en iets steviger en kwamen steeds regelmatiger.

Maar nu sinds 2dagen voel ik het helemaal niet meer zo vaak. Ik heb de kleine vandaag maar 2x gevoeld. Ik weet niet of het komt doordat ik het druk heb en er niet echt op let.

Is dit normaal dat de kleine een paar dagen wat rustiger is of moet ik mij zorgen maken?

2. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Als je zelf druk bezig bent voel je de kleine inderdaad minder. Op het werk voel ik de kleine nooit, maar onderweg naar huis (half uur in de auto) meestal wel.

Mocht je twijfelen, gewoon even de vk bellen en vragen om een extra echo......

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik maak me hier zelf ook druk over. Maar sowieso 'moet' je pas met ik geloof 27 weken de baby elke dag voelen. En zover ben je nog niet, dus het is normaal als je soms niets of wat minder voelt. Ik merk wel vaak dat als ik ons kindje wat minder voel, ik zelf ook die dagen heel moe ben - heb het idee dat er dan weer een groeispurtje wordt gemaakt ofzo. En als je zelf druk bezig bent let je er ook minder op en valt het minder op. Maak je niet teveel zorgen, en anders gewoon even de vk bellen

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor de reacties meiden. Ik ben de afgelopen dagen heel druk geweest en pas vandaag stond k er dus pas bij stil dat k hem al 2 dagen niet zo veel voel. Eerst was het echt een paar keer per dag en vandaag volgens mij maar 2x.

Ik voel mij idd heel erg moe en niet zo lekker vandaag, ik weet niet of het daaraan kan liggen. Ik zal even aankijken en straks bij het slapen gaan kijken of k hem voel, want meestal als k dan een tijdje mijn handen op mijn buik leg dan wordt ie heel actief.

Raar dat je je de hele zwangerschap om allerlei dingetjes zorgen maakt. De eerste 12 weken waren heel spannend, gaat het goed of niet. Dan voor elke echo, dan wanneer zal k hem voelen bewegen. En als je hem voelt.....Dan waarom niet zo vaak hihi pff tis tog wat aparts die zwangerschap.

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Oh oke Eylem weer iets nieuws bijgeleerd. Ik wist niet dat je pas met 27weken elke dag leven moest voelen. Thanqs

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wat Eylem zegt, klopt! Je baby heeft nog zoveel ruimte nu, dat hij/zij makkelijk achter in je baarmoeder of precies tegen de placenta aan het bewegen is en jij dus niks voelt....
    Pas over een paar weken moet je de baby zo'n 10x per dag voelen.........
    En trust me.......die voel je dan ECHT wel! Hier af en toe erg ongemakkelijk en regelmatig zelfs pijnlijk....maar ja, dat hebben we ervoor over he!
    Geniet van je zwangerschap

7. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben blij dat we je een beetje hebben kunnen gerustellen :) Maar ik denk dat we ons altijd druk zullen blijven maken om onze kleintjes. Eerst tijdens de zwangerschap en daarna als ze geboren zijn nog, maar dan weer anders :)

Geniet van je zwangerschap!

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

ik heb ook placenta aan de voorkant. Voel de kleine dagelijks, maar door drukte nu ook minder.

Vaak neem ik dan een uurtje rust tegen de avond en probeer ik met de kleine te spelen:) laat de kleine naar mijn hand toe zwemmen en beetje in mijn buik porren. Vaak krijg ik dan gelijk een goede lel terug:) Dat stelt mij dan altijd heel erg gerust!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn vk gaf dan het advies even een uurtje rustig te gaan zitten. En idd hoef je de kleine pas vanaf 27 weken dagelijks te voelen. Ik voelde de kleine wel vanaf het moment dat ik haar voelde elke dag. En soms moet je bewust even rust nemen.

10. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn placenta ligt ook voor en heb de baby pas goed gevoeld met 22 weken, dagen dat ik heel druk was dan voelde ik idd niks en maakte ik me ook wel zorgen.
    Maar sinds een goede week voel ik de baby eigenlijk elke dag wel en ook gewoon tijdens het werk.
    Lees nu ook dat je vanaf 27 weken de baby elke dag wel ff moet voelen dat wist ik niet maar volgens mij voel ik het vanaf de 26ste week nu elke dag wel. Maar goed om te weten.

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hartstikke bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb de kleine weer volop gevoeld gisteren! Toen ik ging slapen heb ik met mijn hand op mijn buik contact proberen te zoeken en na een paar minuten kwam het eerste plopje/schopje al en daarna zo een paar minuten gespeeld samen hihi.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gelukkig maar! Ik maak me ook altijd snel zorgen maar het is allemaal toch nog erg klein natuurlijk en als ie een keer tegen de achterkant aan zit te schoppen in plaats van de voorkant voel je dat gewoon niet zo.

Ik vind het trouwens grappig dat jullie kindjes zo reageren op je handen...als ik mijn handen op mijn buik leg, of mijn man, dan stopt ze juist met bewegen, heb het idee dat ze juist rustig wordt van de warmte ofzo.

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    haha grappig eylem, ik heb juist het gevoel dat hij door de warmte van mijn hand wakker wordt.

Deel Deze Pagina