als je buiten de deur gaat borrelen is dat inderdaad wel lastig.. ik liet vriendinnen gewoon bij mij thuis komen en haalde dan voor mezelf alcoholvrije wijn.. niemand die het in de gaten had )))
Je kan ook zeggen dat je van de laatste keer drinken goed ziek bent geworden en voorlopig geen drank meer kan zien! Ik zelf heb dat recentelijk gehad en heb sindsdien ff niet meer gedronken. Mocht ik zwanger zijn, kan ik daar verder mee door gaan.
Het idee van blaasontsteking en antibiotica wel een goed idee, echter is het blijkbaar achterhaald dat je bij antibiotica per definitie niet mag drinken. (ongeacht of het verstandig is) Mijn partner had het aantal weken terug en dronk ook niet, toen zei m'n schoonzus: maar er staat op het doosje dat je niet mag drinken? Vaak staat het er niet eens op en idd.... Gelukkig is het wel een geaccepteerd excuus
Ik heb bij al mn zwangerschappen geen alcohol gedronken vanaf het moment dat we zwanger wilden worden. (omdat je al zwanger bent voordat je positief test) Zo viel het dus ook niet op
@maja, denk dat dat inderdaad het verstandigst is, want dan kun je ook gewoon eerlijk zeggen dat je niet zwanger bent als ze moeilijk gaan doen. En als je eenmaal zwanger bent vragen ze er niet meer naar omdat ze het al gewent zijn.