smoesjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flyke, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    smoekie bedankt he!!

Normaal zou ik over dit soort zaken met me moeder praten maja ze weet er niks van, dan is het wel lekker als er mensen zijn die je een eindje op weg helpen!

Thanx!

Liefs meliske

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi meiden,

ik heb even een vraagje ten aanzien van eten tijdens je zwangerschap.
    mag je rauwe vis eten als je zwanger bent.
    de hollandse nieuwe is er nu en ik weet nog niet of ik zwanger ben, maar ik ben wel overtijd en wil dus het zekere voor het onzekere nemen.
    als jullie mij kunnen helpen graag.

liefs tascha

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou toch maar oppassen met alcohol bij een (mogelijke) zwangerschap. Ik hou er in elk geval nu al rekening mee. Moet ik er maar voor over hebben vind ik ! Is voor het goede doel. Maar iedereen moet dit voor zichzelf weten.
    Hier nog wat info:
    Bevruchting

Alcohol en de bevruchting
    Het drinken van een of meer glazen alcohol per dag kan zowel bij de man als bij de vrouw
    de vruchtbaarheid verminderen. Vrouwen die 0,2 tot 1 glas drinken hebben 40% minder kans om binnen 6 maanden zwanger te worden, in vergelijking tot vrouwen die niet drinken.

Verder vergroot alcoholgebruik in de weken rondom de bevruchting het risico van miskramen en foetale sterfte. Hoe meer door beide partners gedronken wordt, hoe groter het risico.
    Als een vrouw zwanger wil worden en geen risico wil lopen is het voor de vrouw maar ook voor de man de veiligste keuze om te stoppen met drinken. Op het moment dat de zwangerschap is vastgesteld kan de man weer drinken.

Spermacellen:
    Alcohol kan het sperma op verschillende manieren beïnvloeden. Het aantal zaadcellen en de beweeglijkheid nemen af. Ook veranderen zaadcellen van grootte waardoor de zaad-ei versmelting geremd wordt. Verder kunnen er veranderingen optreden in het erfelijkheidsmateriaal.

Eicel:
    Alcohol kan de eicel beschadigen. Net zoals bij de zaadcel kunnen er veranderingen optreden in het erfelijkheidsmateriaal.

Alcohol en anticonceptie
    Voor zover bekend is er geen negatieve werking van alcohol op de werking van hormonale anticonceptie, zoals `de pil`.
    Het enige probleem is, dat `de pil` wel makkelijker vergeten wordt als iemand dronken is.
    Ook kan, als iemand dronken is en moet overgeven, de `pil` uitgebraakt worden.

Alcohol en de genen
    Onderzoek onder dieren toont aan dat gebruik van alcohol voor de bevruchting kan leiden tot een afwijkend aantal chromosomen. Chromosomen zijn de dragers van het erfelijkheidsmateriaal in de cellen. Mogelijk vindt de beschadiging al plaats bij de vorming van de zaad- en eicellen. Embryo’s met een afwijkend aantal chromosomen zijn niet levensvatbaar.

Vond ik op: http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &viewAll=1

4. verial

verial Lid

15 mei 2006
    65
    0
    0
    Ik zou zeggen dat je gestopt bent met roken en als je dan drinkt het niet kan volhouden om niet te roken. Succes en geniet van je feestje !!!

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    daarom zeg ik erbij kan cq kunnen en dat is niet alleen wat alchol betreft, maar van zovele dingen nog meer, dat als iedereen zou wat er allemaal zou kunnen gebeurene bij het drinken van , het eten van...nou daar wordt je niet blij van hoor.....

dat je stopt met drinken op het moment dat je zwanger bent, daar ben ik het 200% mee eens...maar om vooraf al (t kan wel maanden zo niet bij sommige zelfs jaren duren) te gaan stoppen met drinken - roken weet ik veel wat, nee ik wil zelf ook nog een leuk leven hebben... :D

vanaf het moment dat ik zwanger ben staat alles in het teken van de kleine die op komst is...dat is vroeg genoeg....

wat een ander doet, moet diegene zelf weten, net zo goed als dat ik voor mezelf bepaal dat voordat ik zwanger ben ik wel 1x per week gezellig een borrel mag drinken met onze traditionele borreltjesdag of op een bruiloft, verjaardag weet ik veel wat....

bij alles geld zowieso met mate...als ik iedere dag een borrel zou drinken tja dan zou het natuurlijk anders worden, maar daarentegen staat dat er miljoenen vrouwen zijn die elke dag liters koffie wegdrinken, liters cola - tonic al dat soort dingen, die zijn net zo schadelijk (caffeïne) zo niet nog schadelijker omdat het gebruik ervan doorgaans groter is dan die 1e dat je een borrel drinkt dat men daar geen eens geen erg in heeft....

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    jij kan met een gerust hart genieten van je hollandse nieuwe, het is zelfs goed voor je... :D twijfel je aan de meningen die je hier her en der kunt lezen vraag het dan na bij je vk die zal je ongetwijfeld hetzelfde vertellen.... ;)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Natuurlijke gifstoffen

Zwangerschap en cafeïne

Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel koffie, thee en cola drinken. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.

Het advies is om maximaal 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

Voorbeelden van 300 mg cafeïne

3 koppen koffie, 1 kop thee

2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola

2 koppen koffie, 3 koppen thee

http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... fe%C3%AFne)/zwangerschap+en+cafe__ne.htm

ik begijp heus wel dat men op de voedingsstoffen let als met zwanger is of wil worden, maar zelf het vervangen van suikerklontjes naar vervangers is niet goed, ook dat kan net zo goed als alcohol schadelijk zijn, net zo goed als verschillende soorten light producten, ik snap pwel dat alcohol en roken op een gedeelde nr 1 staan maar vele weten zoveel dingen niet die schadelijk kunnen zijn dat als men dat wel allemaal zou weten, men gewoon geen deel van leven meer zou hebben....

maar ja nogmaals ieder moet datgene doen wat haar goeddunkt toch.. ;)

Deel Deze Pagina